تمیز کردن مبلمان
خانم ها بخوانند!

تمیز کردن مبلمان با چند روش ساده و کاربردی

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، تمیز کردن مبلمان همواره دغدغه اصلی بسیاری از کدبانو ها بوده و روش های زیادی ...

نفیسه رحیمی | 4 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، تمیز کردن مبلمان همواره دغدغه اصلی بسیاری از کدبانو ها بوده و روش های زیادی نیز برای آن توصیه می شود که برخی از آن کارآمد نبوده و وقت را تلف می کند. در این بخش قصد داریم تا با معرفی چند روش ساده از این پس تمیز کردن مبلمان را به راحتی انجام دهید.

پیش از تمیز کردن مبلمان بهتر است که بررسی های لازم انجام شود زیرا مبلمان انواع مختلفی دارد و گاهی برخی راهکار ها می تواند به پارچه ویا بدنه مبل آسیب بزند.

توصیه می شود که در ابتدا و پیش از هر کاری مبلمان خود را با جارو تمیز کنید تا گرد و غبار ویا خرده ریز ها از سطح مبل پاک شود. برخی از جاروبرقی مجهز به قطعاتی برای تمیز کردن شیارهای مبل است که برای راحت تر شدن امور می تواند از آن ها کمک گرفت.

بالشتک های برخی از مبل ها وصندلی ها قابل جدا شدن است و پیش از عمل لکه زدایی می توان بالشت های مبلمان را جدا کرد و کوسن ها را جداگانه شست. در صورتی که گرد و غبار با جارو برطرف نشد می توان از یک برس سفت تر برای این منظور کمک گرفت البته باید مراقب بود که برس را آن قدر محکم نکشید تا پارچه مبل پاره شود.

تمیز کردن دسته های مبلمان و قسمت غیر پارچه ای نیز از اهمیت بالایی برخوردار است که برای این منظور بهتر است تا از اسپری های پاک کننده بهره برد البته توصیه می شود تا از اسپری کردن مستقیم به دسته های مبل پرهیز کنید زیرا امکان پاشیده شدن بر روی پارچه مبل نیز وجود دارد.

تمیز کردن مبلمان با اسپری

در ادامه قصد داریم تا نکاتی را برای تمیز کردن مبلمان ارائه کنیم، با ما همراه شوید.

جوش شیرین، دشمن بسیاری از لکه ها!

تمیز کردن مبلمان با جوش شیرین

جوش شیرین را برروی سطح مبل بریزید و اجازه دهید که 20 الی 30 دقیقه باقی بماند که در نتیجه بو ناخوشایند از بین رفته و مبل های شما برای از بین بردن بسیاری از لکه ها آماده می شود. بعد از پایان مدت زمان ذکر شده، می توان برای تمیز کردن مبلمان از جارو بهره برد.

صابون و آب، محلول جادویی!

چند قطره صابون مایع به همراه چند فنجان آب نیز بسیار کمک کننده است. مراقب باشید که چند قطره صابون کافی بوده و در استفاده از آن زیاده روی نکنید.

قند برای از بین بردن لکه سوختگی یا اثر سیگار

یک حبه قند بردارید به آرامی روی لکه مورد نظر بکشید. برای الیاف های مصنوعی بهتر است از آبلیمو کمک بگیرید.

لکه سرسختی به نام جوهر

لکه سرسختی مانند جوهر را نیز می توان از روی مبل پا کرد. کمی نمک بر روی لکه مورد نظر بریزید و سپس با پنبه محل مورد نظر را پاک کنید.

برق انداختن دسته های چوبی مبلمان

تمیز کردن دسته های چوبی مبلمان

با ترکیب روغن نارگیل و آب لیمو در یک شیشه می توان به راحتی دسته های چوبی مبلمان را برق انداخت.

سرکه سفید

برای از بین بردن لکه های سطحی به جای مواد شیمیایی می توان از سرکه سفید برای تمیز کردن روکش مبلمان بهره برد.

مبلمان چرمی

تمیز کردن مبلمان چرمی

تمیز کردن مبلمان چرمی بسیار راحت تر بوده و تنها می توان به یک دستمال مرطوب و یا محلول تمیز کننده مخصوص چرم بسنده کرد.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟