محموله قاچاق لوازم خانگی
اخبار لوازم خانگی

محموله لوازم خانگي قاچاق در اصفهان کشف شد

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، یک محموله لوازم خانگي قاچاق به ارزش 5 میلیارد ریال در اصفهان کشف و توقیف شد. ...

نفیسه رحیمی | 4 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، یک محموله لوازم خانگي قاچاق به ارزش 5 میلیارد ریال در اصفهان کشف و توقیف شد.

فرمانده انتظامي شهرستان اصفهان با اشاره به کشف محموله لوازم خانگی قاچاق گفت: ماموران کلانتري 17 اصفهان با اطلاع از تخليه کالاي قاچاق و وجود خودروهاي حامل آن در يک منزل مسکوني موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

سرهنگ محمدرضا خدادوست افزود: ماموران پس از تحقیقات به محل اعزام شده و 3 دستگاه خودرو در حال تخليه محموله لوازم خانگي قاچاق را توقیف کردند.

وی گفت: این مقام انتظامی بیان داشت: در بازرسي از حياط منزل104 کارتن لوازم خانگي شامل قهوه ساز، قابلمه هاي تفلون، فلاکس، قابلمه استيل، کاسه هاي چيني، کارد و چنگال، قهوه جوش و انبر سالاد گير بدون مدارک گمرکی کشف شد.

سرهنگ خدا دوست با اشاره به اینکه شش متهم دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند افزود: کارشناسان ارزش این محموله را 5 میلیارد ریال اعلام کردند.

سید مرتضی میری رئیس اتحادیه لوازم خانگی درباره وضعیت لوازم خانگی در بازار اظهار کرد: با اجرای طرح شناسه دار شدن کالا از ۱۶ بهمن در کشور جلوی واردات کالای قاچاق به کشور تا حد زیادی گرفته می شود.

به گزارش واحد مرکزی خبر، رئیس اتحادیه لوازم خانگی در پاسخ به این پرسش که آیا نظارتی بر واحد‌های صنفی در سطح شهر وجود دارد یا خیر؟ اظهار کرد: هم اکنون نیرو‌های بازرسی اصناف و تعزیزات، نظارت کامل بر این واحد‌های صنفی دارند و افراد در صورت مشاهده تخلف، می‌توانند آن را گزارش کنند.

حمیدرضا دهقانی‌نیا، سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز پیس از این اعلام کرده بود که مهلت زمانی اجرای طرح رهگیری لوازم خانگی، به هیچ عنوان قابل تمدید نیست و با این حساب محصولات تولید داخل از ۱۵ دی ماه و کالا‌های وارداتی از ۱۵ بهمن‌ماه، چنانچه فاقد شناسه باشند، به عنوان کالای قاچاق محسوب خواهند شد.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟