سامسونگ و ال جی
اخبار لوازم خانگی

سامسونگ و ال جی خط تولید پنل های LCD خود را می فروشند

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، گزارشات جدید حاکی از آن است که دو شرکت کره ای سامسونگ و ال جی قصد دارند تا ...

نفیسه رحیمی | 4 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، گزارشات جدید حاکی از آن است که دو شرکت کره ای سامسونگ و ال جی قصد دارند تا سهم عمده خود از خط تولید پنل های ال سی دی را بفروشند. تجارت کلی تولید و فروش ال سی دی حدود 106 میلیارد دلار است که اهمیت این خبر را چند برابر می کند.

شرکت های کوچکتر که سهم کمتری از این بازار را به خود اختصاص داده اند با خرید سهم سامسونگ و ال جی که بر این بازار فرمانروایی می کنند، می توانند جایگاه خود را در این حوزه ارتقا دهند.

خبر واگذاری خط تولید ال سی دی این دو غول کره جنوبی پس از تمایل آن ها به سمت تولید صفحه نمایشگرهای  اولد و کوانتوم دات منتشر شده است و به نظر می رسد که این انتقال و تغییر منجر به افزایش قیمت پنل های ال سی دی در نیمه اول سال جاری به دلیل کمبود عرضه به بازار شود.

سهم سامسونگ و ال جی در بازار 106 میلیارد دلاری پنل های ال سی دی حدود 33 میلیارد دلار عنوان شده که انتظار می رود هر دو شرکت الکترونیکی در آینده ای نه چندان دور این سهم عمده خود رابفروشند.

براساس اطلاعات منتشر شده، تصور می شود که هر دو شرکت بر بازار پر رونق صفحه نمایشگر های اولد و تولید صفحه نمایشگرهای بزرگتر به منظور استفاده در تلویزیون تمرکز کرده اند.

سامسونگ دیسپلی اعلام کرده که قصد دارد تا تاسیسات LCD خط تولید Gen-8 خود را به یک شرکت چینی با عنوان Efonlong واگذار کند. این تاسیسات ماه آینده به کشور چین ارسال می شود و جای خالی آن به تولیدات صفحه نمایشگرهای کوانتوم دات اختصاص خواهد یافت.

خط تولید  Gen-8از این پس به عرضه صفحه نمایشگرهای 65 اینچی ویا بزرگتر با استفاده از فناورهای جدید می پردازد. شرکت ال جی نیز در حال مذاکره با یک خریدارچینی برای فروش خط تولید P8 ال سی دی خود است. این تولید کننده کره ای برخلاف سامسونگ قصد دارد تا در این خط تولید خود به ساخت پنل های اولد بپردازد.

فروش سهم این دو برند تولید کننده تلویزیون حاکی از یک تغییر اساسی در بازار رو به رشد ال سی دی است زیرا بازیگران اصلی در حال ترک این میدان هستند.

صفحه نمایشگرهای اولد در بازار گوشی های هوشمند به یک استاندارد پرچم دار تبدیل شده اند و در حالی که فروش تلویزیون با همان فناوری نیز رشد داشته است. خوشبختانه، افزایش قیمت پنل های ال سی دی تنها محدود به نیمه اول سال 2020 بوده و در نیمه دوم روند نزولی به خود خواهد گرفت.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟