انتخاب تلویزیون هوشمند مناسب
اخبار لوازم خانگی

انتخاب تلویزیون هوشمند مناسب؛ OLED یا QLED؟/بخش اول

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، فناوری تلویزیون در چند سال اخیر بسیار متنوع شده که خرید یک تلویزیون خوب را ...

نفیسه رحیمی | 4 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، فناوری تلویزیون در چند سال اخیر بسیار متنوع شده که خرید یک تلویزیون خوب را با چالش مواجه کرده است.  OLED بهتر است یا QLED؟ LED یا LCD؟ و برنامه های استریم نیاز دارید؟ این ها تمام سوال هایی است که ممکن است به ذهن بسیاری از مشتریان رسیده باشد و به همین منظور در این بخش قصد داریم تا شما مخاطبان عزیز را با نحوه انتخاب تلویزیون هوشمند مناسب آشنا کنیم.

نه تنها تلویزیون های هوشمند عملکرد تصویر را در صفحه نمایش بالا بردند، بلکه فناوری های جدیدی را نیز  (HDR ،OLED  ،QLED) معرفی کردند. سوالات اساسی درباره اندازه صفحه نمایش، قرار دادن تلویزیون، تعداد ورودی ها و غیره وجود دارد. در این بخش به یک لیست جامع می پردازیم که براساس آن می توانید انتخاب تلویزیون هوشمند را به نحو احسن انجام دهید.

انتخاب تلویزیون هوشمند QLED

تلویزیون باید در چه ابعادی باشد؟

صفحه نمایش های بزرگتر بیش تر از گذشته اهمیت پیدا کرده اند، به دلیل ظهور رزولوشن Ultra HD 4K با توجیه صفحه نمایش بزرگ، مدل های 32 و 40 اینچی کمتر در مدل های جدید تلویزیون ظاهر می شوند.

اما در حالی که ممکن است وسوسه انگیز باشید که فکر کنید بزرگتر بهتر است، اندازه مجموعه ای که مناسب شماست بستگی به میزان نزدیکی صفحه نمایش شما در آن نشسته و وضوح منبع مورد نظر شما دارد.

اگر در فاصله صحیح از تلویزیون خود نشسته اید، جزئیات زیاد، تعریف خوب و حرکت صاف و تمیز را مشاهده خواهید کرد، اما اگر خیلی نزدیک صفحه نمایش نشسته اید. از طرف دیگر، خیلی دور از تلویزیون بنشینید و در تلاش خواهید بود تا تمام جزئیات تصویر تلویزیون را ارائه دهید.

قانون SMPTE برای تماشای تلویزیون Full HDیا 1080p این است که شما باید حداقل 1.5 تا 2 برابر اندازه مورب تلویزیون خود را به دور از صفحه نمایش نشسته باشید. در صورت داشتن تلویزیون 4K – تقریباً 1 تا 1.5 برابر اندازه صفحه نمایش است.

  • 65in – minimum 2.5m Full HD یا2.1m 4K
  • 50-52in – minimum 2.2m Full HD یا  1.7m 4K
  • 46in – minimum 1.9m Full HD یا 1.5m 4K
  • 40-42in – minimum 1.7m Full HD یا 1.3m 4K
  • 32in – minimum 1.3m Full HD

نحوه انتخاب یک تلویزیون با پنل های اولد یا LCD

امروز تلویزیون های هوشمند در مدل های مختلفی با پنل کیولد، اولد، ال سی دی و برخی دیگر عرضه می شوند. انتخاب یک مدل مناسب بسته به بودجه افراد است. این یعنی اگر از بودجه بسیاری برخوردار هستید، کیولد گزینه عالی خواهد بود و در سوی دیگر اگر بسیار بودجه محور عمل می کنید، ال سی دی را باید مناسب شما دانست.

اما در بحث کیفیت تصویر، کیولد ارزشمندتر از پنل ال سی دی بوده، اگرچه به مراتب قیمت بالاتری دارد و هزینه بیشتری می طلبد. کیفیت تصویر دوچندان در کنار روشنایی تصویر بالا، کیولد را به یک گزینه تمام عیار برای خرید تبدیل می کند. بخصوص اینکه اگر این تلویزیون ابعاد بزرگ بیش از 60 اینچ داشته باشد که تماشا فیلم و سریال را لذت بخش می سازد.

بنابراین بهتر است در انتخاب تلویزیون دقت کافی به خرج دهید. سعی کنید در زمینه خرید یک مدل با پنل مناسب، قیمت را نیز فاکتور قرار دهید اگر محدودیت بسیاری دارید. گفتنی است که تلویزیون کیولد از فناوری کوانتوم دات بهره برده و بیشتر مدل هایی دارای نمایشگر بزرگ را دربرمی گیرد.

انتخاب تلویزیون هوشمند ال جی

اما ال سی دی ها گزینه هایی هستند که در سایز کوچکتر به فروش می رسند. گذشته از آن تولیدکنندگان مدل های LED ارزان قیمت هم در بازار عرضه کرده تا مشتریان گزینه بهتری نسبت به LCD را خریداری کرده و قیمت بالایی همچون QLED یا اولد پرداخت نکنند. به هر حال باید بیان داشت که انتخاب بهترین تلویزیون از نظر پنل همانی است که بتواند کیفیت تصویر ایده آل ارائه دهد و در سوی دیگر، بتوان با قیمت مناسب خریداری کرد.

انتخاب تلویزیون هشومند سامسونگ

شرکت های ال جی، سامسونگ، سونی و برخی دیگر از بزرگان صنعت تلویزیون هوشمند بوده و سالیان درازیست که مدل هایی برای خرید ارائه می دهند. شرکت های موردبحث در نظر دارند تا بهترین ها را در اختیار مخاطبان خود بگذارند و در این بین بحث انتخاب بسته به مشتری دارد. بنابراین دقت لازم را هنگام خرید تلویزیون به خرج دهید زیرا گاهی تصور داشتن آگاهی لازم موجب انتخاب نادرست خواهد شد و پس بهتر است تا بررسی لازم را هنگام خرید داشته باشد.

شرکت ها درصدد هستند تا به توسعه پنل های نسل جدیدی بپردازند که در مقایسه با قبل بهبودی کامل پیدا کرده است. بنابراین در آینده شاهد پنل های خوش قیمت و باکیفیت خواهیم بود.

انتهای پیام/

 

نظر شما چیست؟