دو طرح تولید لوازم خانگی
اخبار لوازم خانگی

دو طرح تولید لوازم خانگی در سقز افتتاح شد

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، وزیر صنعت، معدن و تجارت پس از افتتاح طرح‌های تولیدی و همچنین دو طرح تولید لوازم ...

نفیسه رحیمی | 4 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، وزیر صنعت، معدن و تجارت پس از افتتاح طرح‌های تولیدی و همچنین دو طرح تولید لوازم خانگی در شهرستان سقز گفت: ۵۲ قلم کالای کوچک خانگی که کالاهای قاچاق‌پذیری بودند، توسط این واحدها تولید می‌شوند که تولید این کالاها در این واحد کار مهم و ارزشمندی است.

رضا رحمانی پس از تبریک ایام‌الله دهه فجر، اظهار کرد: طرح‌های مختلفی از جمله دو طرح تولید لوازم خانگی برای افتتاح در کل کشور در این ایام داریم که در استان‌ها و شهرهای مختلف به بهره‌برداری رسیدند و در سقز امروز نیز دو واحد را افتتاح کردیم.

وی با بیان برخی ویژگی‌های این دو واحد، تصریح کرد: دو طرح تولید لوازم خانگی که افتتاح شد، ۵۲ قلم کالای کوچک خانگی را تولید می‌کند که کالاهای قاچاق‌پذیری بودند و به صورت قاچاق وارد بازار می‌شدند که به حمدالله تولید این کالاها در این واحد کار مهم و ارزشمندی است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با راه‌اندازی این واحد این‌گونه کالاها توسط جوانان بومی منطقه در همین منطقه تولید می‌شود.

رحمانی ادامه داد: این واحدها سرمایه‌گذار خارجی هم دارند که نکته‌ای حائز اهمیت است.از سوی دیگر این واحدها درخواست توسعه را نیز داده‌اند و از مسئولین در این زمینه درخواست همکاری کرده‌اند.

وی در خصوص سفرهای استانی خود نیز بیان کرد: در این سفر از نزدیک با مسائل و مشکلات آشنا می‌شویم، مسائل در جلسات مطرح و جمع‌بندی می‌شود و یقینا این موارد پیگیری می‌شود.

عمده مسائل مربوط به فولاد کردستان حل شده است

وزیر صنعت،معدن و تجارت در خصوص فولاد استان کردستان، عنوان کرد: کارها و فعالیت‌ها شروع شده است و عمده مسائل حل شده است.

آیین‌نامه بازارچه‌های مرزی تصویب و موانع نرم‌افزاری حل شده است

رحمانی یکی از برنامه‌های امروز خود را بازدید از بازارچه مرزی در بانه دانست و گفت: دولت آیین‌نامه مربوط به بازارچه‌های مرزی را تصویب کرده است، اقلام مشخص و موانع نرم‌افزاری حل شده است.

وی افزود: در این خصوص باید دستگاه‌های مرتبط مانند وزارت صمت، گمرک، بانک و … باید به هم لینک بشوند تا به مردم خدمات ارائه بدهند.

خلاف اظهاری در واردات و صادرات کالا تخلف است

وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری در خصوص کالاهایی مثل پارچه که در داخل کشور تولید و با برند خارجی از خارج وارد می شود، اظهار داشت: موسسه استاندارد هم در صادرات و هم در واردات موظف است که کیفیت کالاها را نمونه‌گیری و کنترل کند، از سوی دیگر خلاف اظهاری در واردات و صادرات کالا نیز تخلف محسوب می‌شود.

ایمیدرو برای سرمایه‌گذاری در کردستان ماموریت دارد

بر اساس گزارشی از شاتا، رحمانی در بخش دیگری گفت: سازمان ایمیدرو برای سرمایه‌گذاری در کردستان ماموریت پیدا کرده است که این ماموریت بیشتر در حوزه معدن و صنایع معدنی است.

برای توسعه ۱۲ استان کشور از جمله کردستان برنامه ویژه‌ای داریم

وی خاطرنشان کرد: البته برای ۱۲ استان برنامه ویژه‌ای تهیه کرده‌ایم که یکی از آن‌ها کردستان است که طرح‌هایی که باید انجام شود مشخص شده است و انشالله کارهای خوبی انجام می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟