تشخیص لوازم خانگی تقلبی و اصل
آموزش

نحوه تشخیص لوازم خانگی تقلبی و اصل چگونه است

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، تشخیص لوازم خانگی تقلبی و اصل به دغدغه بسیاری از خریداران تبدیل شده است. با ...

رسول غروبی | 4 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، تشخیص لوازم خانگی تقلبی و اصل به دغدغه بسیاری از خریداران تبدیل شده است. با توجه به کیفیت بالای برند های معروف لوازم خانگی استقبال مردم ایران از این برند ها بیشتر از برند های کمتر شناخته شده است. در نتیجه این برند های معروف هم تعداد فروش بالاتری دارند و هم حاشیه سود بیشتری به دست می آورند.

در همین رابطه بخوانید:

آموزش استعلام گارانتی لوازم خانگی

برخی افراد متأسفانه با سو استفاده از استقبال مردم تمایل دارند با تغییر نام برند های بی کیفیت و ناشناخته خارجی و گاهی داخلی آن ها را به جای لوازم خانگی برند های گران تر بفروشند. سؤالی که ممکن است برای خریداران پیش بیاید این است که نحوه تشخیص لوازم خانگی تقلبی و اصل چیست. در نتیجه با فهرست کردن تعدادی از خصوصیات برند های معروف سعی کرده ایم تا حدودی امکان تقلب های غیرحرفه‌ای را کاهش دهیم.

تشخیص ماشین لباسشویی بوش تقلبی و اصل

تشخیص ماشین لباسشویی بوش تقلبی و اصل

کمپانی رابرت بوش Robert Bosch GmbH یک شرکت چند ملیتی مهندسی و تکنولوژیست. این شرکت در اطراف شهر اشتوتگارت آلمان قرار دارد و از سال 1886 مشغول به فعالیت است. توجه به بازار های منطقه ای مصرف و همچنین مدیریت هزینه های تولید باعث می شود که کمپانی های بزرگ اقدام به تولید در چندین کشور از جمله کشورهای ضعیف و کمتر توسعه یافته کنند؛ اما کیفیت محصولات مونتاژ شده در این کشور ها هیچ فرقی با کشور آلمان ندارد و فرایند های تضمین کیفیت در این‌گونه صنایع حاکم می باشد. در نتیجه نباید از روی کشور مونتاژ کننده به اصل بودن کالا شک کنید. بهترین روش استفاده از کد روی کالا برای شناسایی مبدأ و کشور سازنده آن است.

بیایید برای مثال کد WAYH8790GB ماشین لباسشویی بوش را در نظر بگیریم. فهم این کد به انتخاب ماشین لباسشویی مناسب نیز کمک می نماید.

ماشین لباسشویی اصل و تقلبی

W: این حرف به عنوان کد استاندارد آغازین محصولات بوش برای ماشین لباسشویی است.

A: این حرف مخصوص ماشین لباسشویی هایی است که لباس ها از جلو در آن قرار می گیرند و عمق استاندارد آن 60 سانتی متر است. اگر حرف L به جای آن قرار بگیرد عمق آن 45 سانتی متر است. اگر I باشد اختصار built-in است و اگر O باشد نوع ماشین لباسشویی از نوع پر شونده از بالاست.

Y: حرف سوم به سری ماشین لباسشویی اشاره می کند. تفکیک سری های بوش به این قرار است:

Y, V: سری های HomeProfessional و سری های سال 2019 است.

S, W, V: سری هایی با نام 8 هستند که محصول 2019 هستند.

Q, T: سری های با نام 6

G, H, E, T, K, N: سری با نام 4

حرف بعدی در مثال WAYH8790GB حرف H است

H: این حرف نشان دهنده متصل بودن دستگاه به اینترنت است. در واقع نشانه ی اسمارت بودن یا هوشمندی دستگاه است.

8: این عدد به سرعت چرخش آن اشاره دارد که برای عدد هشت 1400 دور می باشد.

79: نوع کنترل

0: طراحی یا رنگ بدنه آن

GB: نشان دهنده این است که این ماشین لباسشویی برای کشور انگلستان تولید شده است.

OE: روسیه

EU: اروپا

: PL لهستان

EE: اسپانیا

: UC آمریکا

در مورد سایر محصولات شرکت بوش از جمله ماشین های ظرفشویی نیز انواع دستکاری و درج مدل های تقلبی و برچسب کد چاپ شده توسط فروشنده وجود دارد در نتیجه برای خرید انواع لوازم خانگی حتماً از فروشندگان معتبر اقدام به خرید کنید تا از عواقب خرید محصولات فیک دوری کنید.

نحوه شناسایی محصولات ال جی تقلبی و اصل ال جی

نحوه شناسایی محصولات ال جی تقلبی و اصل ال جی

 یکی از مواردی که در نحوه شناسایی محصولات ال جی تقلبی و اصل به چشم می خورد فروش محصولات اصل همین شرکت با مونتاژ های کشورهای مختلف است که در جعبه های مختلف عرضه می گردد. در واقع فروشنده با بهانه کردن مونتاژ کشور مبدأ مبلغ بالاتری درخواست می کند. هرچند تشخیص از روی جعبه راه چندان مطمئنی نیست زیرا به راحتی می توان جعبه های اصل را تولید کرد و با جعبه های متفاوت جایگزین نمود. در این جاست که باید سراغ کدهای محصول برویم و اصل بودن آن را از این طریق بیازماییم. به عنوان مثال می توانیم کد یا سریال پشت تلویزیون های ال جی باید با سریالی که در منوی تلویزیون روشن خود در قسمت درباره ی این تلویزیون وجود دارد یکی باشد.

یکی دیگر از موارد کلاه برداری چسباندن برند ال جی روی برند های متفرقه است. بسیاری از این محصولات حتی مشابه مدل های ال جی نیستند و مشتری فقط به خاطر لیبل ال جی به آن اعتماد می کند. در برخی موارد هم کمپانی های کوچک رقیب سعی می کنند از طراحی ظاهری شرکت های مهم مانند ال جی تقلید کنند که تشخیص ظاهری آن را مشکل تر می کند. در نتیجه همیشه سریال و مدل لوازمی را که قصد خرید آن را دارید در اینترنت چک کنید. حتی مواردی دیده شده که محصول مورد نظر فقط با رنگ سفید یا مشکی عرضه شده و فروشنده آن مدل را با رنگ سیلور نیز موجود دارد که حتماً باید باعث شک شما در اصل بودن آن کالا را برانگیزاند.

معنای کد محصول در یخچال های ال جی

محصولات تقلبی و اصل ال جی

نمونه مدل یخچال و فریزر LG GBB60PZGFB را به عنوان مثال رمزگشایی می کنیم و مشخص خواهیم کرد که با شماره مدل می توانید چه خصوصیاتی را بیابید.

G – نشان می دهد که این محصول یخچال و فریزر شرکت ال جی است.

B – کشور تولید کننده. نشان می دهد یخچال و فریزر برای کدام کشور یا منطقه ساخته شده است؛ اما این کشوری نیست که یخچال در آن مونتاژ شود.

B- اروپا

R – کره

N – اندونزی

C، S – چین

A – روسیه

حرف B دوم در مثال GBB60PZGFB

نوع یخچال را نشان می دهد.

В، P – فریزر جانبی یا پایین

F – فریزر پایین + دستگاه آب ریز

X – یخچال فریزرهای به سبک آمریکایی + یخچال و یخچال فریزر اینستا ویو

L – یخچال فریزرهای سبک آمریکایی +

J – یخچال و فریزر به سبک آمریکایی + Door-in-Door + دستگاه یخ ساز

M – یخچال و فریزر به سبک آمریکایی + Door-in-Door

مدل یخچال و فریزر با عدد 60 مشخص می شود که ممکن است در مواردی دیگر 3 رقمی باشد.

PZ – رنگ (درب)

GFB – دو یا سه حرف آخر در تعیین مدل LG یک تغییر طراحی را نشان می دهد مانند تعداد قفسه ها، نوع آن‌ها، قرار دادن قفسه ها روی درهای یخچال و…

نحوه کد گذاری محصولات سامسونگ

کد لوازم خانگی سامسونگ

نحوه تشخیص ماشین لباسشویی سامسونگ اصل از تقلبی

شماره سریال ماشین لباسشویی مانند سایر محصولات سامسونگ شامل 15 کاراکتر است. نمونه شماره سریال در تصویر:FF95AEH403442K

سریال ماشین لباسشویی سامسونگ اصل

 کد ماشین لباسشویی اصل سامسونگ

چهار کاراکتر اول OFF9 کد ماشین لباسشویی است که در آن اطلاعاتی در محلی که قطعات ماشین لباسشویی را برای مونتاژ محصول نهایی تهیه می کنند، وجود دارد.

رقم چهارم 5 است، نشان می دهد که امکانات آن برای شستشو چیست؟ شماره 5 نشان دهنده ماشین لباسشویی و خشک کن است.

چگونه دریابیم که ماشین لباسشویی در کدام کشور ساخته شده است؟ رقم پنجم کد محلی است که ماشین لباسشویی در آن مونتاژ می شود.

A – چین

D – تایلند

4 – کره

L – روسیه

W – چین

B – مکزیک

P – لهستان

کد هفتم رقم خط مونتاژ.

رقم 8 و 9 سال و ماه است که ماشین لباسشویی از خط مونتاژ خارج شده است.

چگونه می دانیم چه موقع ماشین لباسشویی ساخته می شود؟

در FF95AEH403442K حرف K به معنی 2018 است.

سال عرضه:

2017 -J

2018 -K

2019-M

N – 2020

عدد قبل از K هم به معنی ماه ساخت آن است. در این حالت، شماره سریال ماشین لباسشویی می گوید که ماشین لباسشویی در سال 2016 و ماه آوریل ساخته شده است.

در نهایت می توانیم لیست زیر را به عنوان راهنمای تشخیص لوازم خانگی تقلبی و اصل و یا هر نوع محصولی مثل موبایل و … ارائه دهیم.

1- فروشگاه و فروشنده محصول: خرید و فروش یک نوع برقراری ارتباط است در نهایت ما با برقراری ارتباط به فروشنده یا فروشگاه اعتماد کرده و محصولی که کمتر از آن اطلاع داریم از وی خریداری می نماییم. در نتیجه از همان ابتدا به سراغ فروشنده های ناشناخته به طمع قیمت پایین تر نروید.

2- توجه به آرم ها و برچسب های محصول: گاهی ظاهری پر از برچسب و حتی پرچم کشور های سازنده از جمله ترفند های ایجاد اعتماد در خریداران است در حالی که برند های معروف کمتر به دنبال پر کردن محصولات خود با برچسب های بی معنا هستند.

3- شکل ظاهری: این یک قاعده کلی نیست اما اکثر برند های فرعی بازار توان طراحی و ساخت یک ظاهر شکیل و بی عیب در محصولات خود ندارند. در نتیجه ظاهر بی عیب و نقص می تواند ملاک مناسبی باشد. پیچیده شدن محصول در لایه های محافظ برای پنهان کردن عیب های ظاهری محصول گاهی موجب فریب خریداران می شود.

4- بسته بندی شناسنامه کالای شماست.

5- توجه به برچسب های روی لوازم داخل جعبه دستگاه و توجه به هم خوانی سریال های روی جعبه و دستگاه.

6- مراقب باشید تا لوازم جانبی استاندارد همراه با دستگاه همراه آن باشند و یا تعویض نشده باشند.

7- مراجعه به وب‌سایت شرکت برای چک کردن تصویر محصولات و رمزگشایی از کدهای حک شده روی محصول.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟