خانه تکانی و تمیز کردن خانه
خانم ها بخوانند!

ترفندهای خانه تکانی عید در کمترین زمان ممکن

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، ترفندهای خانه تکانی یکی از مهمترین کارها برای خانم ها تلقی می شود. با نزدیک ...

زهرا سیاحی | 4 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، ترفندهای خانه تکانی یکی از مهمترین کارها برای خانم ها تلقی می شود. با نزدیک شدن به ایام عید و فرا رسیدن اسفند ماه خانم های خانه دار و شاغل به فکر تمیز کردن خانه و کاشانه خود هستند. این تمیز کردن خانه یا به اصطلاح خانه تکانی از ترفندهای به خصوصی بهره می برد که باعث سریعتر پیش رفتن کارها و خسته نشدن افراد در حین انجام کار می شود.

در ادامه این بخش از خانم ها بخوانند به ترفندهای خانه تکانی پرداخته شده است.

بهترین شوینده برای تمیز کردن یخچال، ترکیبی از نمک و آب گازدار است. حباب‌ها و گاز‌های آب گازدار با نمک ترکیب شده و یک شوینده‌ی خوب و قوی را بوجود می‌آورند.

تمیز کردن خانه و یخچال

برای تمیز و شفاف کردن پنجره ها می‌توانید پنجره‌ها را با پارچه و ترکیب آب و صابون تمیز کنید، و سپس آن را با یک پارچه خشک کنید.

بهترین راه برای خلاص شدن از رسوب آهک در اطراف شیر آب حمام و سرویس بهداشتی ویکی از ترفندهای خانه تکانی گذاشتن دستمال‌های حوله‌ ای آغشته به سرکه بر روی این قطعات به مدت یک ساعت است. بر اثر این ترفند رسوب‌ها نرم می‌شوند و راحت‌تر از بین می‌روند.

برای شستن هود آشپزخانه احتیاج به آب گرم و مایع ظرفشویی که قدرت پاک کنندگی قوی داشته باشد دارید . قسمت بیرونی و خارجی آن را با دستمالی که مرطوب شده و از پاک کننده چند منظوره استفاده کنید اما قسمت داخلی هود از فیلتر تشکیل شده که به آسانی باز می شود و قابل تمیز کردن است .

تمیز کردن خانه

برای تمیز کردن گاز می توانید قسمت پایه های چدنی را بردارید و با آب و مایع ظرفشویی آن را بشویید. اگر دیدید چربی زیادی پایه ها را گرفته از گاز پاک کن یا ترکیب محلول سرکه و جوش شیرین استفاده کنید. به این صورت که روی قسمت گاز بپاشید و کمی زمان دهید و بعد از 15 دقیقه با دستمال مرطوب تمیز کنید.

همچنین برای تمیز کردن داخل فر هم به همین صورت از محلول سرکه و جوش شیرین استفاده کنید و با اسکاج نرم تمیز کنید و در نهایت پارچه تمیز بکشید.

تمیز کردن خانه و فر

برای تمیز کردن کابینت ها، اگر کابینت شما فلزی است. ترکیب مایع ظرفشویی و کمی جوش شیرین تمیز کننده خوبی است. اگر کابینت شما ام دی اف بوده پاک کننده چند منظوره به همراه دستمال تمیز کننده خوبی است و راه دیگر خرید پاک کننده سطوح چوبی از فروشگاه ها می تواند انتخاب خوبی باشد. اما از پاک کننده های شیمیایی برای برق انداختن ام دی اف استفاده نکنید سطح کابینت هایتان را مات و کدر می کند.

انتهای پیام/

 

نظر شما چیست؟