لوازم خانگی دوو
اخبار لوازم خانگی

آخرین وضعیت لوازم خانگی دوو در بازار لوازم خانگی ایران

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، با وجود تایید و تکذیب‌های اخبار فعلا شرایط این دو (سامسونگ و ال جی) در هاله‌ای از ...

نفیسه رحیمی | 4 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، با وجود تایید و تکذیب‌های اخبار فعلا شرایط این دو (سامسونگ و ال جی) در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. اما نکته جالب و مغفول در این میان سومین برند و سایر محصولات کره جنوبی یعنی لوازم خانگی دوو بود که مدتی قبل با تبلیغ ” پیام دوو از کره؛ بودیم و خواهیم ماند” در بیلبورد شهر‌ها خودنمایی کرد. در صورتی که سال هاست با تاکید مقام معظم رهبری بر تولیدات ملی و افزایش ساخت داخل، تبلیغات اجناس خارجی محدود و تا حدودی ممنوع شده است!

تابلوی تبلیغاتی خارجی جمع شده است

به گزارش باشگاه خبرنگاران، سید مرتضی میری رئیس اتحادیه لوازم خانگی در تشریح این جمله تبلیغاتی در تابلو‌های لوازم خانگی دوو مبنی بر اینکه بودیم، هستیم و خواهیم بود، گفت: این تابلو‌ها در سطح شهر کم شده است و اگر هم اکنون به سراغ آن تابلو‌ها بروید مطالب دیگری خواهید دید.

  بنرهای لوازم خانگی دوو

آیا “دوو” توسط ایران خریداری شده است؟

او بیان کرد: برند “دوو” در کره را نباید با ال جی و سامسونگ مقایسه کرد. دوو توسط شرکت دیگری خریداری شد و تولید آن در بخش لوازم خانگی در سطح صفر قرار دارد. اما شرکت انتخاب قبل از این صحبت‌ها مقداری سهام این شرکت را خریداری کرد و هم اکنون هم اختلافاتی میان دو مجموعه وجود دارد، اما این برند را با اینکه خودشان در اصفهان تولید می‌کنند و شرکت انتخاب سرویس حامی آن را گارانتی کرده است، طبق قراردادی از لوگو دوو در محصولات خود می‌توانند استفاده کنند چرا که قرارداد این بهره برداری میان طرفین منعقد شده است.

لوازم خانگی دوو

رئیس اتحادیه لوازم خانگی ادامه داد: در حال حاضر محصول لوازم خانگی با برند دوو در کره به این صورت که در بازار مشاهده می‌کنید تولید نمی‌شود. نباید این دو برند را با یکدیگر مقایسه کرد و بحث‌ها بر سر تحریم‌هایی است که باعث شد ال جی و سامسونگ از بازار ایران خارج شود؛ آن تابلو‌ها برداشته شده و هیچ جای نگرانی وجود ندارد.

عباس هاشمی مدیر بخش صنایع فلزی و لوازم خانگی وزارت صمت گفت: برند دوو مانند برند سامسونگ و ال جی نیست و برخی مشکلات اقتصادی منجر به تغییرات گسترده در فعالیت آن شد. گروه انتخاب ظاهرا قراردادی با برند دوو بسته است.

او ادامه داد: در این قرارداد ذکر شده تا گروه انتخاب بتواند با لوگو دوو تولیداتی را داشته باشد. در آن زمان که قرارداد مذکور بسته شده، شرایط و ضوابط این شرکت کره‌ای مانند سامسونگ و ال جی مطرح نبوده چرا که دچار ورشکستگی شده بود.

هاشمی افزود: برند دوو اعتبار ال جی و سامسونگ را ندارد و در قراردادی که بسته شده اینگونه بوده است که مجوز گرفته‌اند تا تنها از دستگاه‌ها و توانمندی‌های تکنیکی شرکت مادر در تولید محصول کمک بگیرند و قطعات و مواد اولیه شامل همکاری طرفین نبوده است. شرکت دوو سفت و سخت مانند ال جی و سامسونگ پای قراردادهایشان با انتخاب نایستاده‌که نشان از این دارد برند ضعیف‌تری دارند.

او در ادامه با اشتباه خواندن ادبیات تبلیغاتی این شرکت گفت: اینکه برند دوو در تبلیغات خود اسم کره را آورده است غیر منطقی بوده و باید این نام را بردارند. قاعدتا برند‌های ایرانی کارشان ضعیف‌تر از برند‌های چینی نیست و امکاناتی همانند آن‌ها دارند پس نیازی نبود که برای اعتبار بخشیدن به تبلیغاتشان از عبارت محصول کره جنوبی استفاده کنند.

این مسئول وزارت صنایع در پایان بر دقت بیشتر در طراحی پیام‌های تبلیغاتی تاکید کرد تا اشتباهات در این بخش موجب خدشه دار شدن اعتماد افکار عمومی نشود و گفت: معاونت بازرگانی وظیفه دارد با چنین مسائلی برخورد کند و آن را پیگیری کند.

هاشمی بیان کرد: پایین آوردن تابلوی برند دوو با توجه به نوع قرارداد آن‌ها باید بررسی شود. ممکن است در آن زمان که شرکت‌های ایرانی قرارداد تولید مشترک با ال جی و سامسونگ را منعقد کردند؛ شرکت مادر به آن‌ها مجوز استفاده از قطعات متفرقه را نداده، ولی دوو حاضر به تامین قطعات مورد نیاز برای تکمیل محصول خود از تامین کننده‌های متفرقه و سطح پایین‌تر نیز بوده است.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟