شیرینی عید نوروز
خانم ها بخوانند!

دستور پخت شیرینی عید نوروز برای کدبانوهای ایرانی

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، با نزدیک شدن به عید نوروز یکی از مسائلی که ذهن کدبانو ها را درگیر خود می کند ...

نهال وحیدی | 4 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، با نزدیک شدن به عید نوروز یکی از مسائلی که ذهن کدبانو ها را درگیر خود می کند نحوه پذیرایی از مهمانان و تهیه شیرینی عید نوروز است.

همیشه این نگرانی وجود دارد که شیرینی عید نوروز تازه و ترد باشد و مطمئنا بهترین راه برای تهیه شیرینی های تازه و خوشمزه، پخت آن ها در خانه به جای خرید از قنادی ها است.

در این مطلب قصد داریم  انواعی از شیرینی و خوراکی های خوشمزه برای پذیرایی عید را به شما مخاطبان عزیز آموزش بدهیم.

1)کوکی پسته ای و فندقی

شیرینی نوروز

مواد لازم:
کره 70 گرم
پودر قند 50 گرم
تخم مرغ 1 عدد
آرد 170 گرم
مقداری هل
شکلات
خلال پسته
فندق
کوکی پسته ای و فندقی یکی گزینه های مناسب کدبانوها برای تهیه شیرینی عید نوروز است. از ابتدا کره و پودر قند را با همزن مخلوط کنید تا کامل یکدست شود سپس تخم مرغ و هل را اضافه کنید و بعد از آن آرد بریزید و با دست ورز دهید.(برای این که به دستتان نچسبد میتوانید کمی آرد روی خمیر اضافه کنید)
کمی زعفران هم می توان به خمیر اضافه کرد و بعد آن را به شکل دلخواه فرم داد سپس به مدت 20 دقیقه داخل فر با دمای 175 درجه قرار دهید.
بعد از پخت و خنک شدن با شکلات و فندق و خلال پسته تزیین کنید.

2)شیرینی کره ای با بستنی

شیرینی نوروز

مواد لازم:

کره 50 گرم
شکر قهوه ای 2 قاشق غذا خوری
آب نصف لیوان
نمک نصف قاشق چای خوری
آرد 1 کاپ
عصاره وانیل مقداری کم
تخم مرغ 4 عدد
ابتدا کره و شکر قهوه ای و نمک و آب را با هم مخلوط کرده و روی حرارت قرار داده و هم میزنیم تا یکدست شود سپس بعد از یک مقدار جوشیدن آرد را اضافه می کنیم تا زمانی که به شکل خمیر نرم شود و بعد آن را به مدت 5 دقیقه می گذاریم تا خنک شود و بعد به آن عصاره وانیل را اضافه می کنیم سپس تخم مرغ ها را یکی یکی اضافه کرده و هم می زنیم. بعد خمیر بدست آمده را داخل یک قیف می ریزیم.

یک قالب را برعکس کرده و آن را با اسپری روغن چرب می کنیم و خمیر را به صورت مارپیچ روی آن می ریزیم و به مدت چند دقیقه در فریزر می گذاریم تا سفت شود سپس آن را بیرون آورده و به کمک چاقو از قالب جدا می کنیم و در روغن سرخ می کنیم بعد روغن اضافه را با دستمال می گیریم.سپس دور آن را شکر می ریزیم و در ظرفی قرار می دهیم و یک اسکوپ بستنی روی آن می گذاریم.

3)شیرینی نخودچی

شیرینی عید نوروز

مواد لازم:

آرد نخودچی 1 کیلو
پودر قند 350 گرم
روغن جامد :350 گرم
وانیل یک چهارم قاشق چایخوری
پودر پسته به میزان لازم
ابتدا پودر قند را با روغن جامد مخلوط کنید تا کاملا پوک شود.هل و وانیل را اضافه کنید و بعد از آن آرد نخودچی را کم کم بریزید و با دست ورز دهید.(سفتی آن باید به اندازه ای باشد که بتوان با دست فرم داد)
آن را در نایلون ریخته و یک شب در یخچال قرار دهید. بعد از این مدت دوباره آن را با دست ورز دهید و روی سطحی صاف کمی آرد بپاشید و قطر آن را به یک سانتی متر برسانید سپس با قالب های مخصوصی که دارید آن هارا قالب بزنید و در سینی فر قرار داده(فر را از قبل گرم کنید)10 دقیقه در فر با دمای 170 درجه قرار دهید.

4)شیرینی مرنگ

مرنگ وشیرینی عید

مواد لازم:
سفیده تخم مرغ 5 عدد
وانیل و پودر هل به مقدار کافی
آب لیمو ترش یک قاشق چایخوری
پودر شکر 2 لیوان
سفیده تخم مرغ را در ظرفی بریزید و با همزن برقی هم بزنید تا سفیده پف کند سپس پودر شکر را به ان اضافه کنید و هم بزنید تا حالت کشدار پیدا کند سپس وانیل و پودر هل و آب لیمو هم اضافه کنید.

فر را از قبل گرم کنید و یک کاغذ روغنی کف سینی فر قرار داده و مواد را قیف بزنید و سر قیفی که حالت شکوفه ای دارد استفاده کنید.
مواد را روی سینی ریخته و 10 دقیقه در فر با دمای 140 درجه قرار دهید.

5)دسر بادام و پسته

دسر و شیرینی عید نوروز

مواد لازم:

کره 75 گرم
پودر بادام 200 گرم
شکر 200 گرم
خامه کم چرب 150 میلی لیتر
مغز بادام خرد شده 8 عدد
مغز پسته خرد شده 10 عدد
کره را در یک قابلمه تفلون آب کرده  و پودر بادام و خامه و شکر را به آن اضافه کنید و هم بزنید سپس حرارت را کم کرده و مخلوط را به مدت دوازده دقیقه خوب هم بزنید سپس کمی حرارت را زیاد کرده تا مخلوط کمی تغییر رنگ بدهد بعد آن را به ظرفی منتقل کنید و با قاشق روی آن را صاف کنید بعد از یک ساعت که دسر سرد شد می توانید روی آن را با خلال پسته یا بادام تزئین کنید و به شکل لوزی یا مربع برش دهید.

ژله بستنی یکی دیگر از خوراکی های خوشمزه و پرطرفدار است که درست کردن آن بسیار راحت بوده و به منظور زیبایی میز پذیرایی می تواند استفاده شود و در کنار شیرینی عید نوروز ایده آل است.

مواد لازم برای ژله بستنی

ژله و شیرینی عید نوروز

مواد لازم:

ژله 1 بسته
بستنی وانیلی 1 عدد
آب جوش به میزان لازم
بستنی را در دمای محیط می گذاریم تا نرم شود سپس یک بسته ژله را در کاسه ای می ریزیم و یک لیوان آب جوش به آن اضافه می کنیم و کاسه را روی بخار کتری قرار می دهیم و هم می زنیم تا شفاف شود.
نصف بستنی را به آن اضافه می کنیم و کمی هم می زنیم تا یکدست شود سپس در قالب مورد نظر می ریزیم و به مدت 45 دقیقه در یخچال قرار می دهیم.
بعد از آن که ژله آماده شد می توانید روی آن را با بستنی یا هر نوع میوه یا شکلات رنده شده تزئین کنید. اگر میخواهید ژله را چند رنگ درست کنید باید بعد از این که اولین ژله کمی سفت شد ژله بعدی را روی آن بریزید و در یخچال قرار دهید. توجه داشته باشید که ژله نباید داغ باشد تا باعث آب شدن لایه زیری شود.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟