ضدعفونی کردن وسایل خانه برای جلوگیری از ابتلا به کرونا
آموزش

ضدعفونی کردن وسایل خانه برای جلوگیری از ابتلا به کرونا

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، نگرانی ها با شیوع کرونا ویروس در ایران افزایش پیدا کرده و تا حدودی زندگی و ...

نفیسه رحیمی | 4 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، نگرانی ها با شیوع کرونا ویروس در ایران افزایش پیدا کرده و تا حدودی زندگی و فعالیت افراد جامعه را دچار اختلال کرده است. براساس گزارش روابط عمومی وزارت بهداشت تاکنون 95 نفر به این بیماری مبتلا شده اند و 15 نفر جان خود را در شهرهای مختلف کشورمان از دست داده اند. ضدعفونی کردن وسایل خانه یکی از روش های پیشگیری از ابتلا به کرونا ویروس است.

در همین رابطه بیشتر بخوانید:

معرفی دستگاه ضدعفونی کننده هوا برای مقابله با کرونا+قیمت

برخی از افراد سودجو از این فرصت سوء استفاده کرده و دست به احتکار ماسک و مواد ضدعفونی زده اند. با توجه کمبود و گرانی محلول های ضدعفونی کننده، در این بخش تلاش شده روش های آسان و طبیعی برای ضدعفونی کردن وسایل خانه معرفی شود.

اسپند

اسپند برای ضدعفونی کردن وسایل خانه

اسپند و یا اسفند در اکثر خانه های ایرانی یافت می شود. اسپند یک ضدعفونی کننده قوی بوده که با دود کردن آن می توان تمام وسایل خانه و محیط را از میکروب و ویروس ها پاک سازی کرد. برخی از افراد برای محافظت از چشم نظر اسپند در خانه دود می کنند اما خواص دارویی آن اثبات شده و خواص ضد میکروبی آن بیش تر مورد توجه قرار می گیرد.

عنبرنسا

عنبرنسا برای ضدعفونی کردن وسایل خانه

عنبرنسا سال هاست که در طب سنتی بسیار کاربرد داشته و برای درمان بیماری های عفونی ایده آل است. عنبر نسارا سرگین الاغ ماده‌ای است که در بهار جمع آوری می‌شود. دود عنبر نسا برای ضدعفونی کردن وسایل خانه و محیط به منظور جلوگیری از ابتلا به کرونا بسیار توصیه می شود.

ضدعفونی کردن وسایل پرمصرف

تماس افراد با برخی از وسایل خانه نظیر پریز برق، دستگیره های درب ویا مبلمان بیشتر است که ضدعفونی کردن آن ها تا حدودی می تواند از ابتلا به کرونا جلوگیری کند.

باز کردن درب پنجره ها

جریان هوا باید در خانه گردش داشته باشد. محیط های بسته فضای خوبی برای رشد میکروب ها است. توصیه می شود که در روز برای دقایقی درب پنجره ها را باز کنید تا هوا در خانه شما جریان داشته باشد.

ضدعفونی کننده های خانگی بسازید

ضدعفونی کردن خانه با آب برای جلوگیری از کرونا

همان طور که گفته شد طی روزهای اخیر با شیوع کرونا ویروس، برخی از افراد سودجو قیمت مواد و ژل های ضدعفونی کننده را افزایش داده اند اما جای نگرانی نیست. در این قسمت روش های ساخت چند محلول ذکر شده که ساخت آن ها بسیار ارزان تمام شده و خطرات مواد شیمیایی را ندارد. ترکیب یک قسمت سرکه و آب به همراه چند قطره روغن اصلی برای ضدعفونی کردن محیط خانه مناسب بوده و خرج چندانی ندارد.

الکل نیز برای ضدعفونی کرده ایده آل بوده و ترکیب یک قسمت از آن به همراه یک قسمت آب در یک بطری، یک محلول معجزه آسا برای از بین بردن میکروب ها تلقی می شود.

استفاده هم زمان از سرکه و پراکسید هیدروژن نیز برای ضدعفونی کردن وسایل کاربرد دارد اما توجه داشته باشید که آن ها را دریک بطری ترکیب نکنید زیرا اسید خطرناکی تولید می شود.

روش کار برای استفاده از این دو ماده به این گونه است که در ابتدا باید یک سطح را تمیز کنید، سپس با یکی اسپری کرده و بگذارید حدود 5 دقیقه بماند، سپس با یک دستمال تمیز پاک کنید و بعد با اسپری دیگر اسپری کنید. بگذارید 5 دقیقه بماند و بعد با یک پارچه تمیز دیگر پاک کنید.

تمیز کردن سرویس های بهداشتی

ضدعفونی کردن خانه و حمام

سرویس های بهداشتی محل خوبی برای رشد میکروب ها است پس از شستن و تمیز کردن مرتب آن ها غافل نشوید و برای ضدعفونی کردن نیز می توان از مواد پاک کننده استفاده کرد. بهتر است که درب حمام را باز گذاشته تا کاملا خشک شود.

ضدعفونی کردن ماشین لباسشویی

ضدعفونی کردن خانه و ماشین لباسشویی

در صورتی که شخصی از اعضای خانواده مشکوک به کرونا بود، ماشین لباسشویی را حتما پس از شستن لباس های او با سفید کننده و آب گرم ضدعفونی کنید.

تمیز کردن مبلمان

ضدعفونی کردن خانه ومبلمان

از نشستن با لباس بیرون بر روی مبل ها خودداری کنید و در صورت نشستن با مواد پاک کننده مخصوص حتما آن را ضدعفونی کنید.

کانتر و کابینت های آشپزخانه

کانتر و کابینت های آشپزخانه نیز از نقاط تماس هستند که برای ضدعفونی کردن آن باید یک قسمت وایتکس را با 5 قسمت آب ترکیب کرده و سپس بر روی کانتر اسپری کنید و در نهایت به صورت رفت دستمال بکشید. توجه داشته باشید که از دستمال برای خشک کردن سطوح استفاده نکنید و اجازه دهید خشک شود.

سینک و اسفنج

سینک ظرفشویی و اسفنج از محیط های مرطوب است که برای رشد باکتری مناسب بوده و به همین دلیل توصیه می شود که به طور مرتب فرچه، اسفنج ویا سینک های ظرفشویی را دائما ضدعفونی کنید.

تمیز کردن وسایل کودک

وسایل و اسباب بازی کودکان نیز در معرض آلودگی و میکروب قرار دارد. توصیه می شود به وسیله یک دستمال مرطوب و تمیز کننده های بدون مواد شیمیایی اتاق و وسایل کودک خود را ضدعفونی کنید .

تصفیه هوا برای جلوگیری از ویروس کرونا:

آنباکسینگ لوازم خانگی در ایران/ آنباکسینگ تصفیه هوای جی پلاس مدل GAP-J450I

سخن آخر

در مطلب بالا برخی از راهکاری های ضدعفونی کردن وسایل خانه به منظور جلوگیری از ابتلا به کرونا ذکر شد اما بهداشت فردی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. شستشوی مرتب دست ها با صابون و استفاده از دستمال هنگام سرفه و عطسه از مهمترین روش های برای پیشگیری از ابتلا به کرونا است.

ضدعفونی کردن خانه برای جلوگیری از کرونا

حفظ خونسردی و نداشتن ترس و وحشت به این بیماری نیز تاثیر گذار است. رئیس مرکز مشاوره دانشگاه تهران در این خصوص عنوان کرد: تشدید نگرانی ها و استرس سیستم ایمنی افراد را تضعیف می کند. آگاهی از این ویروس و اطلاع از شمار مبتلایان به این بیماری می تواند منجر به کاهش ترس و اضطراب شود.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟