خانه های کوچک
دکوراسیون منزل

چگونه خانه های کوچک را بزرگ تر جلوه دهیم؟

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، با نزدیک شدن به عید حتما به فکر تغییر دکوراسیون منزلتان هستید اما حتما به ...

نهال وحیدی | 4 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، با نزدیک شدن به عید حتما به فکر تغییر دکوراسیون منزلتان هستید اما حتما به این فکر می کنید که چگونه خانه های کوچک را می توانیم به زیبایی خانه های بزرگ دیزاین کنیم؟!

قبل از هرچیزی باید بدانید که رنگ ها خیلی در بزرگ تر نشان دادن خانه های کوچک تاثیر دارند به طور مثال رنگ بنفش به علت اینکه جلوه بیشتری دارد بهتر است در قسمت ورودی خانه از آن استفاده شود.

رنگ آبی با عمق دادن به فضا آن را بزرگتر نشان می دهد و بهتر است در قسمت هایی مانند راهرو از آن استفاده شود. رنگ خاکستری متناسب با فضای خانه می تواند خانه را بزرگتر نشان دهد هر چقدر خانه کوچک تر باشد بهتر است از خاکستری تیره تر استفاده شود، رنگ صورتی ملایم نیز ترکیب خوبی برای خاکستری خواهد بود.

دکور خانه های کوچک

یکی دیگر از راه های بزرگتر جلوه دادن خانه های کوچک استفاده از فرش هایی است که نواحی خانه را از هم جدا کند. اگر از فرش های زیادی استفاده می کنید بهتر است از فرش هایی که با یکدیگر هارمونی دارند استفاده کنید تا خانه را شلوغ جلوه ندهید زیرا وقتی خانه شلوغ به نظر برسد کوچکتر دیده می شود.

در ادامه نکاتی به منظور بزرگ تر نشان دادن منازل کوچک ذکر شده که با رعایت آن ها تا حدودی مشکلات مالکان خانه های کوچک حل می شود.

توصیه می شود که از رنگ  های ملایم برای دیوار های منزل استفاده کنید.

خانه های کوچک

به هیچ عنوان پرده های ضخیم برای خانه هایی با متراژ کم استفاده نکنید.

از الگوی تک رنگی استفاده کنید به طور مثال از پارکت های قهوه ای تیره استفاده کنید و برای تکمیل خانه وسیله هایی که رنگ خاکستری یا سفید دارند می توانند انتخاب مناسبی باشند.

پنجره های بزرگ فضای خانه را بزرگتر و نور بیشتری به خانه می دهند اما اگر خانه ی شما پنجره ندارد هم نگران نباشید شما باید برای خانه خود یک نقطه کانونی در نظر بگیرید که توجه همه به آن جمع شود.

خانه های کوچک

شومینه یا قفسه کتاب می تواند نقطه کانونی مناسبی باشد.

برای استفاده از تمام فضای خانه های کوچک بهتر است از قفسه های دیوارکوب استفاده کنید.

لوازم اضافه خود را که از آن ها استفاده نمی کنید به دیگران ببخشید و وسایلی را که در تاریخی خاص استفاده می کنید و همیشه مورد استفاده نیستند را در انبار بگذارید.

برای اینکه انباری مرتبی داشته باشید بهتر است داخل آن را با قفسه یا کابینت پر کنید تا نظم بیشتری در چیدمان آن وجود داشته باشد.

طراحی خانه های کوچک

مبلمان ظریف نیز به بزرگ نشان دادن خانه کمک بسیاری میکند. در مجموع اگر خانه ی کوچکی دارید بهتر است وسایل کمتر اما زیبا تهیه کنید و با شلوغ کردن خانه با انواع وسایل تزئینی حس خفگی  را به آن تحمیل نکنید.

مبلمان گرد و منحنی گزینه های مناسبی برای خانه های کوچک هستند.

در بخش مبلمان رنگ هایی مانند قرمز یا نارنجی، هم چنین خاکستری یا کرم می توانند انتخاب مناسبی برای شما باشند.

در قسمت آشپزخانه بهتر است از یک جزیره و گاز رومیزی استفاده کنید تا فضای بیشتری برای بقیه وسایل ها داشته باشید.

خانه های کوچک

همچنین شما می توانید از جزیره به عنوان میز غذا خوری استفاده کنید فقط کافی است دور آن چند صندلی قرار دهید. با این کار دیگر نیازی به میز ناهار خوری جدا نیست!

از آینه استفاده کنید!

شما می توانید در قسمت پذیرایی یا راهرو از آینه استفاده کنید زیرا آینه هم نور را پخش می کند و هم با ایجاد خطای دید فضای خانه را بزرگتر نشان می دهد. در دکور خانه بهتر است از روش ریزش نور یا پراکندگی نور استفاده کنید تا اینکه یک لامپ را در یک نقطه نصب کنید.

آینه در خانه های کوچک

برای بزرگ تر نشان دادن اتاق خواب هم اگر فضایی روشن دارید می توانید از کفپوش های رنگی که باعث بلند تر نشان دادن اتاق می شوند استفاده کنید علاوه بر آن یک رنگ روشن هم برای سقف استفاده کنید، اینگونه فضای بزرگتری خواهید داشت.

برای دیوار عقب اتاق هم یک رنگ روشن استفاده کنید تا عمق اتاق کم شود.

اگر سقف کوتاهی دارید یک رنگ روشن برای دیوار های کنار و عقب استفاده کنید اینگونه سقف اتاق را بلند تر نشان می دهید.

اگر میخواهید از کاغذ دیواری استفاده کنید مناسب ترین نوع کاغذ دیواری برای فضای کوچک شما، کاغذ دیواری با طرحی روشن است. طراحی روشن نه تنها محیط را بزرگ تر جلوه می دهد بلکه باعث آرامش بیشتری می شود.

رنگ های پاستلی هم انتخاب مناسبی برای کاغذ دیواری اتاق نشیمن هستند زیرا این رنگ ها بسیار آرامش بخش و دلنواز هستند و محیط گرم و صمیمی را به خانه ی شما می بخشند.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟