چگونه لباس عید بخریم؟
خانم ها بخوانند!

چطور لباس عید بخریم که جذاب به نظر برسیم؟

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، خرید لباس عید به خصوص خرید اینترنتی لباس نوروز، یکی از مهم ترین موضوعاتی ...

زهرا سیاحی | 4 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، خرید لباس عید به خصوص خرید اینترنتی لباس نوروز، یکی از مهم ترین موضوعاتی است که همه ساله در اسفند ماه مخصوصا در هفته های پایانی سال، میلیون ها ایرانی را درگیر می کند و همه ی افراد به خصوص خانم ها به دنبال راهکاری برای انتخاب مد و لباس جذاب و ارزان با روش های خرید آسان و سریع هستند. خرید لباس نو برای سال نو یکی از سنت های زیباست که از گذشته تا کنون میان مردم ایران مرسوم بوده است. زیرا با آمدن سال نو اقوام به دیدار یکدیگر می روند که به آن عید دیدنی می گویند و همه در این روز بزرگ لباس نو می پوشند. مهمترین نکته ای که در لباس های عید وجود دارد رنگ های و طرح های شاد آن ها است که می توانند هم مجلسی و رسمی باشند و هم کژوال و اسپرت.

این روزها که همه در تکاپوی رسیدن سال نو هستند و خانه هایشان را تمیز می کنند و به دنبال خرید لباس عید و تکمیل کردن سفره هفت سین خود هستند. اما اینکه چه لباسی بپوشند و چه لباسی خریداری کند که مناسب آن ها باشد، فکرشان را درگیر کرده است. اکثر افراد به دنبال مد هستند یعنی هر ساله یک سری لباس در رنگ ها و مدل های مختلف مد می شوند و این افراد خریداران این البسه هستند. اما بعضی از افراد هم به جای اینکه آن چیزی را که مد یا همه گیر شده را بپوشند ، چیزی را انتخاب می کنند که به آن ها بیاید و این انتخاب عاقلانه ای است.

پوشیدن لباس عید در رنگ روشن برای بهار بسیار اهمیت دارد. از رنگ های روشن می توان به  رنگ سبز کم رنگ، نارنجی، زرد، خردلی و غیره اشاره کرد. رنگ صورتی از رنگ های فوق العاده ای است که به خانم ها بسیار توصیه می شود. رنگ های بژ و کرم از رنگ هایی هستند که برای استایل های مینیمال بسیار کاربرد دارند و برای فصل بهار و ایام عید مناسب خواهند بود. همانطور که می دانید امسال رنگ آبی کلاسیک رنگ سال شده است و کسانی که خواستار پوش به رنگ سال هستند بسیار مناسب است.

پوشاک بانوان

از اساسی ترین پوشاکی که برای خانم ها بسیار ضروری است می توان به مانتو، شلوار و شال اشاره کرد. مانتو جزو مهم ترین لباس های خانم های ایرانی به شمار می رود که طراحان و خیاطان لباس نکات مهمی را برای دوخت این پوشاک به کار می گیرند که از جمله آن ها قد و اندام های مختلف برای هر فرد متفاوت است. در انتخاب و خرید مانتو سعی کنید مانتویی را انتخاب کنید که به رنگ پوستتان بیاید.  افراد کوتاه قد از مانتوهای با خطوط عمودی استفاده کنند چون با حرکت چشم به سمت بالا و پایین ، این خطوط افراد را بلندتر نشان می دهد. افراد قد بلند از پوشیدن مانتوهای کوتاه خودداری کنند زیرا این مدل مانتو پاها را بلندتر نشان می دهد.مدل های مناسب مانتو برای افراد درشت اندام مدل هایی است که شکاف جانبی و یا دامن کلوش دارند. خانم های لاغر و کوتاه قد از مانتوهای رنگ روشن استفاده کنند زیرا رنگ های روشن افراد لاغر را کمی چاق نشان می دهد. همچنین خانم های لاغر و بلند قد بهتر از از مانتوهای استفاده کنند از کمر برش خورده اند یا چین دارند زیرا مانتو های یکسره و بدون برش در کمر این افراد را بلندتر نشان می دهد.

کیف، کفش و اکسسوری برای خانم ها از اهمیت بالایی برخوردار است و به سادگی می توان با یک شال طرح دار و خوش رنگ در تغییر دادن استایلتان کمک شایانی کنید. برای انتخاب رنگ کفش از رنگ هایی نظیر مشکی، کرم و غیره می توانید استفاده کنید که بعدها با دیگر استایل هایتان ست شود. اگر به دنبال استایل غیر رسمی و اسپرت هستید برای انتخاب کفش می توانید از کتانی های سفید در استایلتان استفاده کنید.

از دیگر ترندهای نوروز 99 می توان به لباس هایی با شانه های پف دار اشاره کرد که از این مدل برای مانتوها هم استفاده شده است که در تغییر دادن استایل کمک بسیاری می کنند و بسیار شیک به نظر می رسید.

اگر استایل خود را ساده و بی طرح انتخاب می کنید بهتر است شالتان را طرح دار انتخاب کنید. شال یا روسری های طرح دار و رنگارنگ از بهترین راه ها برای آورن رنگ ها در استایل ساده است. هنگام خرید شال برای عید دو نوع شال و روسری تهیه کنید که یکی از آن ها ساده و دیگری طرح دار باشد و طرح و رنگ آن ها طوری باشد که بتوانید با استایل های دیگرتان ست کنید.

پوشاک آقایان

از جمله اساسی ترین پوشاکی که برای آقایان ضروری بوده،  پیراهن و شلوار است. هنگام پرو لباس مورد نظرتان باید به چند نکات ساده و مهم توجه کنید تا پیراهن مناسب خود را خریداری کنید. سایز پیراهن برای افراد بسیار حائز اهمیت است. اگر پیراهنتان از قسمت سرشانه به خوبی اندازه باشد، لباس انتخابی شما هم اندازه تان است. زمامی که تمامی دکه های پیراهن را بستید، باید انگشت سبابه تان در فاصله ی یقه و گردن جا بگیرد تا به خوبی متوجه شوید که اندازه تان است.

شلوار در بخش عظیمی از استایل آقایان نقش مهمی را ایفا می کند. امرزوه مدل ها و طرح های مختلفی از شلوارها در بازار وجود دارد که اغنتخاب را میان افراد با سلایق متفاوت سخت کرده است. اگر به دنبال استایل های کلاسیک هستید می توانید شلوارهای راسته را انتخاب کنید و اگر به دنبال استایل های اسپرت و کژوال هستید می توانید به دنبال شلوارهای جین بروید. در پروو شلوارهای پاچه ای، پاچه ی شلوار باید بالای کفشاتان قرار گیرد طوری که هنگام راه رفتن کفش هایتان دیده شود. قد شلوار از بالا باید طوری باشد که دکمه ی شلوار پایین ناف قرار بگیرد. اندازه دور کمر شلوار باید طوری باشد که با بستن کمربند دور آن چروک نیفتد.

کت در استایل آقایان می تواند آن ها را با وقارتر نشان دهد و وجه خاصی به آن ها ببخشد. اصول خرید کت های رسمی، نیمه رسمی و اسپرت متفاوت است. در خرید کت باید به تعداد چاک های پشت آن توجه کرد. کت های تک چاک رسمی نیستند و جذاب به نظر نمی رسند اما کت های دو چاک علاوه بر احساس راحتی ظاهری رسمی به استایل آقایان می بخشد. قسمت مهم دیگر از کت ها تعداد دکمه های جلوی ان ها است که به سه نوع تک دکمه، دو دکمه و سه دکمه تقسیم می شوند. کت های تک دکمه غیر رسمی و راحتی به نظر می رسند. کت های دو دکمه از رایج ترین نوع کت ها هستند و در نهایت کت های سه دکمه ظاهری کلاسیک را برای آقایان به ارمغان می آورد که در این نوع کت ها باید دکمه وسط هنگام ایستادن بسته شود.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟