سفره هفت سین
خانم ها بخوانند!

تزیین سفره هفت سین با چند ایده تازه

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، عید نوروز یکی از کهن ترین مراسم های ایران باستان است که هنوز هم در میان  ...

نهال وحیدی | 4 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، عید نوروز یکی از کهن ترین مراسم های ایران باستان است که هنوز هم در میان  مردم ایران پا برجاست. تقریبا کمتر از ده روز به شروع سال جدید و عید باستانی نوروز مانده است و ایرانیان هر سال در اولین روز از فصل بهار با انجام کار هایی مانند چیدن سفره هفت سین و رفتن به دید و بازدید های خانوادگی این عید را جشن می گیرند.

برای چیدن سفره هفت سین باید هفت موادی که با حرف سین شروع می شود انتخاب کنید و در سفره خود قرار دهید مانند: سنجد، سمنو، سرکه، و…. که هر کدام نماد یک مسئله هستند:

سفره هفت سین

 سمنو نماد زایش و باروری گیاهان

سیب نماد سلامتی

سنجد نماد عشق

سبزه نماد شادابی و سرزندگی

سماق و سیر و یا سرکه نماد محرک های شادی و سلامتی

سکه نماد برکت و روزی

آینه نماد نور و روشنایی

آب نماد برکت و پاکی

البته به جز این مواد باید در سفره حتما قران هم بگذارید همچنین برای زیبایی بیشتر می توانید چند عدد تخم مرغ که خودتان رنگ امیزی کردید را در سفره قرار دهید.

چند ایده برای دیزاین هفت سین:

برای اینکه سفره هفت سین زیباتری داشته باشید ابتدا بهتر است یک تم برای رنگ آن در نظر بگیرید به طور مثال رنگ سفید و صورتی تم مناسبی برای سفره شما می تواند باشد.

سفره هفت سین

برای این تم شما یک میز تقریبا بلند را انتخاب کرده و از رومیزی با رنگ صورتی کم رنگ استفاده کنید و روی آن بنا به پهنای میزتان با دو یا چهار شمع صورتی که درون جاشمعی های شیشه ای هستند قرار دهید.در این تم باید از ظروف سفید یا سفید صورتی استفاده کرده تا فقط رنگ صورتی به چشم نیاید.هم چنین با گذاشتن سبزه و سیب سبز و تخم مرغ هایی که با رنگ ها یا وسایلی طلایی تزئین شده اند می توانید زیبایی آن را کامل کنید.

اگر شما از تم هایی که کمی سنتی تر هستند خوشتان می آید می توانید یک سفره حصیری تقریبا بزرگ پهن کرده و از ظروف سفالی و هم چنین سیب قرمز برای چیدمان آن استفاده کنید.

هفت سین

به جای سفره حصیری می توانید از رومیزی هایی با طرح ترمه و طرح های سنتی دیگر استفاده کنید و ظرف هایی شیشه ای و یا سنبل هایی که درون گلدان هایی با طرح هایی سنتی هستند قرار دهید و به جای یک آینه بزرگ از چند آینه کوچک استفاده کنید.در کنار این تزئینات می توانید با گذاشتن شیرینی هایی نظیر نخودچی سفره خود را کامل کنید.

سفره هفت سین

هم چنین طرح هایی با ظرف های مسی هم می تواند سفره زیبایی را برای شما به ارمغان بیاورد. شما می توانید به جای سفره از یک قالیچه ای با طرحی قدیمی قرمز هم استفاده کنید اما دقت کنید که ظرف هایی که روی آن می گذارید باید سفید باشد و رنگ سیب و تخم مرغ ها هم قرمز انتخاب کنید.

هفت سین

اگر هم دوست ندارید که سفره هفت سین شما فضای زیادی را اشغال کند می توانید یک میله ی حلقه ای که تقریبا ضخامت زیادی دارد را با انواعی از گل های مصنوعی تزئین کنید و تمام مواد هفت سین خود را در ظرف های کوچک تنگ مانند از آن آویزان کنید و جلوی ان چند شمع ترجیحا هم رنگ حلقه ای که تهیه می کنید باشد، قرار دهید.

هفت سین

هم چنین می توانید از ظرف هایی که با کاموا بافته می شوند و فضای کمی را اشغال می کنند هم یک سفره هفت سین کوچک اما زیبا داشته باشید.

هفت سین کاموا

نوعی دیگری که فضای کمی را در بر می گیرد مدل درختی است در این مدل شما فقط یک جایی که حالت شاخه ای دارد و روی شاخه های آن ظروفی کوچک قرار می گیرد تهیه کنید و شمع و بقیه مواد را روی آن قرار دهید.

سفره هفت سین درختی

برای داشتن یک هفت سین شیک بهتر است که از تم رنگ مشکی طلایی کمک بگیرید به طور مثال از رنگ میز مشکی و جا شمعی شیشه ای طلایی و یا تخم مرغ هایی با رنگ طلایی استفاده کنید و برای این سفره ظرف هایی با طرح های سنتی آبی سفید می تواند انتخاب بسیار خوبی باشد.

هفت سین مشکی

اگر هم طرفدار طرح های مدرن هستید بهتر است از تم طلایی سفید استفاده کنید. یک میز گرد و رومیزی با رنگ کرم و ظرف های سفید ساده تهیه کنید و دور تا دور آن را با چراغ های متری طلایی رنگ تزئین کنید.هم چنین می توانید روی تخم مرغ ها را با چسباندن وسایل تزئینی طلایی رنگ دیزاین کنید.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟