فروش لوازم خانگی تقلبی
اخبار لوازم خانگی

9 سایت فروش لوازم خانگی تقلبی بسته شد

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی، سید مرتضی میری از مسدودیت 9 سایت سایت فروش ...

نفیسه رحیمی | 4 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی، سید مرتضی میری از مسدودیت 9 سایت سایت فروش لوازم خانگی تقلبی خبرداد و افزود: این اقدامات تا پاک شدن فضای مجازی از فروش کالاهای لوازم خانگی قاچاق و تقلبی همچنان ادامه دارد.

میری  در ادامه عنوان کرد: فروش لوازم خانگی تقلبی و قاچاق در فضای مجازی را از جمله مشکلات شبکه توزیع در این حوزه خواند و گفت: خوشبختانه با جلساتی که با ستاد مبارزه با قاچاق کالا و دیگر نهادها داشتیم این سایتهای مجازی بدون مجوز از هفته گذشته در این حوزه مسدود شدند و جلوی فعالیت آنها گرفته شد.

علی اکبر خدایی کلایی، دبیرکل اتحادیه تولید و تجارت آبزیان ایران درباره فرآیند شبکه توزیع در حوزه آبزیان گفت: منابع تامین و تولید آبزیان به سه بخش صید دریایی، تولید مزارع پرورشی و ماهی های وارداتی تقسیم می شود و توزیع آن هم به دو شکل مصارف محلی و سازمان های میادین و فروشگاه های عمده فروشی است و در واقع سیستم پخشی در این حوزه وجود ندارد.

دبیرکل اتحادیه تولید و تجارت آبزیان ایران همچنین افزود: محصولات منجمد مانند صنایع کنسرو و ماهی و میگوهای بسته بندی شده توسط شرکت های پخش، که عمدتاً هم همان شرکت های تولیدکننده هستند توزیع می شوند.

وی با تصریح بر اینکه ساختار توزیع کالا در ایران با مشکلات بسیار زیادی مواجه است گفت: تعداد شرکت های پخش و واحدهای عرضه در ایران نسبت به دیگر کشورها بسیار زیاد است و از آنجایی که انبارداری و هزینه های حمل و نقل در نظام توزیع به شدت بر قیمت ها موثرندو اقتصاد ایران هم یک اقتصاد خرد است در نتیجه قیمتها بالا می روند و هر کسی وارد بخش توزیع و عرضه می شود که معمولاً هم ضوابط بهداشتی و کیفیتی را رعایت نمی کنند.

به گزارش رادیو گفت و گو، خدایی کلایی کنترل و نظارت بر واحدهای صنفی را از جمله وظایف تشکلها و اتحادیه ها خواند و افزود: اقلام توزیعی در فروشگاه های زنجیره ای به قدری زیادند که خودشان امکان ورود تخصصی به این حوزه را ندارند وقتی هم که مواردی را به سازمان حمایت گزارش می کنیم کار پیش نمی رود لذا ورود تشکل ها و اتحادیه های صنفی و تولیدی و تجارتی به این حوزه به شدت ضروری به نظر می رسد.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی کشور از مسدودیت 9 سایت مجازی بدون مجوز در این حوزه خبرداد و افزود: این اقدامات همچنان ادامه دارد تا فضای مجازی از فروش کالاهای لوازم خانگی قاچاق و تقلبی پاک شود.

میری عنوان کرد: متاسفانه با شیوع کرونا همه اقدامات تقریباً رها شده و همه در قرنطینه و خرید مواد غذایی و بهداشتی هستند اما هم اکنون بازار لوازم خانگی تقریباً آرام است.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟