تخم مرغ هفت سین
خانم ها بخوانند!

چطور تخم مرغ هفت سین را تزئین کنیم؟

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، یکی از کار هایی که مردم ایران با نزدیک شدن به عید انجام می دهند رنگ کردن و ...

نهال وحیدی | 4 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، یکی از کار هایی که مردم ایران با نزدیک شدن به عید انجام می دهند رنگ کردن و تزئین تخم مرغ هفت سین بوده که کاری بسیار سرگرم کننده و جالب است و هر فرد با توجه به سلیقه و خلاقیت خود، می تواند آن را تزیین کند و تخم مرغ مخصوص خود را داشته باشد.

معمولا در گذشته به دلیل کمبود امکانات تخم مرغ هفت سین را با مواد خوراکی طبیعی مانند کلم قرمز یا انار و نعناع و … رنگ آمیزی می کردند اما امروزه با وجود امکانات بیشتر و همچنین خلاقیت و ایده های جدید نیازی به مواد خوراکی برای رنگ آمیزی تخم مرغ هفت سین نیست.

قبل از هر چیزی برای راحتی کارتان می توانید از تخم مرغ های مصنوعی یا سفالی استفاده کنید تا در حین رنگ آمیزی نشکند اگر هم  تمایل به استفاده از تخم مرغ های طبیعی دارید، قبل از رنگ کردن کمی آن را بپزید تا سفت شود البته انجام این کار ضروری نیست.اگر می خواهید یک رنگ آمیزی ساده و بدون دردسر داشته باشید بهتر است از اسپری های رنگ استفاده کنید.

تخم مرغ هفت سین

تخم مرغ هفت سین

در این مطلب چند روش جالب برای زیبایی تخم مرغ های عیدتان به شما پیشنهاد می دهیم:

ابتدا یک ظرف پهن را از آب پر کرده و داخل آن چند قطره  لاک ناخن بچکانید و سپس با یک خلال دندان یا هر وسیله ای که نوک تیز و نازک  از وسط به سمت بیرون یا از بیرون به سمت وسط یا هر مدل دیگری که دوست دارید حالت دهید.(توجه داشته باشید که این کار را باید سریع انجام دهید تا لاک در آب سفت نشود.)

تخم مرغ هفت سین

سپس تخم مرغ را داخل آن انداخته و بعد از خارج کردن می گذارید تا خشک شود.

با استفاده از رنگ های مخصوص می توانید تخم مرغ ها را رنگ کرده و بعد از خشک شدن نوک یک خلال دندان را در رنگ فرو ببرید و روی تخم مرغ را با کشیدن شکل هایی مانند گل و یا نوشتن جملاتی مانند نوروزتان پیروز یا عدد سال جدید و…  تزئین کنید.

تزیین تخم مرغ هفت سین

روش دیگر برای تزیین تخم مرغ هفت سین استفاده از چند چسب نواری است که می توان برش زده و به صورت چند خطوط عمودی یا افقی روی تخم مرغ چسبانید و فضای خالی بین چسب ها را رنگ کرده و بعد از خشک شدن، چسب ها را جدا کنید. البته بهتر است قبل از چسب زدن تخم مرغ ها،  یک رنگ زمینه ای مانند سفید یا مشکی یا هر رنگ دیگری که دوست دارید بنا به سلیقه خودتان روی تخم مرغ بزنید و بعد چسب ها را بچسبانید.

تزیین تخم مرغ هفت سین

طرح کهکشانی یک ایده پرطرفدار و جالب  است که برای داشتن این طرح روی تخم مرغ شما به رنگ های سفید، مشکی، طلایی و بنفش نیاز دارید. ابتدا کل تخم مرغ را مشکی کرده و سپس با یک اسفنج کوچک رنگ بنفش را به صورت ضربه ای اما آرام روی آن می زنید و سپس به کمک یک قلم مو یا مسواک رنگ سفید و طلایی را روی آن می پاشید.

تخم مرغ هفت سین

مدل اموجی یکی دیگر از مدل های مدرن امروزی است. برای داشتن تخم مرغ های اموجی طور شما ابتدا کل تخم مرغ ها را با رنگ زرد رنگ آمیزی می کنید و سپس با یک قلمو و رنگ مشکی اموجی هایی که در گوشی وجود دارد را روی آن نقاشی می کنید.

تخم مرغ هفت سین اموجی

یکی دیگر از روش های کاربردی و جذاب برای رنگ کردن تخم مرغ ها استفاده از دستمال کاغذی است که برای انجام این کار تخم مرغ ها را داخل یک دستمال کاغذی تقریبا ضخیم پیچیده و روی آن را با جوهر های مختلف بپوشانید سپس صبر کرده تا رنگ جوهر ها به خورد پوست تخم مرغ برود، بعد از باز کردن دستمال شما تخم مرغ هایی با رنگ آمیزی گوناگون دارید.

همچنین شما می توانید به کمک چسب مایع بی رنگ و اکلیل تخم مرغ هایی زیبا و براق داشته باشید به این صورت که اکلیل ها را در یک ظرف که پهن کرده و به کمک یک قلمو چسب را روی تخم مرغ می زنید و اکلیل را روی قسمتی که چسب زدید می ریزید.

تخم مرغ هفت سین

شما به کمک این چسب ها می توانید هر تصویری که دوست دارید روی تخم مرغ ها بزنید مانند تصویر روزنامه های انگلیسی یا بخشی از تصویر دستمال سفره بچسبانید.

تخم مرغ هفت سین

اگر طرفدار کار های بافتنی هستید می توانید برای تخم مرغ خود یک لباس با طرح دلخواهتان ببافید و تخم مرغ  خود را  با لباسی مخصوص داشته باشید.

یک ایده جالب دیگر برای تزیین تخم مرغ سفره هفت سین چسباندن پونز است. البته قبل از هر چیزی تیزی آن را به وسیله یک انبر کوتاه کرده تا دچار مشکل نشوید.

تزیین تخم مرغ هفت سین

هم چنین چسباندن انواعی از مروارید های متری یا هر وسیله تزئینی دیگر نیز می تواند جالب باشد.رنگ کردن تخم بلدرچین هم درکنار  این تخم مرغ ها هم می تواند جذابیت خاصی به سفره هفت سین شما بدهد.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟