کاربرد ساندبارها در تلویزیون هوشمند
اخبار لوازم خانگی

با کاربرد ساندبارها در کنار تلویزیون هوشمند آشنا شوید

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، ساندبارها اسپیکرهای افقی نشسته بلندی هستند که عمدتا در جلو تلویزیون قرار ...

مهتاب جهاندار | 4 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، ساندبارها اسپیکرهای افقی نشسته بلندی هستند که عمدتا در جلو تلویزیون قرار می گیرند. این نوع اسپیکرها صدا رسا و باکیفیتی را در محیط پخش کرده و در نتیجه تجربه تماشا یک فیلم را لذت بخش می سازند.

در چند سال گذشته طرفداران ساندبارها به شدت افزایش یافته و یکی از دلایل آن تجربه صوتی لذت بخش بوده که اسپیکر تلویزیون به تنهایی نمی تواند این وضوح صوتی پروضوح را به مخاطب ارائه دهد.

اما باید پیش از خرید یک ساندبار با چند نکته درباره آن آشنا شوید تا اطلاعات پیشتری پیرامون این اسپیکر کارآمد جلو تلویزیونی داشته باشید.

احتمال از کار افتادن کنترل تلویزیون توسط ساندبار

ساندبار تلویزیون هوشمند

اگرچه بیشتر شرکت ها ساندبار را روی دیوار وصل می کنند، این نوع اسپیکرها عملکرد بهتری داشته و زیبایی هم به محیط اتاق می بخشند. اما برخی ها ساندبار را رو به رو تلویزیون هوشمند می گذارند که موجب قرار گرفتن در جلو سنسور مادون قرمز تی وی خواهد شد. در این بین کنترل با قرار گرفتن مانعی جلو سنسور به خوبی عمل نخواهد کرد. اگرچه این موضوع چندان مشکلی به نظر نمی رسد اما تاکنون پیش آمده و امر عجیبی نیست.

گفتنیست که برخی ساندبارها به صورت داخلی از سنسور IR بهره می برند و این امر کمک می کند تا به خوبی ریموت کنترل را استفاده کرد.

عدم وجود ریموت کنترل برای ساندبار

ساندبار تلویزیون هوشمند

شاید تصور کنید که ساندبارها از ریموت کنترلی برخوردار هستند اما در واقع چنین نیست و متاسفانه ساندبارها فاقد ریموت کنترل هستند تا بتوانید آنها را از راه دور کنترل کنید. ریموتی که امروزه هر دستگاهی به آن مجهز است و شاید عجیب به نظر برسد که عمده ساندبارها فاقد ریموت کنترل مناسب هستند. ناگفته نماند مشکلی که در این بین وجود دارد در زمان فعال کردن ساندبار از شما خواسته خواهد شد اسپیکرهای داخلی تلویزیون را غیرفعال کنید و در واقع هم‌زمان هم از ساندبار و هم از اسپیکرهای داخلی صدایی دریافت نخواهید کرد.

شاید تمامی تلویزیون‌ها این پیام را نشان ندهند؛ اما هیچ کاربری نمی‌خواهد هر بار که قصد تنظیم صدا دارد، پیام خطایی روی تلویزیون مشاهده کند. پس اگر تلویزیون شما نیز با غیرفعال شدن اسپیکرهای داخلی پیام خطا نمایش می‌دهد، بهتر است ساندباری با ریموت کنترلر مجزا تهیه کنید.

بنابراین هر ساندباری شامل ریموت کنترل نشده و تعداد کمی این ویژگی را دارند.

 

قابلیت صدا استریو  یا  Virtual surround 

ساندبار

هر ساندبار با ویژگی صدا استریو یا همان Virtual surround  همراست. این قابلیت تجربه صوتی فراگیر را در ساندبار به دنبال دارد. البته این وعده بیشتر تبلیغاتی بوده و نباید این قابلیت را در ساندبارها جدی گرفت. این ویژگی بیشتر وسعت صوتی بالایی ارائه می دهد تا کیفیت بهتر.

 

عدم وجود نمایشگر در برخی مدل ها

ساندبار

متاسفانه برخی از ساندبارها شامل نمایشگر در بخش جلو نمی شوند تا اطلاعات صوتی را نمایش دهند. بنابراین با یک اسپیکر بزرگ و افقی رو به رو هستید که شامل چند کلید می شود. شاید نیازی به یک نمایشگر کوچک روی ساندبار ندارید، اما برای متوجه شدن حجم صدا و نوع موسیقی لازم است تا چنین صفحه نمایش وجود داشته باشد.

کانکتور در ساندبار اهمیت خاصی ندارد

برخی ساندبارها فاقد پورت هایی چون HDMI  هستند و شاید این موضوع را یک نقص در چنین اسپیکرهایی بدانید. اما در واقع نیازی به HDMI  نداشته و این کابل بیشتر برای اتصال به صفحه نمایش کاربری دارد. ساندبارهای نسل جدید به لطف پورت های متعددی که دارند کار را برای مخاطب خود آسان می کنند.

در نتیجه نباید برای شما نوع پورت اهمیتی داشته باشد.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟