سرگرمی خانگی
خانم ها بخوانند!

سرگرمی خانگی در دوران قرنطینه

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، در چند هفته اخیر به علت شیوع ویروس کرونا از مردم خواسته شده فقط در مواقعی که ...

نهال وحیدی | 4 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، در چند هفته اخیر به علت شیوع ویروس کرونا از مردم خواسته شده فقط در مواقعی که کار ضروری دارند، آن هم با رعایت کامل نکات بهداشتی مانند زدن ماسک و دستکش از منزل خود خارج شوند و در مکان های شلوغ حضور پیدا نکنند، در غیر این صورت برای سلامتی خودشان و دیگران در خانه بمانند. اما زیاد در خانه ماندن کار بسیار دشواری است، پس باید سعی کنیم برای خود و خانواده چند سرگرمی خانگی در دوران قرنطینه ایجاد کنیم تا با موفقیت این دوره سخت را پشت سر بگذاریم.

حال پرسش اصلی این است که چگونه این دوره دشوار را در خانه بمانیم؟ با انجام چه کارهایی سرگرمی خانگی ایجاد کنیم؟ وظیفه هر فرد در این زمان مخصوصا مادر خانواده چیست؟!

سرگرمی خانگی

در این برهه از زمان که با نام قرنطینه از آن یاد می شود بهتر است که در خانه با انجام کار های مختلف خود را سرگرم کنید. اولین قدم در این دوره برنامه ریزی و رسیدگی به اموری است که مدت زیادی تصمیم به انجام آن را داشتید اما به علت مشغله های کاری یا درسی وقت انجام آن را پیدا نمی کردید.

خواندن این مطلب را از دست ندهید:

ضدعفونی کردن وسایل خانه برای جلوگیری از ابتلا به کرونا

بعد از برنامه ریزی به انجام آن کار اقدام کنید به طور مثال با کمک اعضای خانواده کار هایی مانند مرتب کردن کمد لباس، جا به جایی یا تعویض اتاق ها، تغییر دکوراسیون منزل و … را انجام دهید. هم چنین می توانید همراه با اعضای خانواده به تماشای فیلم و سریال های مختلف و یا انجام بازی های سنتی مانند ادا بازی، منچ، مارپله و…. بپردازید.

این قرنطینه بهترین زمان برای انجام مطالعه است. خواندن کتاب موضوعی مهم، که اکثر مردم اهمیت کمی به آن می دهند. شما می توانید کتابی را که مدت هاست قصد خواندن آن را دارید ولی بنا به هر دلیلی وقت مطالعه آن را نداشتید، شروع به خواندن کنید و دست کم روزی نیم ساعت برای این کار وقت بگذارید.

سرگرمی خانگی قرنطینه خانگی

این قرنطینه شاید شروع همان شنبه های معروفی باشد که می خواستید کاری را آغاز کنید اما نتوانستید. بهترین زمان برای یادگیری زبان مورد علاقه شما همین امروز است. شما روزانه با حفظ ده الی بیست لغت از هر زبانی که دوست دارید می توانید تقریبا به آن مسلط شوید پس از همین حالا شروع کنید. همچنین دانش آموزانی که به علت تعطیلی مدارس از درس هایشان عقب ماندن میتوانند با مشاهده برنامه های آموزشی تلویزیون مشکلات درسی خود را برطرف کنند.

اگر وسیله های داخل خانه دچار مشکل شده است الان بهترین موقع برای تعمیر آن است پس پدر و مرد های خانواده بهتر است دست به کار شوند و تعمیرات را آغاز کنند.

سرگرمی خانگی

همه این موضوع را باید بدانید که در قرنطینه وظیفه مادر خانواده بیشتر از قبل شده زیرا باید در این زمان سعی کند با درست کردن خوراکی های خوشمزه و مفید و یا بازی با فرزندان کوچک خود، آن هارا سرگرم کند و در کنار این مسائل به امور شخصی و هم چنین کار های خانه برسد. پس خانم های عزیز بهتر است از اعضای خانواده درخواست کمک و همکاری کنید تا فشار کمتری به خودتان وارد کنید و خسته نشوید.

اما یکی از وظیفه های اصلی در این دوره برای شما بانوان و کدبانو های عزیز است؛ زیرا دقت داشته باشید در این زمان برای سرگرم شدن خود و خانواده از پرخوری جلو گیری کنید و سعی کنید غذاهایی را تدارک ببینید که زیاد چرب و روغنی نباشد تا از چاقی در دوران قرنطینه پیشگیری کرده باشید. همچنین می توانید روزانه ساعتی را صرف انجام ورزش در خانه و فعالیت هایی نظیر گردگیری با اعضای خانواده کنید تا هم کالری بسوزانید و هم سرگرمی خانگی برای خودتان ایجاد کنید و فقط یک روز در هفته را با درست کردن غذا های چرب یا شیرینی های لذیذ بگذرانید.

خواندن این مطلب را از دست ندهید:

دستور پخت شیرینی عید نوروز برای کدبانوهای ایرانی

در آخر بهتر است تا جایی که سعی دارید از خانه بیرون نروید و از مسافرت رفتن بپرهیزید و تمام نکات بهداشتی را رعایت کنید و این ویروس را جدی بگیرید و با ایجاد انواعی از سرگرمی خانگی ، قرنطینه را برای خود مانند یک تعطیلات در خانه لذت بخش کنید و زمان بیشتری را در کنار خانواده خود بگذرانید.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟