تعطیلی کارخانه های ال جی و سامسونگ
اخبار لوازم خانگی

تعطیلی کارخانه های ال جی و سامسونگ در پی شیوع کرونا

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، کرونا ویروس در اکثر کشورهای جهان شیوع پیدا کرده و براساس گزارشات اخیر بیش ...

نفیسه رحیمی | 4 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، کرونا ویروس در اکثر کشورهای جهان شیوع پیدا کرده و براساس گزارشات اخیر بیش از 24 هزار نفر در ایران به این بیماری مبتلا شده اند. خسارات اقتصادی این ویروس نیز قابل توجه بوده و بسیاری از کارخانه های شرکت های بزرگ در حوزه های مختلف نظیر لوازم خانگی، فناوری و خودرو تعطیل شده اند. کارخانه های ال جی و سامسونگ در هند به دلیل شیوع کووید 19 طبق توصیه مقامات دولتی این کشور تعطیل شده اند.

سخنگوی این دو شرکت از توقف موقت فعالیت کارخانه های ال جی و سامسونگ در کشور هند خبر داده اند و عنوان کردند که این تصمیم در راستای سیاست های این کشور برای مقابله با شیوع کرونا ویروس صورت گرفته است.

شرکت سامسونگ کارخانه تولید گوشی های هوشمند خود در شهر نویدا هند را از 23 تا 25 مارس تعطیل کرده و سخنگوی این شرکت طی یک مصاحبه اعلام کرده که کارخانه این شرکت به دنبال سیاست های اتخاذ شده از سوی مقامات هند تا 25 مارس بسته بوده و تمام تلاش این غول فناوری کره جنوبی جلوگیری از کاهش تولیدات آن طی این روزها است.

این کارخانه، بزرگترین تولید کننده ی گوشی هوشمند شرکت کره ای سامسونگ بوده و در سال حدود 120 میلیون نسخه گوشی روانه بازار می کند. این تولید کننده لوازم خانگی و گوشی های همراه در اوایل ماه جاری از تعطیلی کارخانه گومی کره جنوبی پس از ابتلای چند کارگر به این بیماری خبر داد و از این پس تا باز شدن کارخانه گومی، محصولات خود را در کارخانه ویتنام تولید می کند.

یکی از مدیران این شرکت در جریان نشست سهامداران طی هفته گذشته علیرغم کند شدن این بیماری در کره جنوبی هشدار داد و اعلام کرد که تاثیرات ناشی از ویروس کرونا بر سایر کشورهای جهان آغاز شده است.

وی در ادامه افزود: میزان صدمات شیوع این بیماری بر ریزش مشتریان و توزیع شرکت سامسونگ هنوز مشخص نیست و ما در حال بررسی و تحقیق در این مورد هستیم.

شرکت بزرگ ال جی نیز براساس دستور مقامات دولتی هند کارخانه های تولید لوازم خانگی خود در دو شهر نویدا و پیون را تا پایان ماه جاری تعطیل کرده است. تاکنون بیش از 9 هزار نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده اند و بیش از صد نفر جان خود را از دست داده اند.

بازار لوازم خانگی ایران تحت تاثیر این بیماری قرار دارد و با تعطیلی فروشگاه های تا 15 فروردین ماه بازار کسب و کار این حوزه کساد شده است. پیش از این نیز با گرانی لوازم خانگی و خروج برخی از برندهای لوازم خانگی نظیر ال جی و سامسونگ، این بازار با مشکلاتی مواجه شده بود.

سید مرتضی میری، رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی پیش از این اعلام کرده بود که کاهش فروش لوازم خانگی به شدت چشمگیر بوده و شیوع ویروس کرونا باعث شده تا بازار لوازم خانگی ایران دچار رکود دوچندان شود. پیش از این نیز این بازار به دلایل مختلفی در رکود به سر می برد و واحدهای صنفی منتظر نزدیک شدن به پایان سال بودند تا از بازار شب عید و رونقی که همه ساله در این زمان به بازار می آید، بهره ببرند اما متاسفانه شیوع این ویروس چراغ بازار را خاموش کرده است.

علاوه براین، تامین قطعات لوازم خانگی نیز در جهان و ایران نیز تا حد زیادی به چین وابسته بوده و در واقع اختلال در تامین قطعات یکی از چالش های جدی این صنعت تلقی می شود که ابعاد خسارات و صدمات آن هنوز مشخص نیست البته شهر ووهان چین از امروز رسما از قرنطینه خارج شده است و مردم  این شهر به زندگی عادی خود بازگشته اند.

با توجه به این که مقام معظم رهبری شعار جهش تولید را برای امسال انتخاب کرده اند، تمام مسئولان و مردم برای تحقق آن و توسعه صنعت لوازم خانگی کشور باید تمام نیروی خود را به کار بگیرند.

با توجه به اعلام این دو رقیب دیرینه هنوز خسارات ناشی از کرونا ویروس مشخص نیست و احتمال تعطیلی کارخانه های ال جی و سامسونگ به مدت طولانی تر وجود دارد و باید دید که این دو شرکت فناوری کره ای برای جلوگیری از اختلال در تامین قطعات لوازم خانگی و گوشی های همراه در خارج از کشور کره ی جنوبی چه تدابیری در نظر گرفته اند.

انتهای پیام/

 

نظر شما چیست؟