کارخانه ویرپول
اخبار لوازم خانگی

ویروس کرونا کارخانه ویرپول را به تعطیلی کشاند

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، ویروس کرونا به چالش اصلی این روزهای جهان و البته ایران تبدیل شده که به شدت ...

نفیسه رحیمی | 4 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، ویروس کرونا به چالش اصلی این روزهای جهان و البته ایران تبدیل شده که به شدت بر زندگی روزمره و کسب و کار افراد تاثیر گذاشته است و علاوه بر افزایش روز افزون شمار مبتلایان و قربانیان کووید-19 منجر به صدمات چشمگیری به اقتصاد جهانی شده است که ترکش های آن به صنعت لوازم خانگی اصابت کرده و منجر به تعطیلی کارخانه ویرپول و سایر شرکت های بزرگ فعال در این حوزه شده است.

شرکت های ال جی و سامسونگ نیز پیش از تعطیلی کارخانه ویرپول از توقف فعالیت برخی از کارخانه های خود در هند و کره جنوبی خبر داده بودند و به نظر می رسد که زنجیره تعطیلی کارخانه ها در تمامی صنایع از جمله صنعت لوازم خانگی ادامه داشته باشد.

گروه تولید کننده لوازم خانگی ویرپول از تعطیلی موقت کارخانه آمانا به دلیل ابتلای یک کارگر به کووید-19 خبر داد. اگرچه براساس اطلاعات منتشر شده، این کارگر از 15 مارس در کارخانه این شرکت نبوده اما با یکی از کارگران ارتباط نزدیک داشته که هر دوی آن ها به محض اطلاع به خانه فرستاده شدند.

شرکت ویرپول به دلیل احتمال ارتباط سایر کارگران تاسیسات آمانا با این دو مورد، فعالیت کارخانه خود را متوقف کرده است. براساس توصیه های سازمان بهداشت جهانی، پاکسازی و ضدعفونی کارخانه آمانا و سایر تاسیسات ویرپول انجام شده و این شرکت از نزدیک شرایط را مورد بررسی قرار می دهد.

تعطیلی کارخانه های لوازم خانگی نظیر سامسونگ، ال جی و ویرپول و احتمال اختلال در تامین قطعات مورد نیاز کالاهای خانگی منجر به تشدید نگرانی فعالان و سرمایه گذاران این بخش شده و در صورت قطع نشدن زنجیره انتقال این بیماری، محدودیت های بیشتری اعمال خواهد شد.

بازار لوازم خانگی ایران نیز با این مشکل دست و پنجه نرم می کند و تعطیلی فروشگاه های لوازم خانگی منجر به کسادی این بازار شده که در کنار سایر چالش ها نظیر گرانی لوازم خانگی، خروج برندها و قاچاق کالا قرار می گیرد. اگرچه مسئولان تا حدی توانسته اند راه حلی برای قاچاق لوازم خانگی و خروج برندهای کره ای پیدا کنند که به نظر می رسد معرفی برندهای سام و جی پلاس در بازار ایران به همراه اجرای طرح شناسه کالا و لوازم خانگی کارساز باشد.

مرتضی میری، رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی در این خصوص گفت: سال ۹۸، سال خوبی برای صنف لوازم خانگی نبود. هرچند در سال گذشته از لحاظ تولید پیشرفت کردیم که این یکی از نکات مثبت کار تلقی می‌شود، اما از لحاظ فروش با توجه به افزایش قیمت‌ها و پایین آمدن قدرت خرید مردم، کاسبی خوبی برای صنف ما به‌وقوع نپیوست.

وی افزود:  معمولاً بسیاری از خریداران لوازم خانگی اسفندماه را برای خرید کالا‌های خود انتخاب می‌کنند. عده‌ای به‌دنبال تعویض بعضی لوازم خانگی خود هستند و عده‌ای هم در فکر تکمیل جهیزیه، اما متاسفانه به‌دلیل شیوع ویروس کرونا ما این بازار را هم از دست دادیم و اسفند سال گذشته برخلاف همه سال‌ها که جنب و جوش داشت در رکود کامل سپری شد.

خسارات ناشی از شیوع کرونا ویروس به بازارهای جهانی و اقتصاد هنوز مشخص نیست و کارشناسان در حال بررسی آسیب های وارده هستند تا بهترین تصمیم را برای جبران صدمات وارد شده بگیرند. ویرپول به عنوان یکی از بزرگترین برندهای لوازم خانگی در سطح جهان شناخته می شود که البته در سال 2013، در رتبه 132 از بزرگترین شرکت‌های آمریکا گرفت و در نتیجه برند تاثیرگذاری تلقی می شود. دولت آمریکا در روز گذشته از تزریق 2 تریلیون دلار برای کمک به افراد بی کار و اقتصاد خبر داد.

شمار مبتلایان به این بیماری در جهان از مرز 438 هزار نفر گذشته و بیش از 21 هزار نفر در کشورمان به این بیماری مبتلا شده اند که از امروز به منظور قطع زنجیره انتقال قرار است محدودیت و سختگیری های بیشتری در نظر گرفته شود.

شرکت ویرپول یکی از قدیمی ترین برندهای لوازم خانگی است که بیش از یک قرن در این صنعت حضور دارد و کار خود را با تولید ماشین لباسشویی آغاز کرد. در حال حاضر این شرکت لوازم خانگی بیش از 21 میلیارد دلار درآمد داشته و حدود 90 هزار کارمند در آن مشغول به کار هستند. محصولات شرکت ویرپول تحت نام برندهای متنوعی همچون Maytag, KitchenAid, JennAir, Amana, Gladiator GarageWorks, Inglis, Estate, Brastemp, Bauknecht, Ignis, Indesit و Consul به بازار عرضه می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟