راهنمای خرید یخچال
اخبار لوازم خانگی

راهنمای خرید یخچال و نکاتی که باید بدانید

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، امروز یخچال ها معنای متفاوتی نسبت به سال های قبل داشته و تنها به خنک نگه ...

مهتاب جهاندار | 4 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، امروز یخچال ها معنای متفاوتی نسبت به سال های قبل داشته و تنها به خنک نگه داشتن مواد غذایی نمی پردازند. شرکت های تولیدکننده هر سال با کمک فناوری قابلیت هایی را در یخچال های خود تعبیه می کنند که هر فردی را متحیر خود می سازند. هرچند فلسفه وجودی این وسیله مهم زندگی آسایش بیشتر است، اما ظاهرا این تنوع تولید و پیچیده شدن امکانات الکترونیک یخچال های امروزی باعث سردرگمی و البته هزینه های اضافه خانواده می شود که در این بخش قصد داریم تا با ذکر نکاتی به سوالات شما برای خرید یخچال مناسب پاسخ دهیم.

هنگامی که وارد یک فروشگاه لوازم خانگی برای خرید یخچال می شوید، با انبوهی از مدل های مختلف رو به رو خواهید شد که امر انتخاب را به شدت مشکل می سازند. البته در این بین کارشناس فروش سعی می کند شما را راهنمایی سازد اما باید با توجه به بودجه خود گزینه ای خریداری کنید.  پس اگر شما هم جزو آن دسته از مصرف کنندگان هستید که قصد خرید یخچال فریزر را دارید و برای این آخر هفته خودتان برنامه ریزی کرده اید تا به سه راه امین حضور یا مراکز خرید شهرستان های محل اقامت خودتان سری بزنید، کمی تامل کنید و قبل از این که راهی شوید این مطلب را مطالعه کنید.

چند مورد برای خرید یخچال وجود دارد که باید به آنها توجه داشته باشید:

  • تعیین بودجه
  • متناسب با نیاز
  • نوع برچسب انرژی
  • امکانات
  • گارانتی مناسب

مورد اول: تعیین بودجه

خرید یخچال

یکی از چالش ها و درگیری های ذهنی اکثر خریداران این است که وقتی وارد مغازه می شوند، نمی دانند بودجه واقعی آنها برای خرید یخچال فریزر چقدر است. البته بدون تردید هیچ کس نیست که بدون برنامه راهی بازار شده باشد، اما با توجه به تنوع زیاد محصولات و البته تفاوت های چند صد دلاری برای مدل های مشابه، واقعا تصمیم گیری سخت خواهد شد.

پس قبل از ترک منزل آخرین رقمی را که برای خرید این وسیله در نظر گرفته اید، مشخص کنید و هرگز از آن بالاتر خرید نکنید، چون هنگام خرید با این جمله فروشندگان بسیار مواجه می شوید که اختلاف قیمت محصول با گزینه مورد نظر شما رقم پایینی بوده و در واقع شما باید به رقم پایین توجه داشته باشید و نباید به گفته فروشنده توجه کنید. زیرا عمده فروشندگان چندان به فکر بودجه مشتری نبوده و تنها قصد فروش اجناس خود را دارند. بنابراین سعی کنید پیش از رفتن به فروشگاه بودجه خود را مشخص کنید تا سردرگمی نداشته باشید.

مورد دوم: مناسب نیاز

خرید یخچال

هر فرد باید متناسب با نیاز خود یک یخچال خریداری کند. این یعنی اگر ما نیازی به یک یخچال بزرگ نداریم نباید به خرید آن بپردازیم.

از این رو باید توجه داشته باشید که آیا یخچال موردنظر گزینه مناسبی بوده یا خیر. ممکن است با توجه به فضا و طراحی آشپزخانه مجبور به انتخاب ابعاد خاصی از یخچال باشید، اما اگر می توانید آزادانه تصمیم بگیرید و صرفا به دنبال علاقه شخصی خودتان هستید به این نکته توجه کنید که هرچه ظرفیت یخچال بالاتر می رود علاوه بر افزایش قیمت شما باید مبلغ بیشتری برای نگهداری و هزینه برق مصرفی آن بپردازید. درمقابل اگر یخچال کوچک تری نیز بخرید به نوع دیگری متضرر خواهید شد.

پس اقتصادی ترین کار با توجه به عادات خوراکی و خرید مواد غذایی شما این است که متناسب با تعداد و نیاز خانواده یخچال مورد نظرتان را انتخاب کنید. به طور کلی بر اساس محاسبات، برای یک خانواده دو نفره یخچال فریزر 160 تا 200 لیتری است که براساس همین آمار برای هر نفر اضافه 20 لیتر به ظرفیت اصلی افزوده می شود، مناسب است. به عنوان مثال برای یک خانواده سه نفره با معیارهای زندگی شهری و البته رفت و آمدها و مهمانی های معقول، یخچال فریزر 220 کاملا مناسب است.

خرید یک یخچال بزرگ و فراتر از نیاز تنها پرداخت هزینه ای اضافی است که چندان جالب نخواهد بود.

نوع برچسب انرژی

این روزها برخی ها هنگام خرید یک یخچال و برخی در این زمینه به برچسب انرژی آن توجه نمی کنند. در حالی که موضوع مهمی بوده و باید آن را جدی گرفت. زیرا در صورت بالا بودن مصر انرژی، هزینه برق بیشتری باید پرداخت کرد.

خرید یخچال و انرژی استار

از زمانی که صحبت هدفمندی یارانه ها و بالا رفتن قیمت حامل های انرژی به میان آمد، پای برچسب انرژی هم به زندگی الکترونیک ما باز شد؛ برچسبی که با نگاه کردن به حروف و نمودارهای مشخص شده روی آن درمی یابیم وسیله ای که قصد خرید آن را داریم چقدر انرژی مصرف می کند و هر ماه برای انرژی مصرف شده آنها چه میزان پول باید بپردازید. این برچسب اکنون از یک موضوع فانتزی به یک فاکتور مورد توجه در خرید تبدیل شده است.

براین اساس، یخچال هایی که فریزر آنها در قسمت پایینی شان قرار دارد بهترین بازده انرژی را دارند. دومین جایگاه مربوط به آن دسته از یخچال فریزرهایی است که فریزر آنها در قسمت بالا قرار گرفته است. در آخر هم محبوب ترین ها یعنی یخچال های ساید بای ساید قرار می گیرند. هرچند روی برچسب برخی از ساید بای سایدها نماد++ A دیده می شود، اما بدانید مصرف انرژی آنها بهینه نخواهد بود.

امکانات
مسئله امکانات در یک یخچال بسیار مهم است و دیگر همچون گذشته با یخچال هایی رو به رو نیستیم که تنها به سرد کردن مواد غذایی می پردازند. امروزه شاهد عرضه یخچال هایی هستیم که بسیار بهتر از گذشته بوده و امکاناتی فراتر از انتظار را ارائه می دهند.

خرید یخچال و امکانات

امروزه یخچال فریزرها مجهز به امکانات الکترونیک و تقریبا شبیه به رایانه شده اند. دستگاه تصفیه هوای داخل یخچال (ضد باکتری)، فیلترهای مختلف تصفیه آب، مجاری خروجی آب و یخ روی در یخچال، نمایشگرهای مختلف روی در یخچال و صفحه های LED (نمایشگر تلویزیونی روی در یخچال و نمایشگر داخل یخچال) همه از امکانات یخچال های حال حاضر هستند که می توانید با توجه به نیاز خودتان هرکدام از آنها را داشته باشید.

گارانتی مناسب

خرید یخچال و گارانتی

سعی کنید هنگام خرید یخچال به گارانتی آن توجه داشته باشید. برخی یخچال ها گارانتی مناسبی نداشته و طی مدت زمان کوتاهی که با مشکل رو به رو می شود، هزینه ها بر عهده صاحب یخچال است. اما برخی شرکت های بزرگ گارانتی طولانی مدتی در نظر می گیرند تا مخاطب بتواند همیشه از محصول مورد نظر بهره گیرد. بنابراین باید در هنگام مراجعه به فروشگاه نوع گارانتی را هم از فروشنده پرسید تا در این زمینه نیز با یک مدل برجسته رو به رو باشیم

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟