خانم ها بخوانند!

پوست بدون جوش بانوان بعد از ایام عید

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، بعد از ایام عید به علت مصرف شیرینی و آجیل ممکن است صورت هر خانمی دچار مشکلات ...

نهال وحیدی | 4 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، بعد از ایام عید به علت مصرف شیرینی و آجیل ممکن است صورت هر خانمی دچار مشکلات پوستی از جمله جوش یا آکنه شود پس با یک سری مراقبت های پوستی می توانید پوست بدون جوش داشته باشید.

رسیدگی به پوست و رعایت باید و نبایدهای آن برای هر خانمی مهم و ضروری است. همه ی خانم ها باید بدون آرایش هم پوستی زیبا و بدون جوش داشته باشند زیرا پوست سالم و شفاف تاثیر بسیاری بر زیبایی چهره هر فرد دارد و شما با یک پوست بدون جوش دیگر نیازی به انجام انواع میکاپ ندارید.

یک پوست صاف و شفاف نیاز به رسیدگی و مراقبت های خاصی دارد که در ادامه چند روش خانگی آن را به شما آموزش می دهیم.

بخور آب یا اکالیپتوس یکی از روش های خانگی بوده که به باز شدن و دریافت اکسیژن به داخل منافذ پوستتان کمک می کند و شما با هفته ای دو یا سه بار بخور دادن قبل از خواب می توانید پوست بدون جوش و شاداب داشته باشید در کنار این بخور استفاده از انواع ماسک های خانگی هم مفید است.

*برای اطمینان از حساسیت نداشتن قبل از استفاده، ماسک ها را روی بخش کوچکی از گردن تست کنید.

ماسک کیوی:

 پوست بدون جوش

کیوی سرشار از انواع ویتامین سی و ایی که برای از بین بردن انواع جوش و خراش و چروک بسیار مناسب و مفید است. برای درست کردن این ماسک یک عدد کیوی متوسط را پوست کنده و در ظرف به شکل پوره در میارید و با یک قلمو به صورتتان می زنید بعد از گذشت ده دقیقه با آب ولرم بشویید.

ماسک چای سبز:

با ترکیب یک قاشق چایخوری سرکه سیب فراوری نشده و دو قاشق چایخوری چای سبز و پنج قاشق چایخوری شکر به اضافه یک قاشق چایخوری عسل یک ماسک ضد جوش و انتی باکتریال عالی داشته باشید. بعد از ترکیب این مواد آن را به روی پوست صورت مالیده و ده دقیقه صبر کنید سپس با آب ولرم بشویید. هفته ای دو بار مصرف این ماسک توصیه می شود.

ماسک زرد چوبه:

پوست بدون جوش

زرد چوبه به علت داشتن خواصی مانند ضد پیری و چروک، ضد التهاب، ضد باکتری، ضدعفونی کننده کامل پوست و هم چنین از بین برنده تیرگی و پف زیر چشم بسیار مفید است.

برای تهیه این ماسک باید یک قاشق غذا خوری زرد چوبه را با مقداری ماست و عسل ترکیب کنید، همه ی این مواد را به اندازه ای بریزید تا یک ترکیب تقریبا شل داشته باشید و بعد با یک قلمو روی صورت زده و پس از بیست دقیقه آن را بشویید.

ماست به علت داشتن روی، کلسیم، ویتامین بی و هم چنین لاکتیک اسید برای ضد التهابی و کنترل چربی و باز سازی سلول های مرده پوست بسیار مفید می باشد، این ماده برای حفظ رطوبت پوست هم بسیار مناسب است.

ماسک جعفری:

پوست بدون جوش

یک دسته جعفری را در مخلوط کن می ریزید سپس به  آن جو پرک و اب لیمو تازه با مقداری ماست اضافه می کنید و سی دقیقه روی پوست خود قرار می دهید. این ماسک به شفافیت و روشنایی پوست و همینطور کم رنگ شدن لکه های قهوه ای روی پوست کمک بسیاری می کند.

ماسک هلو:

پوست بدون جوش

برای تهیه این ماسک شما ابتدا یک هلو را رنده و به همراه یک قاشق مربا خوری روغن زیتون داخل کاسه ای می ریزید سپس یک قرص ویتامین ایی را سوراخ کرده و مواد داخل آن را در کاسه خالی می کنید و روی پوست خود قرار می دهید. این ماسک برای جوان سازی و شفافیت پوست فوق العاده است.

ماسک پیاز:

پوست بدون جوش با پیاز

برای درست کردن ماسک پیاز ابتدا مقداری آب تصفیه شده را بجوشانید و سه قاشق غذا خوری بلغور جو دو سر را در آن بریزید و تا زمان ته نشینی آن صبر کنید سپس یک پیاز متوسط را پوره کنید و با جو دوسر گرم مخلوط کنید و روی پوست خود بمالید و بعد از ده دقیقه بشویید.

ماسک سفیده تخم مرغ:

پوست بدون جوش

یک ماسک مناسب برای بعد از اصلاح صورت ماسک سفیده تخم مرغ می باشد. برای تهیه این ماسک، سفیده تخم مرغ را جدا کرده و هم بزنید تا زمانی که کف کند بعد از آن مواد را روی صورت زده و تا ده دقیقه صبر کنید، سپس صورتتان را بشویید.

در کل برای داشتن یک پوست خوب علاوه بر روش های خانگی شما با رفتن به مراکز  درمانی و انجام فیشیال یا پاک سازی پوست می توانید به سلامت پوستتان کمک کنید تا پوست بدون جوش و لک داشته باشید.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟