منو مخفی تلویزیون
آموزش

کدهای منو مخفی تلویزیون های سونی، سامسونگ و ال جی

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، تلویزیون های دیجیتالی دارای یک منوی مخفی هستند که احتمالا کمتر در مورد آن ...

رسول غروبی | 4 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، تلویزیون های دیجیتالی دارای یک منوی مخفی هستند که احتمالا کمتر در مورد آن شنیده اید. منو مخفی تلویزیون یک سرویس مخفی مهندسی است و برای دسترسی کاربران به تنظیمات پیشرفته، گزینه ها و تغییر تنظیمات مختلف داخلی طراحی شده است.

منو مخفی تلویزیون چه کاربردی دارد؟

منو مخفی تلویزیون

منو مخفی تلویزیون امکاناتی از قبیل ارتفاع تصویر، عرض، موقعیت، رنگ ها و… را به تعمیرکار می دهد. این منو امکان فعال یا غیر فعال کردن بسیاری از ویژگی های تلویزیون را به شما می دهد. هرچند استفاده از آن در اصل برای متخصصان طراحی شده اما شما با دسترسی به این منو می توانید سیستم عامل تلویزیون خود را به صورت دستی و بدون نیاز به اتصال اینترنت به روز کنید.

نکاتی که باید در کار با منوی مخفی به آن توجه کرد

نکته مهم این است که پیش از تغییر مقادیر پیش فرض حتماً آن را یادداشت کنید تا در صورت بروز مشکل یا اشتباه بتوانید آن را بازیابی کنید.

منو مخفی تلویزیون

ابتدا بهتر است تغییرات ایجاد شده را امتحان کنید و در صورت مناسب بودن آن را ذخیره نمایید. اگر پیش از ذخیره تلویزیون را خاموش کنید،مجدداًتنظیمات اولیه باز می گردد.

منوی مخفی تلویزیون های سونی

برای دسترسی به منوی مخفی تلویزیون های سونی ابتدا تلویزیون خود را خاموش کنید سپس دکمه های زیر را روی کنترل فشار دهید:

Display (یاi+) + 5 + Volume Up + Power

با این کار منوی مخفی روی تلویزیون برای شما به نمایش در می آید. پس از ورود به منوی مخفی، می توانید دوباره روی دکمه منو (گزینه ها) روی ریموت خود فشار دهید تا بین حالت های مختلف خدمات مانند دیجیتال، Chassis و VPC جابجا شوید. برای حرکت بین گزینه ها دکمه های 1 یا 4 را فشار دهید. برای تغییر مقادیر آن ها 3 یا 6 را فشار دهید. برای ذخیره تغییرات، کافی است دکمه های بی صدا + 0 (یاEnter) را در کنترل تلویزیون فشار دهید.برای بازگرداندن تنظیمات به پیش فرض کارخانه، دکمه های 8 + 0 (یاEnter) را فشار دهید.

روش فوق ممکن است در برخی از مدل های جدید کارایی نداشته باشد. برای دستیابی به فهرست خدمات در مدل‌های جدید می توانید چند کلید زیر را فشار دهید:

در حالی که تلویزیون روشن است، دکمه های سمت چپ + راست + بی صدا + مرکز + دکمه بی‌صدا +منو را فشار دهید.

چگونه کارکرد تلویزیون را از منو مخفی بفهمیم؟

Display (یاi+) + 5 + Volume Down + Power buttons

با استفاده از کد فوق میزان می توانید تا در حالت SelfCheck وارد شوید و بفهمید که آیا تلویزیون خریداری شده قبلاً استفاده شده است یا خیر.

راهنمای منو مخفی تلویزیون سامسونگ

بنا به مدل تلویزیون ممکن است کد خاصی برای آن طراحی شود در نتیجه باید چند کد را امتحان کنید مثلاً کد های زیر در سری های اخیر سامسونگ دیده می شود:

روش 1: از تلویزیون خود خاموش نکنید. آن را روشن نگه دارید و سپس دکمه های زیر را به سرعت روی ریموت تلویزیون خود فشار دهید:

بی‌صدا کردن + 1 + 1 + 9 + Enter

در اینجا دکمه “Enter”، دکمه OK یا Select است. این منوی سرویس مخفی را باز می کند که به شما امکان می دهد حالت Hospitality/ حالت هتل و غیره را روشن یا خاموش کنید. اگر کد فوق عمل نکرد می توانید از کدهای زیر در حالت خاموش تلویزیون استفاده کنید:

Info + Settings + Mute + Power

Mute + 1 + 8 + 2 + Power

Mute + 1 + 1 + 9 + Power

Display/Info + Menu + Mute + Power

Display/Info + P.STD + Mute + Power

P.STD + Help + Sleep + Power

P.STD + Menu + Sleep + Power

Sleep + P.STD + Mute + Power

منو مخفی تلویزیون

می توانید برای حرکت روی گزینه های مختلف از Channel Up و Channel Down و برای تغییر مقادیر آن از دکمه کم و زیاد صدا استفاده نمایید

ورود به منو مخفی تلویزیون ال ای دی ال جی

منو مخفی تلویزیون

با نگه داشتن دکمه OK وارد منو مخفی تلویزیون ال جی می شوید هر چند در برخی تلویزیونهای ال جی ممکن است با نگه داشتن دکمه Menu وارد شوید یا هر دو روش هم‌زمان کار کند.

در صورت نیاز به رمز 4 بار عدد صفر را وارد کنید و اگر نپذیرفت می توانید از 7777 -0413- 8741-8743 – 8878 استفاده کنید. برای ذخیره تنظیماتمجدداً OK را فشار دهید.

از جمله کاربرد های آن این است که با تغییر تنظیمات یو اس بی می توانید با اتصال حافظه حاوی فایل های صوتی بلافاصله شروع به پخش نماید. همچنین می توانید ویژگی Golden Eye که مربوط به تنظیم خودکار نور تصویر با توجه به روشنایی محیط است را فعال نمایید و همین‌طوربرای اینکه کسی نتواند کانال ها را تغییر دهد می توانید آن را روی حالت HOTEL قرار دهید.

منو مخفی تلویزیون های TCL
برای ورود به منو مخفی تلویزیون های TCL میتوانید از دو روش زیر استفاده نمایید:

کلید Display+ دکمه ولوم منفی به صورت همزمان به مدت 5 ثانیه فشرده شود

در روش دوم ابتدا ولوم را به حالت صدای صفر بگذارید سپس کلید Display+ دکمه ولوم منفی

را فشار دهید.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟

نظرات ثبت شده

  • سعید | 29 شهریور 1400 در 2:53 ق.ظ

    س..آقا واس سری۷ک کنترلش بهینه شدست چی؟باید چطور این کدهاروزد؟؟؟

    • rasul | 07 خرداد 1401 در 6:00 ب.ظ

      تلویزیون بلر اسمارت SASM409203کد مخفیش و لطف میکنید برایم ارسال نمایید آقای مهندس