دکوراسیون منزل

دکوراسیون تراس و راه هایی برای ایجاد یک فضای دلنشین

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، امروزه به دلیل افزایش جمعیت و تراکم بالای آن اکثر خانه ها از ویلایی به ...

نهال وحیدی | 4 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، امروزه به دلیل افزایش جمعیت و تراکم بالای آن اکثر خانه ها از ویلایی به آپارتمانی تغییر کرده و تعداد خانه های ویلایی نسبت به آپارتمانی بسیار کمتر است. معمولا ساختار آپارتمان به گونه ای طراحی می شود که علاوه بر پنج وجه اصلی خانه یعنی آشپزخانه، پذیرایی، اتاق خواب، حمام و دستشویی یک بخش اضافه تر به  نام  تراس دارد. در این مطلب چند ایده جالب برای دکوراسیون تراس به شما پیشنهاد می دهیم.

ابتدا باید تمام وسایل اضافی را از تراس جمع  کنید زیرا شما از این مکان برای آرامش و لذت از محیط اطراف باید بهره ببرید نه انباری! بعد از این کار بهتر بدانید که انتخاب شما یک دکوراسیون تراس مدرن یا سنتی است؟!طرح های مدرن و سنتی هر کدام طرفدار های خود را دارند اما تا به امروز به ترکیب این دو طرح فکر کردید؟ تلفیق درست این دو طرح با هم خود یک سبکی نو ایجاد می کند به طوری که شما یک حالت را به عنوان اصل دکوراسیون و حالت بعدی را به عنوان تکمیل زیبایی انتخاب می کنید یعنی شما کل تراس را با میز و صندلی هایی مدرن و برای تزئین روی دیوار یا میز از لوازمی با طرح سنتی و یا بالعکس استفاده می کنید.

چند مورد مهمی که باید در دکوراسیون تراس به آن توجه کنید عبارتند از:

وسیله روشنایی در شب

دکوراسیون بالکن

صندلی

میز

چند کتاب یا مجله

کوسن یا بالش

اگر طرفدار طرح های چوبی هستید از دو نیمکت چوبی صندوقچه و یک میز چوبی مربعی استفاده کنید. همچنین روی صندلی ها را با چند بالش که قطر کمی دارد دیزاین کنید  برای روشنایی این دکور هم می توانید از ریسه های ال ای دی یا انواع چراغ های آویزی استفاده کنید.

دکوراسیون تراس

دکوراسیون تراس

اگر دکور های شلوغ را نمی پسندید از طرح های چوبی رنگ روشن استفاده کنید به طور مثال یک میز چوبی را طوری طراحی کنید که به میله های تراس بچسبد و چند صندلی سفید رو به روی آن قرار دهید. برای دیزاین روی میز از یک گلدان سفید کوچک و یک یا دو جا شمعی به همراه شمع استفاده کنید.

برای یک تراس با طرح سنتی ابتدا از چند صندلی با حالت صندوقچه ای استفاده کنید سپس روی صندلی ها را با شال یا رومیزی هایی با طرح ترمه بپوشانید و از بالش و کوسن به رنگ آبی کاربنی و نارنجی یا سفید و فیروزه ای و زرد حتما بکار ببرید. از گلدان های مسی و ظروف آبی رنگ بهره ببرید همچنین از میزهایی با پایه های نازک نیز در کنج تراس استفاده کنید.

دکوراسیون تراس

ایجاد یک فضای رویایی در تراس کاری بسیار ساده است که به کمی خلاقیت و سلیقه احتیاج دارد. برای این کار ابتدا کفپوش های چوبی یا طرح چوب استفاده کنید سپس چند جا شمعی بزرگ در کنج تراس، و از میز های چوبی باریک و بلند غافل نشوید. برای زیبایی بیشتر این مجموعه دور تا دور تراس را ریسه هایی با لامپ های طلایی و در اخر از کوسن یا بالش های پهن با رنگ های کرم یا سفید دکوراسیون تراس رویایی خود را تکمیل کنید.

دکوراسیون تراس

اگر فضای تراس شما کوچک است اما شما به انواعی از گل و گیاه علاقه مند هستید بهتر است از گیاهانی استفاده کنید که روی دیوار ها رشد می کنند یا گلدان هایی که می توان روی دیوار یا سقف نصبشان کرد.

در ادامه چند تصویر از دیزاین هایی شیک و زیبا برای شما به نمایش خواهیم گذاشت امیدواریم لذت ببرید.

دکوراسیون تراس

دکوراسیون تراس

دکوراسیون بالکن

بالکن

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟