انتخاب پرده مناسب برای منزل
دکوراسیون منزل

انتخاب پرده مناسب برای منزل با رعایت چند نکته ساده

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، یکی از نکات بسیار مهم که در زیبایی و تکمیل فضای خانه نقش اساسی دارد انتخاب ...

نهال وحیدی | 4 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، یکی از نکات بسیار مهم که در زیبایی و تکمیل فضای خانه نقش اساسی دارد انتخاب پرده مناسب برای آن است. هر فرد باید پرده ای برای خانه اش انتخاب کند که علاوه بر زیبایی بتواند میزان ورود و خروج گرما یا سرما را و یا وارد شدن نور کافی به خانه را کنترل کند.

در فصل سرد از ورود سرما به داخل خانه و در فصل گرم از خروج سرما از اتاق جلوگیری کرده و دما ی خانه را تنظیم کند. پرده باید به گونه ای طراحی و انتخاب شود که نور کافی را در طول روز به داخل خانه منتقل شود. استفاده از پرده هایی با رنگ تیره در خانه های کوچک محیط را بسیار دلگیر و تاریک می کند پس انتخاب پرده مناسب چهارچوبی دارد که باید به آن توجه شود.

اگر محیط خانه شما کوچک است از پرده هایی با رنگ روشن و یا پارچه های سبک استفاده کنید زیرا رنگ های روشن هم به بزرگ تر نشان دادن محیط و هم به جبران نوری که از بیرون منتقل می شود کمک فراوان و قابل توجه ای خواهد کرد.

انتخاب پرده مناسب برای منزل

از دیگر نکاتی که برای همه ی افراد مهم و حائز اهمیت است به لعبت و دوخت زیبای پرده می توان اشاره کرد. برای انتخاب پرده مناسب و شکیل باید به مجموعه و ترکیب رنگ های اجزای خانه توجه بسیار شود.

ضرورتی برای ست شدن پرده با وسایلی از قبیل مبل ها یا میز وجود ندارد بلکه باید رنگ هایی را انتخاب کنید تا با تمام اجزای خانه هماهنگی داشته باشد. اما مدل پرده ای که انتخاب می کنید بهتر است متناسب با بخش مورد نظر باشد یعنی پرده ای که برای پذیرایی انتخاب کردید باید ضخیم تر و هموار و سخت تر باشد.

انتخاب پرده مناسب برای منزل

البته اگر چیدمان خانه شما به سبک مدرن و جدید است استفاده از طرح های ساده و شیک پیشنهاد می شود. برای پرده هال باید از میل پرده های کلفت و ضخیم استفاده شود زیرا وزن این پرده ها تقریبا زیاد است و باید از میله ای استفاده شود که تحمل وزن آن را داشته باشد.

پرده ای که برای اتاق خواب انتخاب می کنید باید از جنس پارچه های سبک و نازک باشد اما به دلیل اینکه ممکن است فضای داخل اتاق از بیرون مشخص شود یک زیر پرده ای برای آن در نظر بگیرید و توجه داشته باشید اگر طرح پارچه ای که زیر پرده استفاده کردید شلوغ و پر از نقش و نگار است روی آن را با یک پارچه ساده و بدون طرح بپوشانید. چون این پرده به اندازه پرده هال سنگین نیست از هر میل پرده ای می توانید استفاده کنید. یکی از مدل های رایج برای پرده اتاق خواب هایی که نورگیر نیستند استفاده از پرده های حریر و توری است.

انتخاب پرده مناسب برای منزل

برای آشپزخانه باید از پرده هایی استفاده شود که جنس آن ها سبک و تقریبا نازک باشد زیرا در محیط آشپزخانه پخت و پز انجام می شود و به دلیل نفوذ چربی در لا به لای پارچه باید از مدلی استفاده کرد که به راحتی قابل جدا شدن و شست و شو باشد هم چنین پس از شستن نصب آن دشوار نباشد. پرده ی آشپزخانه باید رنگ روشن باشد زیرا استفاده از تناژ های تیره محیط آن را دلگیر و تاریک می کند.

انتخاب پرده مناسب برای منزل

استفاده از پرده های کرکره ای (زبرا) هم انتخاب خوب و مناسبی برای آشپزخانه است. از این مدل می توان برای محیط کار هم استفاده کرد.

روش اندازه گیری پرده های کرکره ای (زبرا)

روش اندازه گیری این نوع پرده کمی متفاوت تر از بقیه مدل ها است. ابتدا باید عرض و ارتفاع پنجره را در قسمت های چپ، وسط، راست و یا بالا، وسط، پایین برای ارتفاع، و مبنا را کوچکترین عدد در نظر بگیرید سپس به جهت قرار گیری و بازشور پنجره توجه کنید نکته ی مهم در این مدل این است که باید به دیوار دور پنجره توجه کنید که توانایی تحمل فشار دریل را دارد یا نه؟!

اندازه پرده در مجموع باید بزرگتر از ابعاد پنجره شما باشد اما بلند یا کوتاه بودن آن بستگی به سلیقه و مدل مورد نظر شما دارد. به طور مثال اگر مدل پر چین مد نظرتان باشد باید پارچه بیشتری نسبت به یک مدل ساده و بدون پیل تهیه کنید زیرا ایجاد چین یا پیله در پرده مصرف پارچه را افزایش می دهد. اما اگر سلیقه شما طرح های ساده است بهترین انتخاب استفاده از پرده زیر و رو است به طوری که پارچه زیرین طرح دار و پرده رویی ساده و از جنس هایی مانند حریر باشد.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟