دکوراسیون منزل

چیدمان تابلو و اصولی که باید رعایت شود!

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، یکی از مسائلی که در تکمیل زیبایی خانه یا هر مکانی مانند محل کار، رستوران و ...

نهال وحیدی | 4 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، یکی از مسائلی که در تکمیل زیبایی خانه یا هر مکانی مانند محل کار، رستوران و … تاثیر زیادی دارد چیدمان تابلو است. شما با چینش دقیق و درست می توانید محیط اطراف خود را به زیباترین شکل ممکن تزیین کنید.

برای چیدمان تابلو اول باید یک موضوع داستانی برای خود انتخاب و عکس هایی با کیفیت بالا و زنده همراه با موضوعاتی که به محیط شما مرتبط باشد در نظر بگیرید. برای انتخاب تابلو باید به مساحت دیوار توجه ویژه ای شود به طور مثال اگر فضای زیادی در اختیار دارید از یک تابلو بزرگ و یا چندین تابلو در سایز های مختلف با چیدمانی صحیح قرار دهید. رنگ دیوار تاثیر خاصی در دیده شدن تابلو دارد باید آن را روی دیواری نصب کنید که رنگ آن دیوار چشم ها را اذیت نکند و یا در معرض مستقیم نور خورشید  نباشد  تا از شوق نگاه کردن به تابلو کاسته شود همچنین بعضی موارد نور مستقیم خورشید باعث خراب شدن قاب یا نقاشی و عکس روی تابلو و هم چنین قرار دادن تابلو در محیط های مرطوب نیز باعث پوسیدگی آن می شود.

چیدمان تابلو

برای تمیز کردن و گردگیری تابلو ها هم باید با توجه به جنس آن از مواد شوینده و پارچه های مخصوص استفاده کنید تا به تابلو آسیب وارد نشود.

انواع تابلو عبارتند از:

تابلو نقاشی

تابلو عکس

تابلو خط

تابلو تصاویر افراد برجسته و محبوب

تابلو بنا های تاریخی

تابلو اجسام هندسی و…

روش های مختلفی برای چیدمان تابلو وجود دارد که باید بنا به محیط مورد نظر انتخاب شود. به طور مثال انتخاب تابلوهایی مناسب برای محیط کار مانند شرکت بهتر است از روش چیدمان مرتب یا پازلی استفاده شود و تابلو هایی با موضوعات مدارک تحصیلی و یا از این قبیل مسائل با قاب های مناسبی نصب شوند که حس اعتماد را به مراجعه کنندگان منتقل کنند. رنگ هایی مانند آبی یا سفید انتخاب مناسبی برای این دسته از تابلو ها است.

چیدمان تابلو

اگر برای اتاق خواب دنبال ایده های مناسب تابلو و چینش آن هستید چیدمان مرکب با موضوعاتی مرتبط انتخاب مناسبی است یعنی چند تابلو در سایز های کوچک، متوسط، و تقریبا بزرگ در موضوعاتی مرتبط به هم انتخاب کنید و با توجه به فرم قاب و تابلو و همچنین توجه به زاویه دیوار آن را نصب کنید.

چیدمان تابلو

چیدمان تابلو

اگر از چیدمان ترکیبی استفاده می کنید باید این موضوع را در نظر بگیرید که جنس و رنگ قاب و تابلو ها باید یکی باشد و در نقاطی که فضای کافی دارند نصب شوند. همچنین برای پوشاندن برخی از عیب های دیوار ها می توان از این نوع تابلو ها استفاده کرد.

انتخاب موضوع مورد نظر در تابلو ها سلیقه ای است و هیچ اجباری در انتخاب وجود ندارد و شما می توانید هر تابلویی که از آن انرژی خوب و مثبت دریافت کردید را روی دیوار اتاق یا محل کارتان نصب کنید.

چیدمان تابلو

چند نکته مهم در انتخاب تابلو وجود دارد که عبارتند از:

رنگ دیوار

نوع سرویس مبلمان یا سرویس اتاق خواب

نوع قاب

بافت اصلی تابلو

نور مناسب

اگر چیدمان منزل شما حالتی سلطنتی دارد و از ترکیب رنگ هایی مانند طلایی و یا آبی های درباری استفاده کردید بهتر است از قاب هایی مجلل برای تابلو ها استفاده کنید. اگر هم دکور خانه شما به شکل مدرن است از تابلوهایی با قاب های ساده و تک رنگ استفاده کنید.

چیدمان تابلو

برای انتخاب محل تابلو باید دیواری را که فضای کافی دارد در نظر بگیرید و تابلو را به گونه ای نصب کنید که نه خیلی بالا و نه خیلی پایین باشد هم چنین تابلو های ترکیبی نباید زیاد پهن باشند. نصب تابلو ها در زوایای افقی یا عمودی تاثیر زیادی در نشان دادن کشیدگی دیوار یا ارتفاع آن دارد. قبل از نصب تابلو های چند تایی یا پازلی روی دیوار بهتر است یک دور روی زمین نحوه چیدمان آن را بررسی کنید تا مجبور نشوید چند جای دیوار را سوراخ کنید.

چیدمان تابلو

مسئله بعدی که بسیار مهم این است که باید محلی را برای نصب تابلو های بزرگ در نظر بگیرید که زیاد در مسیر رفت و آمد نباشد. هم چنین سعی بر این باشد که از نصب تابلو های سنگین در بالا تخت یا مبل خودداری شود تا بر اثر شل بودن دچار حوادث جانی و آسیب های جدی نشود.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟