دولت مالیات 3ماهه را ببخشد
اخبار لوازم خانگی

مرتضی میری: دولت مالیات ۳ماه را ببخشد

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، رئیس اتحادیه لوازم خانگی تهران گفت: دولت باید مهلت پرکردن اظهارنامه‌های مالیاتی ...

زهرا سیاحی | 4 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، رئیس اتحادیه لوازم خانگی تهران گفت: دولت باید مهلت پرکردن اظهارنامه‌های مالیاتی را تا شهریورماه تمدید کرده و مالیات سال ۹۸ را براساس مدت زمان ۹ ماهه اخذ کند و درواقع ۳ ماه آن را ببخشد.

مرتضی میری با بیان اینکه مشکلات موجود در این صنف مشکلاتی است که گریبانگیر همه اصناف به جز لوازم بهداشتی و مواد غذایی است، گفت: همه اصناف از شیوع بیماری کرونا ضربه دیده‌اند، اگر هرسال را به چهار قسمت تقسیم کنیم بخش مهم فروش اصناف در شب عید است.

وی تاکید کرد: دولت باید این مسئله را در دارایی‌ها، بیمه، عوارض‌ها، مالیات‌ ها و حتی هزینه‌های قبوض آب و برق و گاز در نظر داشته باشد. بنابراین دولت باید مهلت پرکردن اظهارنامه‌های مالیاتی را تا شهریورماه تمدید کرده و مالیات سال ۹۸ را براساس مدت زمان ۹ ماهه اخذ کند. درخصوص بیمه هم با توجه به پرداخت ۲۷ درصدی حق بیمه، دولت باید آن را ببخشد.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی در پاسخ به این پرسش که آیا با توجه به افزایش نرخ دستمزد بهای لوازم خانگی ایرانی و خارجی گران خواهد شد؟ گفت: با توجه به مذاکرات انجام شده با سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان فعلا بهای لوازم خانگی ایرانی تغییری نکرده است، یعنی فعلا هیچ یک از شرکت‌های تولیدی داخلی تقاضای افزایش قیمت نداده‌اند. مرتضی میری در ادامه افزود: چنانچه دولت با افزایش قیمت لوازم خانگی مخالفت کند، ممکن است که تولیدکنندگان با مشکلات عدیده‌ای مواجه شوند و میزان تولید را در سال جهش تولید کاهش دهند.

میری در توصیه‌ای به مسئولان گفت: توصیه ما به مسئولان دولتی این است که با رشد بهای کالاهای تولید داخل موافقت شود تا از این پس در سال جهش تولید شاهد ورود کالاهای باکیفیت داخلی به بازار باشیم.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی با اشاره به رشد نرخ لوازم خانگی خارجی اظهار کرد: بعد از بازگشایی واحدهای صنفی متاسفانه بهای اجناس خارجی بین ۲۰ تا ۲۵ درصد گران شده است. امیدواریم امسال در حوزه تولید تدابیر تازه‌ای اندیشه شود.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟