چیدمان صحیح مبلمان
دکوراسیون منزل

چیدمان صحیح مبلمان با کمی خلاقیت

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، برای دکوراسیون زیبا و نمایی خاص باید بدانید اجزای اصلی خانه مانند مبل و ...

نهال وحیدی | 4 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، برای دکوراسیون زیبا و نمایی خاص باید بدانید اجزای اصلی خانه مانند مبل و تلویزیون و … را در کدام قسمت و چه جهتی قرار دهید تا در محیط خانه ی خود فضایی اضافی را اشغال نکنید. در این مطلب قصد داریم چیدمان صحیح مبلمان را به شما آموزش دهیم.

چیدن مبل ها یک مسئله کاملا سلیقه ای است. اما با کمی خلاقیت  و درک فضا ی خانه می توانید یک چیدمان عالی همراه با فضای کافی برای بقیه اجزا داشته باشید همچنین اگر این کار صحیح و اصولی انجام شود در زیبایی بیشتر محیط تاثیر فراوانی خواهد گذاشت. قبل از تهیه مبل باید به فضای داخلی مکان مورد نظر توجه کنید که برای دکوراسیون ان قصد دارید چه وسیله ای در دید راس باشد. چیدمان صحیح مبلمان به ما کمک می کند تا فضای خالی بیشتری در مکان های کوچک و فضای کمتری در مکان هایی که خالی ولی بزرگ هستند داشته باشیم.

ساختار مستطیلی:

چیدمان صحیح مبلمان

در مجموع به فضایی که نسبت طول آن از عرض بزرگ تر باشد فضایی مستطیلی می گویند.اگر فضایی که در آن مبل را قرار می دهید مستطیلی است باید چیدمان منظم و در کنج باشد تا برای بقیه وسایل ها جای کافی داشته باشید. معمولا در این ساختار باید میز های غذا خوری مستطیلی و مبل های کلاسیک یا راحتی قرار دهید.

ساختار مربع:

محیط مربعی به ساختاری که طول و عرض ان تقریبا برابر است گفته می شود. چیدمان صحیح مبلمان ساختار باید به گونه ای  باشد که یک بخش از ان را برای مبل ها استفاده کنید در واقع با تقسیم بندی مربع های کوچک تر می توانید جای هر وسیله ای را پیدا کنید. میز های گرد و یا حالت دار نیز برای این محیط مناسب است.

چیدمان صحیح مبلمان

* روش تصور مربع های کوچک در محیط های مستطیلی و مربعی بسیار کارساز و مفید است.

مبل های ال:

چیدمان صحیح مبلمان

مبل های ال به دلیل اینکه چیدمانشان مانند حروف ال انگلیسی است به این نام شناخته می شوند. این مبل ها معمولا در دفتر های اداری و یا خانه هایی که فضای کمی دارند استفاده می شود. معمولا در مراکز اداری یا اتاق کار منزل از مبل های ال چرم و یا رنگ هایی رسمی استفاده می شود اما در خانه های کوچک و یا خانه های بزرگ که اتاق تلویزیون جدا دارند از این مبل ها به رنگ های روشن استفاده می کنند و معمولا جلوی ان یک میز گرد یا مربعی قرار می دهند.

مبل های چوبی:

اگر خانه ی شما فضایی سنتی و قدیمی دارد مبل های چوبی سنتی انتخاب مناسبی برای تکمیل چیدمان خانه است. از این مبل ها معمولا در خانه های بزرگ یا کوچک می توانید استفاده کنید. اگر فضای کمی دارید باید مبل ها را در کنج های زاویه دار خانه قرار دهید و از میز های کوچک و پایه بلند استفاده کنید. اگر خانه ی شما فضای کافی و بزرگ دارد مبل های چوبی را با فاصله کم اما تقریبا در وسط قرار دهید.

مبل کلاسیک:

چیدمان صحیح مبلمان

این مبل ها معمولا فضای زیادی را اشغال می کنند و برای خانه های کوچک مناسب نیستند. این مبل ها معمولا با پرده هایی کرم رنگ و تابلو هایی بزرگ با طرح های کلاسیک ست و یک ترکیب زیبا را ایجاد می کنند.

مبل سلطنتی:

مبل های سلطنتی همانند کلاسیک انتخاب خوبی برای فضا های کوچک و تنگ نیست بلکه هر چه فضا بزرگتر باشد زیبایی بیشتری را به محیط منتقل می کنند. مبل های سلطنتی معمولا با تابلو های قدیمی و پرده هایی سنگین بسیار شیک می شوند. چیدمان این مبل ها باید به گونه که یک نیم دایره تشکیل دهند باشد. هم چنین از میز هایی با جنس سرامیکی یا شیشه ای ترکیب مناسبی می شوند.

مبل راحتی:

چیدمان صحیح مبلمان

از این مبل ها می توانید در خانه و یا شرکت استفاده کنید. این که فضای خانه چه قدر باشد مهم نیست زیرا طراحی مبل های راحتی گونه ای است که برای اکثر مکان ها مناسب و زیبا است. این مبل ها با با میز هایی که پایه های نازکی دارند معمولا ست می شوند.

مبل اسپرت:

مبل های اسپرت معمولا برای هر سلیقه ای مناسب و همه پسند تر هستند. این مبل ها بر خلاف بقیه مدل ها اگر فضای بیشتری را اشغال کنند زیبایی خود را نمایان تر می کنند. معمولا با چند کوسن به رنگ هایی که به مبل بیاید روی ان را می پوشانند و برای تکمیل دکوراسیون از پرده های حریر و رنگ روشن استفاده می کنند.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟