تعطیلی مراکز تولید لوازم خانگی
اخبار لوازم خانگی

تعطیلی مراکز تولید لوازم خانگی با حذف ارز نیمایی

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی ایران گفت: درحال حاضر زمزمه‎های حذف ارز ...

نفیسه رحیمی | 4 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی ایران گفت: درحال حاضر زمزمه‎های حذف ارز نیمایی تخصیص یافته در این صنف به گوش می‌رسد که اگر این اتفاق رخ دهد، موجب ایجاد مشکلات فراوانی در این صنف و تعطیلی مراکز تولید لوازم خانگی خواهد شد. زیرا در این صورت قیمت لوازم خانگی افزایش می‌یابد و در نتیجه آن توان خرید مردم کاهش خواهد یافت.

اسماعیل بازارچی در مورد آخرین وضعیت تولید لوازم خانگی گفت: وضعیت تولید در هر شرکت با توجه به تسهیلات و نقدینگی‌های آن متفاوت است، برخی از آنان با 80 درصد و برخی با 30 درصد ظرفیت خطوط درحال تولید هستند. وی ادامه داد: با توجه به مسائل و مشکلات فعلی از جمله مواد اولیه، مسائل مالی و کرونا همه تولیدکنندگان در تلاش هستند تا از تعطیلی مراکز تولید لوازم خانگی جلوگیری کنند.

بازارچی عدم تثبیت قیمت مواد اولیه را از مشکلات اصلی این صنف بیان کرد و ادامه داد: عدم تثبیت قیمت در مواد اولیه به ویژه در فلزات، عدم تامین قطعات مورد نیاز و مشکلات مربوط به واردات قطعات از موانع تولید لوازم خانگی هستند.

وی ادامه داد: درحال حاضر نیز زمزمه‎های حذف ارز نیمایی تخصیص یافته در این صنف به گوش می‌رسد که اگر این اتفاق رخ دهد، موجب ایجاد مشکلات فراوانی در این صنف و تعطیلی مراکز تولید لوازم خانگی خواهد شد. زیرا در این صورت قیمت لوازم خانگی افزایش می‌یابد و در نتیجه آن توان خرید مردم کاهش خواهد یافت. در نهایت این مسئله موجب کاهش تولید در نتیجه تعدیل نیرو و تعطیلی مراکز تولید می‌شود.

به گزارش ایلنا، دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی ایران افزایش قیمت مواد اولیه فولاد و پتروشیمی را از دلایل افزایش قیمت لوازم خانگی در بازار بیان کرد و ادامه داد: دولت باید این مسئله را پیگیری کند و از افزایش خودسرانه قیمت جلوگیری کند.

وی در پایان تاکید کرد: تاثیر اصلی کرونا در بازار خرید خواهد بود، و اگر خریدی صورت نگیرد تولیدی نیز وجود نخواهد داشت.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟