بهترین ترموسات های هوشمند سال 2020
ال کا تاپ

بهترین ترموستات های هوشمند سال 2020 را بشناسید

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، مدت زیادی نیست که ترموستات های هوشمند به بازار عرضه شده اند و امروزه به ...

نفیسه رحیمی | 4 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، مدت زیادی نیست که ترموستات های هوشمند به بازار عرضه شده اند و امروزه به عنوان عضو اصلی خانه های هوشمند شناخته می شوند. وظیفه کنترل سیستم گرمایی و سرمایی منزل بر عهده ترموستات بوده که این نسخه های هوشمند به پیروی از آن ها دما خانه را با استفاده از برنامه و اپلیکیشتن تنظیم می کنند. شرکت های زیادی در زمینه تولید لوازم خانگی هوشمند فعالیت می کنند و هر ساله شاهد عرضه انواعی از ترموستات های هوشمند به بازار هستیم که شناخت بهترین ترموستات های هوشمند می تواند مفید باشد.

همان طور که گفته شد، ترموستات هوشمند وسیله ای برای تنظیم دما از طریق اتصال به اینترنت و اپلیکیشن گوشی های هوشمند است که علاوه بر این، امکان تنظیم خودکار دمای محیط با کمک این وسایل هوشمند فراهم شده است. یکی از قابلیت های مورد توجه ترموستات هوشمند وصل شدن خودکار به سایت های پیش بینی و وضعیت آب و هوا است که براساس آن، دمای منزل را تنظیم می کند. برخی از این مدل های مجهز به سیستم پیش گرمایشی و پیش سرمایشی است که پیش از رسیدن کاربر به منزل می تواند دمای محیط را ایده آل کند. در ادامه قصد داریم تا به معرفی بهترین ترموستات های هوشمند بپردازیم.

1. ترموستات هوشمند Ecobee (نسل پنجم)

بهترین ترموسات های هوشمند سال 2020 و EVOBEE

ظاهر و کارایی نسل پنجم ترموستات هوشمند Ecobee همانند نسل چهارم این مدل بوده اما با چند تغییر و بهبود عملکرد همراه شده است. این مدل از ترموستات هوشمند Ecobee در لیست بهترین ابزارهای سازگار با الکسا قرار گرفته زیرا تمامی قابلیت های دستیار صوتی آمازون الکسا نظیر تماس یا پیام رسانی را ارائه می دهد. این مدل جدید با پشتیبانی بهتر از اسپیکر و اسپاتیفای عرضه شده و به همین دلیل برای پخش موزیک توصیه می شود. اگرچه این مدل ترموستات هوشمند Ecobee از نظر کیفیت فاصله زیادی با Echo Dot دارد اما یک روش اقتصادی برای اتصال به الکسا در یک اتاق در مواقعی که تمایل ندارید به یک اسپیکر دیگر وصل شوید، تلقی می شود. یکی دیگر از قابلیت های قابل توجه نسل پنجم این نسخه مربوط به افزایش طول عمر باتری و طراحی دوباره سنسورهای ریموت می شود. ظاهر نسل پنجم ترموستات هوشمند Ecobee بر خلاف مدل های Nest به نصب نسخه های اولیه تغییری نداشته است.

پشتیبانی از: آمازون الکسا، اپل هوم کیت، گوگل اسیستنت،وینک، Logitech، IFTTT، سامسونگ  SmartThings

سنسورهای ریموت: بله

نصب خودکار:بله

فعال سازی حرکت: بله

آفلاین کار می کند: بله

مزایا ترموستات هوشمند: اسپیکرهای بهتر، پشتیبانی کامل از الکسا، بهبود سنسورهای ریموت، با اسپاتیفای کار می کند

معایب ترموستات هوشمند: اندازه بزرگ

2.ترموستات هوشمند Nest v.3 Learning

بهترین ترموسات های هوشمند سال 2020 و NEST LEARNING

ترموستات هوشمند Nest v.3 Learning نسخه اورجینال ترموستات هوشمند است که طراحی کلاسیک آن نیز جلب توجه می کند و قابل رقابت با سایر مدل ها است. نسل سوم  این محصول گوگل از یک صفحه نمایش بزرگ و واضح تر در مقایسه با نسخه های قبلی برخوردار است. ترموستات هوشمند Nest v.3 Learning  همانند نسخه های قبلی رفتار افراد را در طول زمان یاد می گیرد و با ورود فرد مورد نظر به داخل خانه متناسب با روحیه و رفتار او دمای خانه را تغییر می دهد. طراحی گرد این مدل به همراه روکش استیل ضد زنگ نظر هر مشتری را به خود جلب می کند و امکان سفارش ترموستات هوشمند Nest v.3 Learning با روکش های برنجی، سفید و مسی وجود دارد. این ترموستات هوشمند لقب بهترین مدل سازگار با گوگل هوم را یدک می کشد.

پشتیبانی از: آمازون الکسا، گوگل هوم، ایکسفینیتی، ویمو، وینک، Logitech، IFTTT، سامسونگ  SmartThings

سنسورهای ریموت: خیر

نصب خودکار: بله

فعال سازی حرکت: بله

آفلاین کار می کند: بله

مزایا ترموستات هوشمند: صفحه نمایشگر بزرگ و پشتیبانی از چندین سیستم خانه هوشمند و نصب آسان

معایب ترموستات هوشمند: امکان کنترل دما در چندین اتاق وجود ندارد و از اپل هوم کیت پشتیبانی نمی کند.

3.ترموستات هوشمند هانیول Honeywell RTH8580WF Wi-Fi

بهترین ترموسات های هوشمند سال 2020 و هانیول

ترموستات هوشمند هانیول Honeywell RTH8580WF Wi-Fi به دلیل قیمت مناسب در کنار ارائه قابلیت های پیشرفته در لیست بهترین ترموستات های هوشمند 2020 قرار گرفته است. این مدل از امکانات پیشرفته بهره برده و با قیمت زیر 100 دلار در اختیار مشتریان قرار می گیرد.

ترموستات هوشمند هانیول همانند مدل های Nest و Ecobee از قابلیت کنترل با گوشی های هوشمند و دستیارهای صوتی الکسا و گوگل اسیستنت برخوردار است تنها با تفاوت این که امکان تغییر دما از طریق فرمان های صوتی وجود ندارد اما به سایر محصولات هوشمند متصل می شود. اکو سیستم خانه هانیول شامل مجموعه ای از شرکا نظیر اپل هوم کیت، SmartThings، آرلو، Kwikset Kevo و لوترون می شود.

پشتیبانی از: آمازون الکسا، گوگل هوم، وینک، IFTTT، سامسونگ  SmartThings

سنسورهای ریموت: خیر

نصب خودکار: بله

فعال سازی حرکت: خیر

آفلاین کار می کند: بله

مزایا ترموستات هوشمند: سازگاری با انواع ابزارهای هوشمند و قیمت مناسب

معایب ترموستات هوشمند: طراحی ساده و ابتدایی

4. ترموستات هوشمند Ecobee3 Lite

بهترین ترموسات های هوشمند سال 2020 و ECOBEE LITE

 ترموستات هوشمند Ecobee3 Lite همانند نسل پنجم آن بوده اما از الکسا به طور کامل پشتیبانی نمی کند و با قیمتی بسیار مناسب روانه بازار می شود. قیمت این مدل تنها 80 دلار بوده و از یک صفحه نمایشگر لمسی رنگی بهره می برد.  امکان کار کردن ترموستات هوشمند Ecobee3 Lite با سنسورهای ریموت وجود دارد اما باید به صورت جداگانه خریداری کرد. ترموستات هوشمند Ecobee3 Lite با اپل هوم کیت، گوگل اسیستنت و الکسا سازگاری داشته اما بر خلاف نسل پنجم آن، دستیار صوتی آمازون در داخل ترموسات ساخته نشده است.

 

پشتیبانی از: آمازون الکسا، اپل هوم کیت، Logitech، گوگل اسیستنت، وینک، IFTTT، سامسونگ  SmartThings

سنسورهای ریموت: بله

نصب خودکار: بله

فعال سازی حرکت: بله

آفلاین کار می کند: بله

مزایا ترموستات هوشمند: سازگاری با اپل هوم کیت، الکسا و گوگل هوم، نصب آسان، اتصال جذاب و با سنسورهای ریموت کار می کند.

معایب ترموستات هوشمند: فاقد geofencing ( فناوری استفاده از GPS و RFID برای ایجاد مرز جفرافیایی مجازی بوده که در نتیجه ترموستات هوشمند از قابلیت پیش گرمایشی و یا پیش سرمایشی در مواقعی که در خانه نیستید، برخوردار است.)

5. ترموستات هوشمند Sensibo Sky

بهترین ترموسات های هوشمند سال 2020 و سنسیبو اسکای

اکثر ترموستات های هوشمند برای خانه هایی طراحی شده اند که مجهز به سیستم مرکزی سرمایشی و گرمایشی هستند و ترموستات هوشمند Sensibo Sky مجهز به ریموت های IR بوده و یکی از بهترین مدل ها برای افرادی است که در خانه خود از سیستم تهویه مطبوع دیواری ویا پنجره ای استفاده می کنند. ترموستات هوشمند Sensibo Sky با سیستم های تهویه مطبوع پنجره ای متصل شده و قیمت مناسب آن برای هر مشتری قابل توجه است. این مدل از قابلیت geofencing برخوردار بوده و پیش از رسیدن به خانه می تواند سیستم تهویه مطبوع را روشن کند. طراحی ترموستات هوشمند Sensibo Sky چندان جالب نبوده و به علاوه فاقد صفحه نمایشگر است.

پشتیبانی از: الکسا، گوگل هوم و IFTTT

سنسورهای ریموت: خیر

نصب خودکار: بله

فعال سازی حرکت: خیر

آفلاین کار می کند: خیر

مزایا ترموستات هوشمند: نصب و تنظمیات آسان، برنامه ریزدی دقیق و قوی و نیز دارای قابلیت geofencing، سازگاری با الکسا، گوگل هوم و IFTTT

معایب ترموستات هوشمند: بدون کنترل و صفحه نمایشگر

6.ترموستات هوشمند E Nest

بهترین ترموسات های هوشمند سال 2020 و نست E

ترموستات هوشمند E Nest یکی از بهترین ترموستات های هوشمند ارزان قیمت بوده که تنها با پرداخت کمتر از 200 دلار می توان از مزیت های کنترل هوشمند دما لذت برد. نصب و راه اندازی این مدل از نسخه گران قیمت Nest Learning آسان تر بوده و از بسیاری از قابلیت های مشترک بهره برده اند اگرچه ترموستات هوشمند E Nest از گرمایش/سرمایش دو مرحله ای و سیستم HVAC پشتیبانی نمی کند. طراحی ظاهری این نسخه شبیه به مدل Nest Learning بوده اما به جای فلز از پلاستیک در ساخت آن استفاده شده است.

ترموستات هوشمند E Nest تنها در رنگ سفید موجود بوده و خواندن اطلاعات در صفحه نمایشگر سخت است.

پشتیبانی از: الکسا، گوگل هوم و IFTTT

سنسورهای ریموت: اختیاری

نصب خودکار: بله

فعال سازی حرکت: خیر

آفلاین کار می کند: بله

مزایا ترموستات هوشمند: ارزان تر از نسخه اورجینال نست، نصب آسان و پشتیبانی از گوگل هوم و الکسا

معایب ترموستات هوشمند: عدم پشتیبانی از گرمایش/سرمایش دو مرحله ای و صفحه نمایشگر سفید که خواندن اطلاعات را با مشکل مواجه کرده است.

7. ترموستات هوشمند هانیول مدل Home T9

بهترین ترموسات های هوشمند سال 2020 و هانیول

ترموستات هوشمند هانیول مدل Home T9 به عنوان یکی از بهترین ترموستات های هوشمند شناخته می شود زیرا سنسورهای ریموت می تواند دما را اندازه گیری کند و از قابلیت تشخیص فرد در اتاق برخوردار است که در نتیجه با تنظیم بهتر سیستم HVAC

فضایی دلنشین در تمامی اتاق ها ایجاد می کند. ترموستات هوشمند هانیول مدل Home T9 مجهز به سنسورهای ریموت با قیمت 199 دلار بوده و برای خرید مدل فاقد سنسورهای ریموت باید 169 دلارپرداخت کرد. طراحی این ترموستات هوشمند مربعی شکل بوده و به همین دلیل با فضای خانه هارمونی دارد. صفحه نمایشگر واضح و بزرگ نیز کار کاردن با آن را راحت کرده است.

ترموستات هوشمند هانیول مدل Home T9 با پشتیبانی از الکسا و گوگل اسیستنت و برخورداری از ویژگی geofencing عرضه می شود اگرچه با اپل هوم کیت سازگاری ندارد.

پشتیبانی از: الکسا، گوگل هوم و IFTTT

سنسورهای ریموت: اختیاری

نصب خودکار: بله

فعال سازی حرکت: خیر

آفلاین کار می کند: بله

مزایا ترموستات هوشمند: سنسورهای واکنشی، نصب و تنظمیات آسان و نیز سازگاری با الکسا و گوگل اسیستنت

معایب ترموستات هوشمند: اپلیکشن می توانست مفهوم تر باشد و بدون سازگاری با اپل هوم کیت

شرکت های خانه هوشمند در ایران

بهترین ترموسات های هوشمند 2020 و شرکت های خانه هوشمند

شرکت های خانه هوشمند سال هاست که در بازار ایران فعالیت می کنند و خدماتی نظیر نورپردازی هوشمند، سیستم امنیت، تهویه مطبوع، آبیاری هوشمند، پرده برقی، سیستم ارتباط پیامکی سیستم صوتی هوشمند و کنترل ساختمان از طریق گوشی هوشمند و از راه دور را ارائه می دهند. بودجه یکی از مواردی است که هنگام مراجعه به شرکت های خانه هوشمند باید مورد توجه قرار بگیرد. انتخاب سرویس های بیشتر به معنای پرداخت هزینه بیشتر است که پس از مشاوره با شرکت های خانه هوشمند نیازهای خود را اولویت بندی کرده و سپس سیستم مورد نظر خود را انتخاب کنید.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟