بهترین مایکروویوهای بازار ایران و جهان
اخبار لوازم خانگی

بهترین مایکروویو های بازار جهان و ایران

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، مایکروویو ها یکی از وسایل ضروری زندگی مدرن امروزی تلقی می شوند که به دلیل ...

نفیسه رحیمی | 4 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، مایکروویو ها یکی از وسایل ضروری زندگی مدرن امروزی تلقی می شوند که به دلیل صرفه جویی در وقت و هزینه جای خود را در آشپزخانه ها باز کرده اند. استقبال افراد شاغل به نسبت خانه دارها از این محصول بالا بوده زیرا دو قابلیت گرم کردن سریع غذا و یخ زدایی آشپزی را برای این دسته از افراد راحت تر کرده است. امروزه انواع مختلفی از مایکروویوها روانه بازار می شود که انتخاب را سخت کرده و به همین منظور در این بخش به معرفی بهترین مایکروویو های بازار جهان و ایران پرداخته شده است.

بیشتر بخوانید:

بهترین مایکروویو های ارزان قیمت بازار

مایکروویو به معناي امواج با طول موج كوتاه است كه اين امواج براي رادار ها و همچنين تلفن همراه به كار مي رود و در صنعت مواد غذایی از آن ها برای پخت غذا استفاده می کنند.  همان طور که گفته شد، تنوع و امکانات مایکروویوها بسیار بالا بوده و به همین دلیل پیش از خرید مواردی نظیر فضای آشپزخانه و کانتر، اندازه، کاربرد دستورالعمل های پخت و قدرت باید مورد توجه قرار بگیرد. به عنوان مثال، برای گرم کردن و یا یخ زدایی نیاز به خرید مایکروویو با قدرت بالا نیست. پیش از معرفی بهترین مایکروویو  های بازار جهان به سوال مایکروویو چیست؟ و فرق مایکروفر با مایکروویو پاسخ داده شده است.

مایکروویو چیست؟

بهترین مایکروویوهای بازار

مایکروویو چیست و یا چگونه غذا را گرم نگه می دارد؟ سوال بسیاری از افراد است که در این بخش قصد داریم  به آن پاسخ دهیم. همان طور که گفته شد، مایکروویو امواج رادیویی با طول موج کوتاه هستند که همانند پرتوهای قابل رویت نور بخشی از طیف الکترومغناطیسی را تشکیل می دهند.  مایکروویو ها مجهز به یک دستگاه الکترونیکی به نام مگنترون برای تولید امواج مایکروویو بوده که  امواج تولید شده وارد فضای بسته اجاق فلزی، شده ازدیواره ها منعکس و توسط غذا یا مایع داخل آن جذب شود. این دستگاه ها معمولا برای پخت مایع و یا مواد غذایی حاوی شکر و چربی توصیه می شود. بعد از پاسخ به سوال مایکروویو چیست حالا نوبت به بررسی فرق مایکروفر با مایکروویو رسیده است.

فرق مایکروفر با مایکروویو

بهترین مایکروویوهای بازار

برخی از افراد فرق مایکروفر با مایکروویو را نمی دانند و این دو دستگاه  را با یکدیگر اشتباه می گیرند. مهمترین فرق مایکروفر با ماکروویو در این است که مایکروویو مواد غذایی را با ساطع کردن امواج با طول موج کوتاه و در زمان کم درست می کند اما مایکروفر با از المنت گرمایی برخوردار بوده و در مقایسه با مایکروویو، زمان بیشتری برای پخت غذل نیاز دارد ولی به طور کامل غذا را گرم کرده و به طور کامل مغز پخت می شود.

1.مایکروویو توشیبا مدل EM925A5A

بهترین مایکروویوهای بازار و توشیبا

قیمت مناسب در کنار عملکرد و قابلیت های قابل قبول مایکروویو توشیبا مدل EM925A5A منجر شده تا در صدر لیست بهترین مایکروویوهای بازار قرار می گیرد. فضای داخلی این مدل برای قرار گرفتن بشقاب های شام مناسب بوده و از قدرت کافی برای گرم کردن غذا برخوردار است. مایکروویو توشیبا مدل EM925A5A با قیمت 80 دلار روانه بازار می شود و خبری از ویژگی های فانتزی مانند کنترل صوتی ویا سنسور نیست. با توجه بررسی های انجام شده، مایکروویو توشیبا مدل EM925A5A گرما را به میزان مساوی منتقل می کند و در نتیجه تمام قسمت های غذا به طور یکسان گرم می شود.

نوع: کانتر

اندازه: 15.2*11.5*15.9

ظرفیت: 0.9 فوت مربع

قدرت: 900 W

سطح قدرت: 13

قابلیت های پخت و پز: اکسپرس کوک

کنترل اپلیکیشن: خیر

مزایا مایکروویو: عملکرد عالی پخت و پز و قیمت مناسب

معایب مایکروویو: فاقد سنسور برای گرم کردن خودکار

2. مایکروویو شارپ مدل ZSMC0912BS

بهترین مایکروویوهای بازار و شارپ

عملکرد و طراحی مایکروویو شارپ مدل ZSMC0912BS بسیار ساده بوده و با قدرت 900 مگترون به بازار عرضه می شود که در مقایسه با نسخه های مشابه از قدرت کمتری برخوردار بوده اما برای اسنک و بشقاب کوچک غذا مناسب است. اگر تمایل به گرم کردن یک فنجان قهوه دارید، تنها کافیست که فنجان را در داخل قرار داده وسپس کلید express فشار داده و بعد از 30 ثانیه قهوه گرم را نوش جان کنید.

نوع: کانتر

اندازه: 19.1*11.5*16.5 اینچ

ظرفیت:0.9 فوت مربع

قدرت: 900 W

سطح قدرت: 10

قابلیت های پخت و پز: پخت پاپ کورن، پیتزا، سیب زمینی و گرم کردن و جوشاندن آب

کنترل اپلیکیشن: خیر

مزایا مایکروویو: قیمت مناسب و با قدرت برای این سایز

معایب مایکروویو: بدون چراغ داخل و فاقد سنسور حالت پخت

3. مایکروویو کنمور 73779

بهترین مایکروویوهای بازار و کنمور

قیمت مناسب، قدرت کافی، اندازه مناسب و قابلیت های قابل توجه از مزیت های مایکروویو کنمور 73779 تلقی می شود وبه همین دلیل حضور آن در لیست بهترین مایکروویو های بازار جهان ضروری است. اندازه و ظرفیت این مدل مایکروویو ایده آل بوده و بشقاب های 10 اینچی نیز می تواند در آن قرار بگیرد. مایکروویو کنمور 73779 فاقد سنسور بوده و از قابلیت تشخیص میزان پخت برخوردار نیست. یکی از ویژگی های جالب مایکروویو کنمور 73779 حالت یخ زدایی وزنی است که با وارد کردن نوع و وزن غذا، زمان یخ زدایی را محاسبه می  کند.

نوع: کانتر

اندازه: 11*19*14.3 اینچ

ظرفیت: 0.9 فوت مربع

قدرت: 900 W

سطح قدرت: 10

قابلیت های پخت و پز: پخت پاپ کورن، پیتزا، سیب زمینی و یخ زدایی وزن (با انتخاب آن می‌توانید بر اساس وزن، غذای منجمدی را که درون دستگاه می‌گذارید یخ زدایی اتوماتیک کنید.)

کنترل اپلیکیشن: خیر

مزایا مایکروویو: طراحی ساده و مینیمالی

معایب مایکروویو: بدون سنسور

4. مایکروویو GE Profile JES2251SJ

 بهترین مایکروویو های بازار و GE

مایکروویو GE Profile JES2251SJ برای خانواده های پرجمعیت و افرادی که به دنبال یک مایکروویو بزرگ هستند، گزینه مناسبی است. ظرفیت آن برابر 2.2 فوت مربع بوده و دارای صفحه گردان 16 اینچی است. قدرت مایکروویو GE Profile JES2251SJ برابر با  1200 wبوده و در نتیجه برای گرم کردن یک بشقاب بزرگ پر از غذا کاربرد دارد.

علاوه براین، مایکروویو GE Profile JES2251SJ دارای سنسور بوده و از قابلیت تشخیص پخته شدن غذا برخوردار است که مورد توجه بسیاری از کاربران قرار گرفته است. قیمت این مدل کمی گران بوده و برای خرید آن باید 300 دلار هزینه کرد.

نوع: کانتر

اندازه: 14*24*19 اینچ

ظرفیت: 2.2 فوت مربع

قدرت: 1200 W

سطح قدرت: 10

قابلیت های پخت و پز: صیحانه، اسنک، نهار و یخ زدایی اینورتر

کنترل اپلیکیشن: خیر

مزایا مایکروویو: اندازه و صفحه بزرگ و گرم شدن یکدست غذا

معایب مایکروویو: قیمت گران

5. مایکروویو GE مدل JES2251SJ

بهترین مایکروویوهای بازار GE OTR

 OTR نوعی از مایکروویو توکار است که کمتر در بازار ایران شناخته شده و بیشتر با عنوان مایکروویو توکار شناخته می شود. مایکروویو های OTR در زیر کابینت قرار می گیرد و برای افرادی که با مشکل کمبود جا مواجه هستند، مناسب است. مایکروویو GE مدل JES2251SJ از طراحی شیک و هوشمندانه بهره برده و در 5 رنگ به بازار عرضه می شود. تنظیمات کوک اکسپرس و دو هواکش قدرتمند و قابلیت انتقال جریان هوا به میزان 300 فوت مربع در هر دقیقه از مزیت های مایکروویو GE مدل JES2251SJ و دلیل اصلی آوردن نام آن در مطلب بهترین مایکروویو های بازار جهان است.

نوع: مایکروویو توکار OTR

اندازه: 29.9*16.5*15.3

ظرفیت: 1.6 فوت مربع

قدرت: 1000 W

سطح قدرت: 10

قابلیت های پخت و پز: اتو کوک و قفل کودک

کنترل اپلیکیشن: خیر

مزایا مایکروویو:نمای خارجی شیک، تنظیمات کوک اکسپرس و هواکش قدرتمند

معایب مایکروویو: فاقد سنسور کاوشگر و صفحه کلید دارای نور پس زمینه نیست

6. مایکروویو ویرپول مدل WMH53521H

بهترین مایکروویوهای بازار و ویرپول

مایکروویو ویرپول مدل WMH53521H از نوع OTR بوده و به دلیل عملکرد بالا در گرم کردن و آشپزی مورد ستایش کاربران قرار گرفته است. فضای داخلی 2.1 فوت مربعی در کنار صفحه چرخان 14 اینچی نیز از دیگر ویژگی های آن تلقی می شود. وجود قفسه سیمی امکان قرار دادن غذای بیشتر در مایکروویو را فراهم کرده است. تنظیمات ذوب/نرم کردن این مایکروویو برای موادی مانند کره کاربرد دارد.

نوع: مایکروویو توکار OTR

اندازه:17*16*30 اینچ

ظرفیت: 2.1 فوت مربع

قدرت: 1000 W

سطح قدرت: 10

قابلیت های پخت و پز: اتو کوک و بخار

کنترل اپلیکیشن: خیر

مزایا مایکروویو: قفسه سیمی برای پخت و پز دو طرفه و عملکرد بالای پخت و پز

معایب مایکروویو: بخار اضافی و قیمت گران

7.مایکروویو هوشممند GE مدل 1097SMSS

بهترین مایکروویوهای بازار و GE

مایکروویو هوشممند GE مدل 1097SMSS یک مدل هوشمند بوده که با استفاده از فرمان های صوتی می توان آن را کنترل کرد و عملکردی بهتر از مدل Amazon Basics را ثبت کرده است. برای راه اندازی آن تنها کافی است که به دستیار صوتی الکسا متصل شده و سپس مایکروویو گوش به فرمان کاربر خود خواهد بود. مایکروویو هوشممند GE مدل 1097SMSS با گوگل اسیستنت نیز سازگاری داشته و می توان از اسپیکرهای گوگل هوم بهره برد. قدرت آن برابر با 900 W بوده که در مقایسه با مدل آمازون بیشتر بوده اما همچنان پایین تر از مدل های پر قدرت قرار می گیرد. کاربران می توانند از طربق اپلیکیشن GE کنترل دستگاه خود را به دست بگیرند. قابلیت Scan-to-Cook این دستگاه منجر شده تا به محض اسکن کردن بارکد، برنامه پخت تعیین شود. این قابلیت برای بسیاری از مشتریان کاربرد داشته اما لیست غذاهایی که از این برنامه پشتیبانی می کنند، زیاد بلند نیست. برای آشنایی با یکی از بهترین مایکروویو های بازار با ما همراه شوید.

نوع: کانتر

اندازه: 17.3*10.1*14.1  اینچ

ظرفیت: 0.9 فوت مربع

قدرت: 900 W

سطح قدرت: 10

قابلیت های پخت و پز:  فناوری Scan-to-Cook (این فناوری با اسکن بارکد مواد غذایی راهنمایی کامل در خصوص دما و روش پخت و پز را ارائه می دهد)

کنترل اپلیکیشن: بله

مزایا مایکروویو: عملکرد قابل قبول و کنترل با فرمان صوتی

معایب مایکروویو: عملکرد فناوری Scan-to-Cook چندان بالا نبوده و تعداد کمی از غذا ها را پشتیبانی می کند.

8. مایکروویو AmazonBasics

بهترین مایکروویوهای بازار و آمازون

کنترل از طریق فرمان های صوتی و دستیار صوتی الکسا مهمترین قابلیت مایکروویو  AmazonBasics تلقی می شود. یکی از ویژگی های منحصربه فرد این مدل مربوط به Auto Popcorn Replenishment می شود که با محاسبه تعداد پاکت های پاپ کورن و در صورت تمام شدن به صورت خودکار از آمازون سفارش می دهد. عملکرد پایین برنامه PRESET اعتراض برخی از کاربران را به همراه داشته است.

قدرت مایکروویو AmazonBasics بالا نبوده و برای خانواده توصیه نمی شود بیشتر در ادارات و یا خوابگاه کاربرد دارد.

نوع: کانتر

اندازه: 17.3*10.1*14.1  اینچ

ظرفیت: 0.7 فوت مربع

قدرت: 700 W

سطح قدرت: 10

قابلیت های پخت و پز: Auto Popcorn Replenishment: در صورت تمام شدن پاپ کورن به صورت خودکار از آمازون سفارش می دهد)

کنترل اپلیکیشن: بله و آمازون الکسا

مزایا مایکروویو: قابلیت کنترل صوتی، تنظیمات از طریق اپلیکیشن گوشی های هوشمند

معایب مایکروویو: کم قدرت و  عملکرد  پایین برنامه PRESET

9. مایکروویو کوییک تاچ Breville

بهترین مایکروویوهای بازار و کوییک تاچ

هوشمند بودن تنها به معنای اضافه کردن برنامه یا وای فای نیست بلکه طراحی هوشمندانه نیز به همان اندازه مهم است. طراحی یک پارچه، روکش استیل ضد زنگ و مجموعه از کلیدو شماره های مایکروویو کوییک تاچ Breville گواهی این موضوع است. کلید های این مدل قابل برنامه ریزی بوده و به راحتی می توان آب را با روش مشخصی گرم کرد.

علاوه براین، مایکروویو کوییک تاچ Breville مجهز به سنسورهای رطوبت بوده و از توانایی تشخیص یخ زدایی غذا برخوردار است. این مدل به عنوان یکی از بهترین مایکروویو های بازار شناخته شده و مشخصات در ذیل گرداوری شده است.

نوع: کانتر

اندازه: 18*20.5*12.5

ظرفیت: 0.9 فوت مربع

قدرت: 1100 W

سطح قدرت: 10

قابلیت های پخت و پز: یخ زدایی هوشمند

کنترل اپلیکیشن: خیر

مزایا مایکروویو: طراحی زیبا، کلید های قابل برنامه ریزی و پخت و پز براساس سنسور

معایب مایکروویو: قیمت گران

بهترین مارک مایکروویو در بازار ایران

شرکت های زیادی در زمینه تولید مایکروویو و سولاردوم و انواع وسایل پخت و پز فعالیت می کنند که انتخاب بهترین مارک مایکروویو در میان این همه تنوع و برند کار سختی به نظر می رسد اما مهترین موضوع پیش از خرید اولویت بندی نیازهای افراد است. از جمله فاکتورهایی که باید پیش از خرید مورد توجه قرار بگیرد، ظرفیت و تنظیمات بوده که براساس آن ها می توان بهترین مارک مایکروویو را انتخاب کرد. شرکت های نظیر ال جی، سامسونگ، اسنوا، فلر، دوو و مایدیا مشغول به تولید مایکروویو هستند و در مطلب ذیل به بررسی بهترین مارک مایکروویو در بازار ایران پرداخته شده است.

مشخصات و قیمت مایکروویو فلر مدل MW 281

بهترین مایکروویوهای بازار و فلر

ظرفیت: 28 لیتر

برنامه پخت: دارد

توان: 900W

مجهز به سیستم پخت یکدست

قیمت مایکروویو فلر: 3.790.000  تومان

مشخصات و قیمت مایکروویو مایدیا مدل AC034AB6

بهترین مایکروویوهای بازار و مایدیا

ظرفیت: 32 لیتر

برنامه پخت: دارد

توان: 1000W

– تایمر 99 دقیقه‌ای

قیمت مایکروویو مایدیا:   4.940.000

مشخصات و قیمت مایکروویو ال جی مدل MH8265DIS

بهترین مایکروویوهای بازار و ال جی

ظرفیت: 42 لیتر

برنامه پخت: دارد

توان: 1350W

 گرمادهی یکنواخت با تکنولوژی Smart Inverter

قیمت مایکرویو ال جی: 3.200.000 تومان

مشخصات و قیمت مایکروویو پاناسونیک مدل NN-ST342

بهترین مایکروویوهای بازار و پاناسونیک

ظرفیت: 25 لیتر

برنامه پخت: دارد

توان: 800W

مجهز به سیستم گرم‌کن خودکار

قیمت مایکروویو پاناسونیک: 2.350.000 تومان

مشخصات و قیمت مایکروویو دوو مدل 1N4A

بهترین مایکروویوهای بازار و دوو

ظرفیت: 31 لیتر

برنامه پخت: دارد

توان: 1000W

4 منوی از پیش برنامه ریزی شده

قیمت مایکروویو دوو: 2.502.000 تومان

انتهای پیام/

 

نظر شما چیست؟