جلوگیری از چاقی در ماه رمضان
خانم ها بخوانند!

جلوگیری از چاقی در ماه رمضان و نکاتی که باید رعایت شود!

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، تقریبا نیمی از ماه مبارک رمضان گذشته  و با رونق خوراکی های خوشمزه و پرکالری ...

نهال وحیدی | 4 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، تقریبا نیمی از ماه مبارک رمضان گذشته  و با رونق خوراکی های خوشمزه و پرکالری مانند زولبیا بامیه و رشته خوشکار نگرانی هایی برای اضافه وزن در افراد به وجود آمده و سوال اکثریت این است که چگونه در این ماه با مصرف این نوع از خوراکی های خوش طعم و وسوسه کننده چاق نشوند؟ برای جلوگیری از چاقی در ماه رمضان باید یک سری نکاتی را رعایت کنید.

ابتدا باید بدانید که برای گرفتن روزه حتما از موادی که به قوی تر شدن بدن کمک می کند استفاده کنید و از مصرف انواع ویتامین هایی که نیاز همیشگی بدن است به هیچ عنوان غافل نشوید. برای جلوگیری از چاقی در ماه رمضان بهترین روش استفاده از مواد کم کالری اما پروتئین دار و مغذی است.

مواد غذایی پروتئین دار مانند:
کره بادام زمینی

جلوگیری از چاقی در ماه رمضان و کره بادام زمینی

کره بادام زمینی یکی از موادی است که در هر قاشق آن حدود چهار گرم پروتئین وجود دارد. این ماده غذایی به تنهایی قابل خوردن است هم چنین ترکیب آن در انواع خوراکی ها طعم لذیذی ایجاد می کند.
تن ماهی
قطعا می دانید که ماهی یک منبع بسیار عالی از پروتئین است. تن ماهی هم از این قاعده مستثنی نیست. حدود هشتاد گرم تن ماهی تقریبا بیست گرم پروتئین دارد و علاوه بر این حاوی امگا سه نیز است.
تخم مرغ
تخم مرغ یکی از خوراکی هایی که تقریبا پروتئین زیاد و انواع مواد معدنی و چربی های مفید در آن وجود دارد. به علت پروتئین بالا، این ماده معده را سریع تر پر می کند و کالری کمتری وارد بدن می شود پس در نتیجه چاقی کمتری در پیش خواهید داشت.
عدس

جلوگیری از چاقی در ماه رمضان

در هر دویست گرم عدس حدود هجده گرم پروتئین وجود دارد هم چنین این ماده بسیار مغذی و مفید است. کسانی که دچار کمبود آهن یا ویتامین ب هستند مصرف این ماده مقوی را فراموش نکنند.
جو دو سر
این ماده علاوه بر پروتئین حاوی نوع خاصی از فیبر است که برای پیشگیری از برخی بیماری ها مفید است. در هر هشتاد گرم جو دو سر حدود سیزده گرم پروتئین وجود دارد.
شیر
در این ماده به ازای هر دویست گرم شیر حدود هشت گرم پروتئین و مواد معدنی و انواع ویتامین وجود دارد. مصرف شیر بسیار حائز اهمیت است زیرا از پوکی استخوان نیز جلوگیری می کند.هم چنین مصرف آب قبل از هر وعده را افزایش دهید و دو برابر بیشتر از قبل آب مصرف کنید زیرا در این ماه به علت اینکه در طول روز آب و مواد غذایی به بدنتان نمی رسد ممکن است بدن شما دچار کمبود آب و مشکلاتی مانند خشکی پوست، غلیظ شدن خون، ریزش مو و یا ایجاد موخوره و مشکلات گوارشی شود. هم چنین دقت داشته باشید در حین افطار یا بعد از تمام شدن آن از آب استفاده نکنید زیرا این کار باعث اختلال در سیستم گوارش و هضم نشدن غذا می شود. بهترین زمان برای مصرف آب نیم ساعت قبل از هر وعده یا نیم ساعت بعد از هر وعده است.

برای اینکه در این ماه دچار اضافه وزن نشوید مصرف خوراکی هایی که شیرینی های مصنوعی مانند شکر یا قند در آن ها موجود را کاهش دهید و سعی کنید از خرما یا عسل برای تامین قند بدن استفاده کنید.

بعد از وعده افطار بلافاصله شام میل نکنید!

جلوگیری از چاقی در ماه رمضان

خوردن غذای مفصل و چرب در وعده شام یک تفکر اشتباه بوده زیرا اگر یک افطار مقوی و به اندازه مصرف کنید در موقع شام می توانید به عنوان وعده آخر خود یک لیوان شیر با چند عدد خرما یا یک واحد میوه استفاده کنید و تا زمان سحری دیگر چیزی میل نکنید.

هم چنین در زمان سحر هم اگر برنج یا نان مصرف کنید باعث جلو آمدن شکم می شود پس بهتر است در هنگام سحر از نان های جو و سبوس استفاده کنید تا از چاقی ناحیه شکم جلو گیری کرده باشید.

یک نکته مهم جلوگیری از چاقی در ماه رمضان به آرامی غذا خوردن است.برخی از افراد بسیار تند و بدون اینکه غذا را بجوند قورت داده و معده برای هضم آن دچار مشکل می شود و خود فرد نیز بعد از خوردن مقدار زیادی غذا احساس بدی در آن به وجو می آید پس بهتر است غذا را خوب بجوید و به آرامی میل کنید تا به معده فرصت هضم بدهید هم چنین با این روش زود تر سیر شده و در نتیجه غذای کمتری مصرف  و چاق نمی شوید.

جلوگیری از چاقی در ماه رمضان

نکته دیگر جلوگیری از چاقی در ماه رمضان افزایش فعالیت بدنی بوده به طور مثال نیم ساعت در روز را به نرمش و ورزش اختصاص دهید و در حین ورزش مصرف آب را فراموش نکنید پس زمانی را برای این کار انتخاب کنید که برای مصرف آب دچار مشکل نباشید.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟