حضرت آیت الله خامنه ای
اخبار لوازم خانگی

مدیرعامل امرسان در ویدیو کنفرانس با رهبر معظم انقلاب چه گفت؟

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، روز گذشته حضرت آیت الله خامنه ای؛ رهبر معظم انقلاب به مناسبت هفته‌ی کار و ...

بهنام وحیدی | 4 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، روز گذشته حضرت آیت الله خامنه ای؛ رهبر معظم انقلاب به مناسبت هفته‌ی کار و کارگر، در ارتباط تصویری مستقیم  با هفت مجموعه‌ی تولیدی گفتگو کردند. در این گفتگوی 3 ساعته ایشان ضمن تأکید بر نقش و اهمیت جایگاه کارگر به بیان نکات مهمی در خصوص نام گذاری سال جاری به نام « جهش تولید» پرداخته و از وظایف متقابل کارگر و کارفرما در افزایش کمّی و کیفی تولید و ایجاد ثروت در یک اقتصاد سالم،بیاناتی داشتند. در بخش صنعت لوازم خانگی این افتخار نصیب گروه صنعتی تولیدی لوازم خانگی امرسان شد و مدیرعامل امرسان در این ارتباط تصویری در خصوص آخرین وضعیت صنعت لوازم خانگی ایران و مشکلات آن گزارشی را خدمت رهبر معظم انقلاب ارائه کردند.

مدیرعامل امرسان

سلطان حسین فتاحی ضمن عرض تبریک هفته کار و کارگر در گفتگوی تصویری با رهبر معظم انقلاب در خصوص آخرین وضعیت تولید لوازم خانگی و مشکلات و چالش های آن گفت:

بنده سلطان حسین فتاحی؛ بنیان گذار و مدیر عامل گروه صنعتی امرسان این افتخار را دارم که کارم را با کارگری در شرکت های تولید لوازم خانگی شروع کردم. اجازه می خواهم تا نگاهی به وضعیت موجود لوازم خانگی داشته باشم و همچنین گزارشی را در خصوص وضعیت شرکت امرسان خدمت شما ارائه کنم.

مدیرعامل امرسان ادامه داد : صنعت لوازم خانگی از جمله صنایعی است که در سال گذشته که سال رونق تولید بود، توانست به تمام اهدافی که از طرف وزارت صمت تعریف شده بود، دست پیدا کند. سال گذشته این دغدغه وجود داشت که با ممنوعیت واردات محصولات خارجی، تولیدکنندگان داخلی نتوانند تقاضای بازار را پاسخگو باشند. ولی تولیدکنندگان داخلی با تکیه بر قطعات تولید داخل توانستن نیاز بازار را پاسخگو باشند.

رهبر عزیز؛ از محضر شما اجازه می خواهم تا گزارشی از وضعیت شرکت تولیدی لوازم خانگی امرسان را ارائه کنم:

سلطان حسین فتاحی

شرکت امرسان از سال 1364 در یک گاراژ 40 متری با تولید ماهیانه 10 عدد یخچال آغاز به کار کرد. هم اینک که در محضر حضرتعالی هستیم در زمینی به وسعت 150 هزار متر مربع، با زیربنایی حدود 60 هزار متر مربع، سالیانه 400 هزار محصول تولید و به بازار عرضه می کنیم.

تولیدات ما شامل یخچال، یخچال فریزر، ساید بای ساید، انواع لباسشویی، انواع اجاق گاز و انواع جارو برقی است. تعداد شاغلین شرکت لوازم خانگی امرسان در انتهای سال 98 به عدد 820 نفر رسیده بود و امسال قصد داریم تا تعداد شاغلین در این مجموعه تولید کننده لوازم خانگی ایرانی را به 1150 نفر برسانیم.

سلطان حسین فتاحی ادامه داد : تولیدات شرکت لوازم خانگی امرسان کمترین میزان مصرف برق را دارد. محصولات ما با گرید A+++ تولید می شوند، یعنی خریدار کمترین هزینه مصرف برق را برای کالا امرسان پرداخت می کند. به طوری کلی در دنیا تولید کنندگان یخچال با این گرید مصرف انرژی به تعداد انگشتان دست وجود ندارد.

کارخانه لوازم خانگی امرسان

مدیرعامل امرسان گفت : محصولات لوازم خانگی امرسان 36 ماه گارانتی کامل دارد. ما برای طراحی محصولات امرسان از جوانان تحصیل کرده و باهوش کشورمان استفاده می کنیم. برای حفظ رقابت پذیری صادرات به 15 کشور را در دستور کار خود داریم. از جمله کشور ایتالیا که در سال گذشته برای دست یابی به این مهم لازم بود حتما استاندارد CE را دریافت می کردیم که البته موفق به دریافت آن شدیم.

سال گذشته اولین کارخانه تولید لوازم خانگی امرسان در بغداد توسط سفیر جمهوری اسلامی ایران افتتاح شد که ظرفیت تولید این کارخانه روزانه 500 دستگاه است.

فتاحی افزود : تفاهمنامه‌ی ماشین لباسشویی با تاجیکستان برای تولید روزانه 300 دستگاه در سال 98 منعقد شده که انشاالله در سال 1399 به تحقق خواهد رسید.

رهبر عزیز؛ در هفته دولت در سال 1398 اولین خط تولید یخچال فریزر های تحت بستر اینترنت توسط جناب آقای دکتر رحمانی؛ وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت افتتاح شد.

در همین رابطه بخوانید:

یخجیتال هوشمند امرسان با حضور وزیر صنعت رونمایی شد

هوشمند ایرانی در یک قدمی بازار/ هرآنچه که باید از یخجیتال امرسان بدانید+ویدیو

یعنی با خرید این محصولات شما می توانید در هرکجای این دنیا که هستید از وضعیت فنی و همچنین موجودی مواد غذایی در داخل یخچال خود مطلع شوید و در هنگام برگشت به خانه می توانید از این طریق لیست خرید را تهیه و کمبودهای خانه را تامین کنید.

مدیرعامل امرسان با اشاره به مسئولیت های اجتماعی امرسان افزود : در رابطه با مسئولیت های اجتماعی ما متعهد هستیم تا کلیه مسائل زیست محیطی را رعایت کنیم. در همین رابطه تفاهمنامه ای با سازمان ملل، سازمان یونیدو منعقد کردیم تا کلیه آلاینده های مضر را از تولید لوازم خانگی حذف کنیم. در رابطه با کمک به سیل زدگان، زلزله زدگان و همچنین به بنگاه های خیریه شرکت ما یکی از شرکت های پیشتاز است.

در همین رابطه بخوانید:

بازدید اعضای سازمان ملل متحد و نماینده یونیدو از کارخانه امرسان+ویدیو

سرمایه اصلی ما همین کارگران هستند، ما برای حفظ و ارتقاء سلامت جسم و روح آنها از هیچ کوششی دریغ نمی کنیم. تسهیلات رفاهی که به کارکنان امرسان ارائه می شود شامل :

  1. هدایای نقدی و غیر نقدی به صورت بن ارزاق
  2. احداث فروشگاه تعاونی در داخل شرکت برای خرید ارزان و با کیفیت
  3. ارائه بن خرید لوازم التحریر برای عزیزانی که دارای فرزند هستند
  4. سفرهای زیارتی و سیاحتی باری کارکنانی که از بهره وری بالایی برخوردار هستند

وی با اشاره به اهداف شرکت لوازم خانگی امرسان در سال «جهش تولید» ادامه داد : ما با روحیه گرفتن از توجه حضرتعالی به امر تولید می خواهیم این اهداف دست پیدا کنیم:

  1. افزایش 25 درصدی در بخش تولید لوازم خانگی امرسان
  2. افزایش 50 درصدی صادرات لوازم خانگی امرسان
  3. راه اندازی خط تولید کولرگازی با همراهی یکی از معتبرترین شرکت های دنیا

مدیرعامل امرسان ادامه داد : برای تحقق این اهداف امکانات کافر در درون سازمان برای این جهش وجود دارد ولی این کافی نیست، باید برای رسیدن به جهش تولید کلیه ارکان در خدمت تولید باشند. از محضر حضرتعالی اجازه می خواهم تا به ذکر چند عامل اصلی بپردازم.

کارخانه امرسان

  1. دولت و سازمان های دولتی که باید چابکسازی را در برنامه خود قرار دهند. دولت الکترونیک را به وجود بیاورند. تحریک تقاضا در بازار را انجام دهند. به خاطر تحریم و شیوع ویروس کرونا تقاضا در بازار از بین رفته است و باید با پرداخت وام های کم بهره، تقاضا را در مصرف کننده به وجود آورد.
  2. بانک ها باید سرمایه های خود را در مسیر تولید سوق دهند. سال گذشته تولیدکنندگان به خاطره کمبود نقدینگی برای تهیه مواد اولیه مشکل داشتند که این مشکل همچنان وجود دارد. امسال باید سرمایه گذاری ثابت در طرح های توسعه انجام شود تا به جهش تولید برسیم. از بانک ها تقاضا داریم که با در نظر داشتن شرایط جدید، تسهیلات را به شرکت هایی ارائه دهند که تولیدات با کیفیت را انجام می دهند.
  3. جلوگیری از قاچاق کالا

دکتر فتاحی گفت : رهبر عزیز توجه حضرتعالی به امر تولید و نام گذاری سال به نام جهش تولید، روحیه مارا برای تحقق این شعار دوچندان می کند. بنده به عنوان عضوی از خانواده بزرگ لوازم خانگی و به نمایندگی از این صنعت به عرض می رسانم که صنعت لوازم خانگی ایران توان تامین تقاضای داخل و کسب سهم مناسبی از بازار منطقه را دارد.

مدیر عامل امرسان در پایان افزود : این قول را به شما می دهد که گامی چشمگیر در همین راستا و در سال 1399 که از طرف شما به نام «جهش تولید» نام گذاری شده است، بردارم.

همچنین رهبر معظم انقلاب در پایان صحبت های هفت شرکت تولیدکننده در بخش های مختلف صنعتی کشور، در خصوص اهمیت تولید در کشور فرمودند : برای رسیدن به اقتصاد سالم، کارگر یکی از ستونهای اصلی و از عوامل درجه یک تولید ثروت در کشور است.

آیت الله خامنه ای

رهبر انقلاب اسلامی، زنجیره‌ی پوشاک، کفش و لوازم خانگی را یکی از ظرفیتهای مهم و ریشه‌ دار کشور خواندند و گفتند: برای تحقق جهش تولید باید بر این زنجیره تمرکز جدی شود و از واردات این محصولات جلوگیری شود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: در برخی مواقع، برخی دستگاه‌های اجرائی، به بهانه‌هایی به دنبال باز کردن راه واردات بی‌مورد هستند. به عنوان مثال میگویند برای اینکه کیفیت خودروی داخلی ارتقا یابد، باید خودروی خارجی وارد شود در حالی که باید کیفیت خودروی داخلی از راه‌های دیگر افزایش یابد و نه از طریق واردات خودروهای خارجی و به خاک سیاه نشاندن تولید داخلی.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟