اصطلاحات ماشین ظرفشویی
آموزش

اصطلاحات ماشین ظرفشویی که باید بدانید!

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، اصطلاحات ماشین ظرفشویی به دلیل تنوع زیاد و اسامی عجیب کمی گیج کننده است اما ...

نفیسه رحیمی | 4 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، اصطلاحات ماشین ظرفشویی به دلیل تنوع زیاد و اسامی عجیب کمی گیج کننده است اما دانستن آن ها الزامی بوده و برای جلوگیری از آسیب به ماشین ظرفشویی و یا حتی ظروف باید مورد توجه قرار بگیرند. برای آموزش اصطلاحات ماشین ظرفشویی حتما باید به دفترچه راهنما محصول مراجعه کرد اما در این بخش به منظور راحتی مخاطبان مهمترین آن ها ذکر شده است.

ماشین ظرفشویی در اکثر خانه های امروزی جای دارد و به دلیل صرفه جویی در وقت و انرژی طی سال های اخیر بیشتر مورد استقبال قرار گرفته است اما همان طور که می دانید تکنولوژی با سرعت برق آسایی به جلو حرکت می کند و در نتیجه لوازم خانگی هایی مانند ماشین ظرفشویی روز به روز پیچیده تر شده و از فناوری های جدید بهره می برند. آموزش اصطلاحات ماشین ظرفشویی می تواند از صدمه زدن به دستگاه جلوگیری کند و به همین دلیل آشنایی با اصطلاحات ماشین ظرفشویی امری ضروری تلقی شده و در ادامه تلاش شده تا به معرفی آن ها پرداخته شود.

اصطلاحات ماشین ظرفشویی

اصطلاحات ماشین ظرفشویی

علامت نمک در ماشین ظرفشویی

علامت نمک در ماشین ظرفشویی به معنای نرم کردن آب سخت و جلوگیری از ایجاد موج است. ماشین ظرفشویی ها مجهز به یک قطعه به نام رزین هستند که کار اصلی آن گرفتن سختی آب است و برای تمیز کردن رزین از نمک استفاده می کنند.

برخی از ماشین ظرفشویی های مجهز به نشانگر و یا علامت نمک در ماشین ظرفشویی هستند که در صورت روشن شدن باید آن را پر کرد.

اصطلاحات ماشین ظرفشویی و علامت نمک

نحوه ریختن نمک در ماشین ظرفشویی بدین گونه است که در ابتدا باید ماشین ظرفشویی را روشن کرده و بعد قرص ماشین ظرفشویی را در داخل بخش مورد نظر قرار داده و سپس به علامت نمک در ماشین ظرفشویی و مایع جلا دهنده توجه کرده و پس از مشاهده چراغ مایع جلا دهنده می توان مایع ظرفشویی را ریخت. اگر علامت S نشان داده شد، نیاز به نمک ظرفشویی دارید.

علامت و معنی hygiene در ماشین ظرفشویی یا Hygiene Plus

 و اصطلاحات ماشین ظرفشویی Hygiene Plus

سوال معنی hygiene در ماشین ظرفشویی چیست؟ بارها برای بسیاری از کاربران به وجود آمده است و  در واقع این علامت در ماشین ظرفشویی برای شستشوی بهداشتی  ظرف ها کاربرد دارد.

علامت hygiene در ماشین ظرفشویی در اکثر مدل ها به چشم می خورد.  برنامه  Hygiene Plus یا hygiene برای افرادی که به دنبال ضدعفونی کردن ظروف و قاشق و چنگال و از بین بردن باکتری ها هستند. گزینه مناسبی تلقی می شود.

پس از قرار دادن ظرف‌ها در ماشین ظرفشویی و انتخاب برنامه شستشوی اصلی، دکمه  Hygiene Plus یا hygiene را هم انتخاب کنید. به این ترتب تمامی ظروف شما به صورت بهداشتی و بدون هیچ میکروبی قابل استفاده خواهند بود.

نشان Rinse aid  یا کمک آبکشی

نشان Rinse aid  یا کمک آبکشی به منظور سرعت بخشیدن به عمل خشک کردن و جلوگیری از ایجاد لکه کاربرد دارد.

ظرفیت یا Capacity

اصطلاحات ماشین ظرفشویی

ظرفیت یا Capacity به تعداد ظرف هایی قرار گرفته در ماشین ظرفشویی مربوط می شود که به طور کلی ماشین ظرفشویی ها از جهت ظرفیت یا Capacity  به سه دسته کامپکت (compact)، اسلیم لاین (slimline) و فول سایز (full size) تقسیم بندی می شود که به ترتیب 4 تا6، 8 تا  10 و در نهایت 12 تا  15مکان ظرف دارند.

خواندن مطلب ذیل را از دست ندهید:

بهترین ظرفشویی بوش در بازار ایران و جهان+مشخصات
کشوی کارد و چنگال یا Cutlery drawer

برخی از ماشین ظرفشویی ها مجهز به کشوی کشوی کارد و چنگال یا Cutlery drawer هستند که به منظور افزایش فضا و قراردادن کارد و چنگال کاربرد داشته و در بالای سبد قرار می گیرد.

قفل کودک یا Child-safety lock

قفل کودک و اصطلاحات ماشین ظرفشویی

اکثر ماشین ظرفشویی های موجود در بازار مجهز به قفل کودک یا Child-safety lock هستند که با فعال کردن آن کودک دیگر نمی تواند ماشین ظرفشویی را روشن کند ویا تنظیمان آن را تغییر دهد.

سبدهای قابل تنظیم یا Adjustable baskets

اصطلاحات ماشین ظرفشویی

هدف از طراحی سبدهای قابل تنظیم یا Adjustable baskets ایجاد فضای بیشتر به منظور قرار دادن ظروف بزرگ تر نظیر قابلمه یا ماهیتابه است که امکان جابه جایی آن به بالا و پایین وجود دارد.

نماد ایمنی ماشین ظرفشویی یا Dishwasher safe symbol

اصطلاحات ماشین ظرفشویی

نماد ایمنی ماشین ظرفشویی یا Dishwasher safe symbol بر روی ظروف وجود دارد و در واقع مجوز شستشوی ظروف در ماشین ظرفشویی است.  این نماد معمولا بر روی ظرف یا جعبه وجود دارد اما اگر نگران آسیب دیدن  ظروف خود هستید بهتر است با دست شسته شود و یا در قفسه بالایی گذاشته شود.

سهولت استفاده یا Ease of use

سهولت استفاده یا Ease of use یکی دیگر از نماد هایی است که برخی از افراد با آن مواجه شده اند، این نماد براساس بررسی های انجام شده و هر بار شستشوی ظرف و قرار دادن و برداشتن ظروف و البته تنظیمات و کلید های به محصول داده می شود.

صفحه کلید و تنظیمات

صفحه کلید و تنظیمات مجموعه ای از کلیدها، نشانگر و یا صفحه نمایش است که معمولا در بالای درب قرار می گیرند و برای اجرای تنظیمات مختلف و به عبارت دیگر کنترل ماشین ظرفشویی کاربرد داد.

ماشین ظرفشویی توکار یا ماشین ظرفشویی Built-in

اصطلاحات ماشین ظرفشویی و ماشین ظرفشویی توکار

ماشین ظرفشویی های توکار یا Built-in به دلیل اشغال  فضای کمتر و همچنین هارمونی با کابینت های آشپزخانه مورد توجه قرار می گیرند. ماشین ظرفشویی توکار یکپارچه بوده و البته در برخی از نسخه ها، پنل کنترل و کلید دیده می شود و کاملا یکپارچه نیست.

ماشین ظرفشویی های کامپکت و یا ماشین ظرفشویی رومیزی table-top

اصطلاحات ماشین ظرفشویی و ماشین ظرفشویی کامپکت

 ماشین ظرفشویی های کامپکت یا رومیزی معمولا چهار تا شش نفره هستند و بر روی کانتر قرار می گیرند. خرید ماشین ظرفشویی های کامپکت به خانواده های کم جمعیت توصیه می شود. علاوه براین، این نوع در دو مدل کشویی یکپارچه و رومیزی روانه بازار می شوند و برای قرار گرفتن در آشپزخانه های کوچک و یا ادارات ایده آل هستند.

ماشین ظرفشویی مجزا یا Freestanding

ماشین ظرفشویی مجزا یا Freestanding به وفورد در بازار یافت می شوند و استقبال از آن ها بیشتر از سایر مدل ها در بازار است.

ماشین ظرفشویی فول سایز

ماشین ظرفشویی فول سایز یکی دیگر از انواع ماشین ظرفشویی موجود در بازار است که از سایر مدل ها بزرگ تر بوده و برای خانواده های پرجمعیت کاربرد دارد.

ابزار های ضد آب ریزی یا اصطلاح Anti-flood devices ماشین ظرفشویی

Anti-flood devices ماشین ظرفشویی و اصطلاحات ماشین ظرفشویی

Anti-flood devices یکی از اصطلاحات ماشین ظرفشویی است که بارها در مورد آن سوال شده است. ماشین ظرفشویی های مجهز به شناور  بوده و  از قابلیت تشخیص آب در کف دستگاه برخوردار هستند و در واقع در هنگام بروز مشکل وارد عمل شده و از پر شدن آب در ماشین ظرفشویی جلوگیری می کنند.

اصطلاح استارت تاخیری و یا Delay start

Delay start یا استارت تاخیری بسیار کاربردی بوده و امکان کار کردن ماشین ظرفشویی را با تاخیر فراهم می کند. با فعال کردن این برنامه کار ماشین ظرفشویی می تواند تا چند ساعت دیرتر انجام شود و تنها کافیست که کلید را فعال کرده و بعد از مشخص کردن زمان مورد نظر درب ماشین ظرفشویی را ببندید. این برنامه در اکثر مدل ها نظیر ماشین ظرفشویی ال جی وجود دارد.

بیشتر بدانید:

مشخصات ماشین ظرفشویی ال جی مدل XD88NS

ماشین ظرفشویی بوش مدل SMS46NI10M
خشک کن یا dying ماشین ظرفشویی

یکی از قابلیت های که هنگام خرید برای مشتریان حائز اهمیت است، نشان خشک کن یا dying ماشین ظرفشویی بوده و معمولا در آزمایش های ماشین ظرفشویی بسیار مورد توجه قرار می گیرد.

برنامه Eco یا شستشوی اقتصادی

اصطلاحات ماشین ظرفشویی و برنامه eco

برنامه Eco یا شستشوی اقتصادی در اکثر ماشین ظرفشویی های موجود در بازار است و همواره در لیست اصطلاحات ماشین ظرفشویی قرار دارد. با انتخاب این برنامه در مصرف برق و آب صرفه جویی شده و در مقابل زمان شستشوی بالا می رود. این برنامه شامل دور پیش شستشو، یک دور شستشو اصلی، دو دور آبکشی و خشک کن می شود.

قفسه های تاشو ماشین ظرفشویی یا Flexible racks

قفسه های تاشوی ماشین ظرفشویی در قسمت بالای دستگاه قرار می گیرند و به منظور ایجاد فضای بیشتر برای قراردادن ظروف بزرگ استفاده می شود.

برچسب انرژی ماشین ظرفشویی یاEnergy-efficiency labels

اصطلاحات ماشین ظرفشویی و برچسب انرژی

برچسب انرژی ماشین ظرفشویی یا Energy-efficiency labels به انرژی مصرف شده ماشین ظرفشویی مرتبط است که براساس بررسی های انجام شده از A+++ تا D  تقسیم بندی می شوند. با استفاده از این برچسب انرژی می توان بازده لوازم خانگی را اندازه گیری کرد.

برچسب انرژی  A+++ بیشترین بازده انرژی خواهد داشت. حرف A در برچسب انرژی ماشین ظرفشویی با زمینه ی سبز پررنگ نمایش داده می شود و  حاکی از کمترین مصرف انرژی و بیشترین کارایی وسیله است.

اصطلاح Half load ماشین ظرفشویی یا شستشو با نیمی از ظرفیت

اصطلاحات ماشین ظرفشویی و نیمی از ظرفیت

اصطلاح Half load ماشین ظرفشویی به معنای شستشو ظرف کمتر است که افراد با انتخاب این کلید می توانند ظرف خود را در سبد بالا و یا پایین قرار داده و تنها ماشین ظرفشویی یکی از سبد ها را شستشو دهد.

انتخاب کلید Half load ماشین ظرفشویی در کاهش مصرف انرژی بسیار موثر است و در صورت فعال نکردن آن، دستگاه هر دو سبد را می شورد.

قابلیت UV در ماشین ظرفشویی

برخی از ماشین ظرفشویی مانند نسخه های ال جی از قابلیت UV بهره می برند که به کمک آن می توان باکتر های ظروف را از بین برد. بعد از عملیات خشک شدن ظروف، لامپ UV ماشین ظرفشویی فعالیت خود را در جهت ضدعفونی و از بین بردن باکتری ها آغاز می کند.

توجه داشته باشید که پیش از بستن درب ماشین ظرفشویی حتما کلید UV را فعال کنید و به محض باز کردن درب پس از پایان کار، لامپ خاموش می شود.

برنامه تکمیلی اسپری یا SPRAY ماشین ظرفشویی

کار اصلی SPRAY ماشین ظرفشویی تنظیم میزان فشار و تزریق آبفشان ها است که به سه دسته کم، زیاد و متوسط تغییر می کند. برخی از مدل ها مجهز به سری های اسپری بزرگ هستند که برای شستشوی ظروف بسیار کثیف کاربرد دارند.

شستشوی قدرتمند ماشین ظرفشویی یا کلید POWER

اصطلاحات ماشین ظرفشویی و پاور

شستشوی قدرتمند ماشین ظرفشویی یا  کلید POWER برای تمیز کردن ظروف بسیار کثیف فعال می شود که شامل یک دور پیش شستشو و یک دور شستشوی اصلی همراه با بخار و سه دور آبکشی و خشک کن می شود و دما با انتخاب این برنامه بالاتر است.

 اصطلاح منطق فازی یا fuzzy logic ماشین ظرفشویی

فناوری fuzzy logic ماشین ظرفشویی مجهز به سنسور وزن و انتخاب برنامه و زمان بر اساس مقدار ظرف است که با توجه حجم ظرف شرایط شستشو نظیر دما و وزن را به صورت خودکار انتخاب می کند.

شستشوی سنسوری یا  sensor wash ماشین ظرفشویی

sensor wash ماشین ظرفشویی نام دیگر فناوری fuzzy logic  است و همان طور که گفته شد، شستشوی ظروف براساس سنسورها صورت می گیرد و مصرف انرژی و آب کاهش می یابد.

قرص های ماشین ظرفشویی

اصطلاحات ماشین ظرفشویی و قرص

کارایی قرص های ماشین ظرفشویی بسیار بالا بوده و به‌طورکلی تنها نقطه‌ضعف اشاره شده از سوی کاربران قیمت نسبتا بالای این قرص است.

کنترل‌ های ماشین‌های ظرفشویی پنهان یا Hidden dishwasher controls

کنترل‌ های ماشین‌های ظرفشویی پنهان در نسخه های یکپارچه قرار دارد که با بسته شدن درب کلید ها مخفی شده و در نتیجه هارمونی بیشتری با کابینت های پیدا می کند.

Water efficiency ماشین ظرفشویی یا بازده مصرف آب

دانستن Water efficiency ماشین ظرفشویی در هنگام خرید بسیار اهمیت دارد زیرا برخی از مدل ها در هر بار شستشو آب زیادی مصرف می کنند و با اطلاع از آن خرید را برای مشتریان آسان تر می کند.

مکان ظرف یا place setting ماشین ظرفشویی

اصطلاحات ماشین ظرفشویی و مکان ظرف

مکان ظرف یا place setting ماشین ظرفشویی مربوط به گنجایش ماشین ظرفشویی می شود که در مدل وسایز های مختلف متفاوت است و در واقع شامل محل قرار گیری انواع ظروف، قاشق و چنگال می شود.

برنامه Care در ماشین ظرفشویی

برنامه Care در ماشین ظرفشویی به منظور شستشوی ظروف حساس و کریستال کاربرد دارد و با فعال کردن آن، بخار حین شستشو اصلی اسپری می‌شود.

برنامه شستشو Auto  یا خودکار ماشین ظرفشویی

برنامه شستشو Auto  یا خودکار ماشین ظرفشویی طبق چرب بودن ظروف، زمان و دمای آب برای شستشو مشخص می‌شود و امکان دارد این عملکرد در ظرفشویی چند دقیقه زمان ببرد. این برنامه کمی زمان بر بوده و با استفاده از سنسورهای موجود چربی ظروف مشخص می شود و باید توجه داشت که عملکرد اسپری در این برنامه فعال نمی شود و در پایان خنک سازی یا همان cool dry وارد عمل می شود.

آموزش استفاده از ماشین ظرفشویی

اصطلاحات ماشین ظرفشویی و آموزش استفاده از ماشین ظرفشویی

آموزش استفاده از ماشین ظرفشویی همانند دانستن اصطلاحات ماشین ظرفشویی از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا در سریع کردن امور شستشو و همچنین ماندگاری بالای دستگاه شما نیز تاثیر گذار است.

آموزش استفاده از ماشین ظرفشویی شامل مراحلی است که در ادامه تلاش شده تا به معرفی آن ها پرداخته شود و این مراحل شامل آماده کردن ظروف و قرار دادن آن ها در دستگاه می شود.

مراحل آموزش استفاده از ماشین ظرفشویی
  1.  پیش از قرار دادن ظروف در ماشین ظرفشویی حتما تمامی مواد غذایی باقی مانده را پاک کرده و در صورتی که قصد دارید قابلمه یا ماهیتابه را در داخل ماشین ظرفشویی قرار دهید، توصیه می شود که در ابتدا آن ها را خیس کرده تا لکه های سخت جدا شود.
  2.  دومین مرحله آموزش استفاده از ماشین ظرفشویی مربوط به نوع ظروف می شود. زیرا امکان آسیب برخی از ظروف حساس نظیر چوبی با قرار گرفتن در ماشین ظرفشویی وجود دارد و به همین دلیل حتما به نماد ایمنی ظروف دقت کنید. از قرار دادن ظروف آلومینیومی و یا نقره در داخل ماشین ظرفشویی خودداری کنید.
  3. ظروف را طوری در ظرفشویی قرار دهید که سمپاش ها را مسدود نکنید.
  4. حتما از مواد شوینده مناسب ماشین ظرفشویی استفاده کنید که به صورت ژل، پودر و یا قرص در بازار موجود است.کافی است یک قرص شوینده یا یک دوز پودر را داخل مخزن قرار دهید و درب آن را محکم ببندید.
  5. چرخه مناسب شستشو براساس کثیفی ظرف انتخاب کرده و معمولا ماشین ظرفشویی ها دارای شستشوی سبک، شستشوی طبیعی و شستشوی سنگین هستند.
  6. نوع خشک کردن را انتخاب کنید.

سوالات رایج مخاطبان پیرامون اصطلاحات ماشین ظرفشویی

  • علامت ستاره در ماشین ظرفشویی

با توجه بررسی های انجام شده، علامت ستاره در ماشین ظرفشویی از جمله سوالات رایج و اصطلاحات سرچ شده در گوگل است که قصد داریم در این بخش توضیحاتی در خصوص آن ارائه دهیم.

علامت ستاره در ماشین ظرفشویی در واقع نمایان گر محل ریختن مایع جلا دهنده است که بر روی درب ماشین ظرفشویی قرار داشته و به محض تمام شدن هشدار می دهید. از فواید مایع جلادهنده می توان به براق شدن ظروف و خشک شدن سریع آن ها اشاره کرد.

  • استفاده از ماشین ظرفشویی بوش سری 6

اصطلاحات ماشین ظرفشویی بوش سری 6

استفاده از ماشین ظرفشویی بوش سری 6 نیز در لیست مشکلات رایج پیرامون آموزش اصطلاحات ماشین ظرفشویی قرار دارد که شامل تنظیمات و کاربرد کلیدهای آن می شود.

توصیه می شود پیش از استفاده از ماشین ظرفشویی بوش سری 6 حتما دفترچه راهنمای آن را مطالعه کنید. در بالا به معرفی بخشی از کلید های مدل های بوش پرداخته شد. به عنوان مثال ماشین ظرفشویی بوش سری 6 مجهز به دکمه Auto بوده که به صورت خودکار میزان کثیفی ظروف را اندازه گیری می کند و براساس آن دما و زمان را تعیین می کند.

اصطلاحات ماشین ظرفشویی و بوش

از دیگر کلید های این ماشین ظرفشویی بوش می توان به کلید 1h اشاره کرد که برای شستشوی ظروف و گلدان های کثیف مناسب بوده که دمای آن 65 درجه بوده و یک ساعت زمان شستشو نیز در نظر گرفته شده است. برای اطلاعات بیشتر به مطلب بالا مراجعه کنید.

  • عملکرد دکمه های ماشین ظرفشویی ال جی

اصطلاحات ماشین ظرفشویی و ال جی

یکی دیگر از چالش های رایج کاربران و مشتریان نحوه عملکرد دکمه های ماشین ظرفشویی ال جی است که خواندن دفترچه راهنمای ماشین ظرفشویی ال جی برای آشنایی با کلیدهای الزامی بوده و به برخی از اصطلاحات آن در بالا اشاره شد.

عملکرد دکمه های ماشین ظرفشویی ال جی چندان سخت نبوده و تنها نیاز به کمی مطالعه است. به عنوان مثال برای تخلیه آب ماشین ظرفشویی ابتدا باید دستگاه را روشن کرده و سپس یک کلید دلخواه مانند Quick را فشار داده و یک دقیقه اول شروع به کار دستگاه، آب ماشین ظرفشویی تخلیه می شود.

انتهای پیام/

 

نظر شما چیست؟