انتخاب فرش مناسب برای پذیرایی
دکوراسیون منزل

انتخاب فرش مناسب برای پذیرایی و اتاق خواب

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، معمولا در چیدمان خانه های ایرانی حتما از یک یا چند فرش استفاده می شود و یکی ...

نهال وحیدی | 4 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، معمولا در چیدمان خانه های ایرانی حتما از یک یا چند فرش استفاده می شود و یکی از اصلی ترین اجزای هر خانه ای فرش ها هستند. برای انتخاب فرش مناسب باید به نکاتی توجه کرد تا در دراز مدت فرش آسیب نبیند.

انتخاب فرش مناسب با توجه به نکاتی مانند جنس فرش، قیمت و تنوع مدل و رنگ های آن صورت می گیرد، معمولا باید این موضوع را در نظر بگیرید که برای این انتخاب علاوه بر مدل و طرح، قیمت مناسبی هم داشته باشد. در مجموع فرش ها به دو دسته ماشینی یا دست بافت تقسیم بندی می شود که این دو بخش خود شامل دسته بندی های دیگر شده که در ادامه به آن ها می پردازیم.

انتخاب فرش مناسب

قیمت فرش های دست بافت از ماشینی گران تر است و معمولا اکثر مردم از فرش های ماشینی استفاده می کنند. این فرش ها تقریبا جای خود را در میان مردم پیدا کردند و همانطور که گفته شد به علت قیمت مناسب طرفدار های بیشتری دارند پس برای انتخاب فرشی مناسب بهتر است بدانید به چه منظور آن فرش را تهیه می کنید.

در انتخاب فرش نکات زیادی مانند ابعاد، طرح و رنگ آن، تعداد شانه و… وجود دارد و مهم ترین نکته ، تشخیص مرغوب بودن آن است. برای این تصمیم گیری اول از همه باید بدانید که در کدام مکان از خانه فرش را قرار می دهید.

انتخاب فرش مناسب

به طور مثال فرشی که برای سالن نشیمن یا پذیرایی انتخاب می کنید باید حتما قابلیت پاخور بودن را داشته باشد زیرا سالن نشیمن جزء پر رفت و آمد ترین مکان های داخل خانه است. اگر برای اتاق خواب کودک می خواهید یک فرش مناسب انتخاب کنید از رنگ ها و طرح های شلوغ استفاده کنید تا در صورت ایجاد لکه یا هر کثیفی دیگر مجبور به شست و شوی دائمی آن نباشید در مجموع اگر تصمیم به قرار دادن فرش در مکان های پر رفت و آمد دارید از این طرح ها استفاده کنید.

انتخاب فرش مناسب کودک

یکی از اصلی ترین روش های تشخیص بین فرش های ماشینی و دست بافت در تراکم بافت آن است هر چه تراکم فرش بالا تر باشد ارزش مادی آن بیشتر و در صورت تراکم بالای بافت  فرش، ضخامت آن کمتر می شود.

با توجه به طراحی و مجموع رنگ بندی داخل خانه سعی کنید فرشی را انتخاب کنید تا به راحتی با بقیه اجزای خانه هماهنگ شود طرح های مانند زمینه های روشن و گل دار با اکثر دیزاین ها و دکوراسیون ها به زیبایی جلوه می کنند و همیشه برای سالن پذیرایی از رنگ های روشن استفاده کنید تا حس بهتری را منتقل کند.

انتخاب فرش مناسب

معمولا فرش های دستبافت به سه دسته ترنج، خشتی، افشان تقسیم می شود که از بین این سه گروه، فرش های ترنج طرفدار های بیشتری دارد طرح های لچک ترنج یکی از پر طرفدار ترین فرش های ایران است در واقع لچک اشاره به قسمت های گوشه فرش که به شکل یک مثلث قائم است، دارد. لچک ترنج به طرح های ترکیبی که از ترنج و چک تشکیل شده است گفته می شود برای تشخیص ترنج به طرح های دایره ای و یا بیضی که مشخص هستند توجه کنید.

چگونه یک فرش خوب را تشخیص دهیم؟!

هیچ وقت نمی توانید از روی قیمت یک فرش خوب یا بد بودن آن را تشخیص دهید پس این تفکر که هر چه فرش گران تر باشد جنسش بهتر خواهد بود را کنار بگذارید. خوب بودن هر فرشی به عوامل مختلفی بستگی دارد و فقط از روی قیمت ها نمی توان آن ها را قضاوت کرد. در فرش های ماشینی معمولا آن دسته که از نخ های آکریلیک استفاده شده اند طرفدار های بیشتری دارند زیرا این نخ به دلیل وجود یک نوع الیاف نرمی خاصی داشته و ماندگاری تقریبا بالایی دارد. علاوه بر الیاف های آکریلیک نوع دیگری از فرش ها که زیبایی بیشتری را جلوه می دهند از جنس ابریشم مصنوعی هستند که فقط در یک مدت کوتاه می توانید از آن ها استفاده کنید و دیگر بعد از آن ارزشی ندارند.

فرش مناسب

اما برای اینکه فرش های سالم تری داشته باشید بهتر است نکاتی مانند استفاده از رو فرشی و یا لوله کردن فرش ها در زمانی که از آن ها استفاده نمی کنید هم چنین شست و شوی مناسب و به اندازه از آسیب به آن ها جلوگیری کرده باشید.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟