رفع اشکال دستیار صوتی آمازون الکسا
اخبار لوازم خانگی

آموزش رفع اشکال دستیار صوتی آمازون الکسا

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، رفع اشکال دستیار صوتی آمازون الکسا به کارکرد بهتر آن کمک شایانی می کند، ...

زهرا سیاحی | 4 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، رفع اشکال دستیار صوتی آمازون الکسا به کارکرد بهتر آن کمک شایانی می کند، این دستیار صوتی از یک سیستم صوتی هوشمند بهره می برد که کاربران می توانند با استفاده از هر دستگاه متصلی از طریق اسپیکر و میکروفن به آن متصل شوند. زمانی که کاربران و مصرف کنندگان این دستیار صوتی از آن استفاده می کنند انتظار دارند تا بدون هیچ وقفه و مشکلی کار کند، اما همیشه این دستیار صوتی شرکت آمازون بدون مشکل کار نمی کند و حتی ممکن است دست به اقداماتی بزند که کاربر آن را درخواست نکرده بود.

آمازون

تمامی این دستگاه های هوشمند دارای مشکلاتی هستند که اسپیکرهای هوشمند آمازون از این قاعده مستثنا نیستند؛ اکثر آن ها با انجام برخی از مراحل ساده در خانه رفع اشکال می شوند. در ادامه به آموزش رفع اشکال دستیار صوتی آمازون الکسا پرداخته شده است.

برای استفاده از آمازون الکسا، کاربران به دستگاهی نیاز دارند که قابلیت دسترسی به آن را داشته باشد و دستگاه هایی که مربوط به شرکت آمازون هستند شامل اکو، دات و تپ می شوند.

 اما امروزه اکثر  شرکت های فناوری از این دستیار صوتی بر روی محصولات خود استفاده می کنند که کاربران و مصرف کنندگان می توانند با خریداری آن ها از دستیار صوتی آمازون بهره مند شوند.

الکسا در حال تبدیل شدن به سیستم مرکزی بسیاری از دستگاه های هوشمند خانگی از جمله SmartThings و وینک (Wink) است. کاربران برای بهره مندی از این قابلیت می توانند قطعات هوشمند خانگی خود را با استفاده از دستورهای صوتی مدیریت کنند و زندگی جدیدی را تجربه کنند.

آمازون اسپیکر

قابلیت دستیار صوتی آمازون الکسا این است که به صورت تمام وقت وظایفی را که به طور نوشتاری یا صوتی به آن داده می شود را با مدیریت زمان بندی در اختیار کاربران خود قرار دهد و مانند یک منشی هوشمند و همیشه در دسترس در انجام امور کمک کند.

تمامی قابلیت های ذکر شده در مطلب فوق شامل اسپیکر های آمازون الکسا، گوگل هوم و اپل نیز می شوند.

شرکت آمازون

در ادامه این بخش به آموزش رفع اشکال دستیار صوتی آمازون الکسا پرداخته شده است.

الکسا به طور معمول خفته و تا وقتی مورد خطاب قرار نگیرد بیدار نمی شود اما گاهی اوقات رینگ ال ای دی تعبیه شده در قسمت بالای اکو و اکو دات در صفحه نمایش اکو شو شما روشن می شود؛ حتی زمان هایی که به صورت فعال از اسپیکر هوشمند استفاده نمی کنید، رینگ یاد شده روشن است.

در این حالت نور رنگی می تواند شما را از وجود مشکلاتی مطلع کند.

نور بنفش رنگ،  نشان دهنده این بوده که در تنظیمات وای فای مشکلی رخ داده است.

نور نارنجی در حال گردش، نشان دهنده این بوده که دستگاه در حال متصل شدن به شبکه ارتباطی شما است.

نور قرمز رنگ، نشان دهنده این بوده که میکروفن خاموش شده و الکسا به دستورات صوتی شما گوش نمی دهد؛ بنابراین دکمه میکروفن را فشار دهید تا دوباره روشن شود.

اسپیکر

برای افزودن یک دستگاه جدید به دستیار صوتی الکسا، اپلیکیشن الکسا را باز کنید و روی دستگاه ها بزنید سپس افزودن دستگاه و در نهایت دستگاهی که می خواهید را اضافه کنید.

گاهی اوقات ممکن است شما به الکسا چیزی بگویید و او درک نکند. خوشبختانه آمازون سال گذشته یک ویژگی جدید به دستگاه های خود اضافه کرده که به شما امکان می دهد از الکسا بپرسید او چه چیزی شنیده است؟

البته به این موضوع توجه کنید که اگر الکسا در فضای آزاد و به دور از سر و صدای لوازم خانگی مانند تلویزیون، ماشین لباسشویی، جاروبرقی و ماشین ظرفشویی قرار گیرد به درستی صدای شما را درک می کند.

همچنین برای کنترل میزان زنگ و تایمر از اپلیکیشن الکسا استفاده کنید. برای تنظیم میزان زنگ هشدار، تایمر و اطلاع رسانی برنامه الکسا را در اندروید و آی او اس باز کنید و به قسمت دستگاه ها بروید و میزان لرزش و صدای را به حالت دلخواه درآورید.

فعالسازی آمازون الکسا

چگونه الکسا را فعال کنیم؟

بسیاری از کاربران هنگام خرید دستیار صوتی آمازون الکسا این سوال برایشان پیش می آید که چگونه الکسا را فعال کنیم؟ فعالسازی دستگاه هوشمند الکسا برای خانه های هوشمند کار پیچیده ای نیست و از عملکردی ساده بهره می برند.

در ادامه این بخش به سوال چگونه الکسا را فعال کنیم؟ پاسخ داده شده است. اکثر دستگاه های هوشمند الکسا به کاربران این امکان را می دهند تا کاربران با استفاده از کلمه ی الکسا دستگاه خود را فعال کنند. دیگر دستگاه ها مانند اپلیکیشن الکسا جهت فعال شدن گوشی هوشمند نیازمند تنظیمات ساده ای هستند.

به عبارتی کاربر جهت متصل کردن دستگاه ها به تلفن همراه خود باید اپلیکیشن الکسا را از گوگل پلی و یا آمازون اپ استور دانلود کرده و نصب کنند؛ سپس تنظیمات مورد نیاز را انجام دهند.

کاربران می توانند از این اپلیکیشن در دستگاه هایی که از قابلیت اتصال به الکسا بهره می برند برای نصب مهارت، کنترل موسیقی، مدیریت آلارم و مشاهده لیست های خرید استفاده کنند.

در حال حاضر دستیار صوتی آمازون الکسا فقط در زبان های انگلیسی، آلمانی، ایتالیایی، فرانسوی، ژاپنی، پرتغالی و … فعال است.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟