استفاده از لوازم خانگی
اخبار لوازم خانگی

استفاده از لوازم خانگی با شیوع کرونا افزایش یافت

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، استفاده از لوازم خانگی با شیوع ویروس کرونا  افزایش پبدا کرد و  تغییر روند ...

زهرا سیاحی | 4 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، استفاده از لوازم خانگی با شیوع ویروس کرونا  افزایش پبدا کرد و  تغییر روند مصرف لوازم خانگی یکی از تغییرات اخیر در زندگی افراد تلقی می شود. همانطور که می دانید با شیوع بیماری همه گیر ویروس کرونا جهان درگیر مقابله با آن بوده و این ویروس با آمدنش تغییرات زیادی در روند زندگی افراد به وجود آورده است.

لوازم خانگی سامسونگ

تغییر روند مصرف لوازم خانگی نیز یکی از این تغییرات ویروس کرونا بوده و منظور از تغییر روند مصرف لوازم خانگی همان افزایش استفاده از لوازم خانگی است.

همین روند منجر به افزایش فروش لوازم خانگی در کره جنوبی شده، به گفته یک مقام مسئول فروش لوازم خانگی در کره جنوبی، فروش ماشین های ظرفشویی و ماشین های خشک کن لباس در ماه مارس و آوریل در مقایسه با سال گذشته 36 برابر شده است.

شیوع کووید 19 یکی از دلایل منجر به تغییر روند مصرف لوازم خانگی شده و طبق گزارش موجود در لیست فروش لوازم خانگی در کره جنوبی فروش ماشین های ظرفشویی و ماشین های خشک کن لباس از سکوی 40 به 18 رسیده اند و این لیست نشان دهنده ی محبوبیت این محصولات خانگی در میان کاربران، مصرف کنندگان و مشتریان کره جنوبی است.

با توجه به روز های قرنطینه و حضور مردم در خانه، فروش لوازم آشپزخانه مانند اجاق گاز و اجاق برقی به ترتیب رشد 28 درصد و 3 درصدی را تجربه کرده اند.

گفتنی است که فروش لوازم خانگی سامسونگ و ال جی با افزایش تقاضا روبرو بوده که منجر به راه اندازی وب سایت هایی مجزا جهت پیش فروش و ثبت سفارشات این دو غول فناوری شده اند.

طبق گفته های شرکت تولید کننده لوازم خانگی سامسونگ سفارشات به صورت آنلاین ثبت و دریافت می شوند و با توجه به نزدیک ترین فروشگاه لوازم خانگی به آدرس محل سکونت مشتریان، سفارشات آن ها ارسال می گردد.

بیش از یک ماه است که فروشگاه ها و مغازه های لوازم خانگی ال جی و سامسونگ به دلیل شیوع ویروس کرونا بسته هستند و از فروش حضوری لوازم خانگی خودداری می کنند.

فروشندگان لوازم خانگی این افزایش قیمت لوازم خانگی را مدیون ویروس کرونا و قرنطینگی مردم هستند؛ زیرا مردم بیشتر اوقات خود را در خانه می گذرانند و سعی می کنند کمتر از مواد غذایی بیرون استفاده کنند پس به خرید لوازم خانگی با کیفیت می پردازند.

از جمله لوازم خانگی که در این ایام با افزایش چشمگیری روبرو شده اند می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

فروش تصفیه آب با رشد 35 درصدی روبرو شده و این در حالی است که یخچال فریزر و یخچال های کیمچی فروش هرکدام به ترتیب 25 درصد و 8 درصد را تجربه کرده اند؛ همچنین جاروبرقی استیک شاهد فروش 37 درصدی در سال بود.

رشد فروش دستگاه های الکتریکی مربوط به مدارس و دانشگاه ها نیز قابل توجه بوده، زیرا مدارس و دانشگاه های ترم و سال تحصیلی جدید خود را به صورت آنلاین آغاز کردند و همین موضوع سبب افزایش خرید دستگاه های الکتریکی جهت آموزش به صورت آنلاین بوده است.

لپ تاپ ها شاهد فروش 40 درصدی نسبت به سال گذشته بوده اند و این در حالی است که باقی لوازم الکتریکی در مدت مشابه با لپ تاپ ها با افزایش فروش روبرو بوده اند. همچنین فروش کیبورد ها و موس ها 50 درصد افزایش یافت و دستگاه های پرینت نیز 35 درصد افزایش داشته اند.

خرید کنسول بازی نیز در سال گذشته 143 درصد رشد داشته در حالی که بازی های رایانه ای 16 درصد بوده است.

با توجه به این که بیشتر افراد وقت خود را در خانه می گذرانند تا از شیوع بیماری ویروس کرونا جلوگیری کنند، اما فروش لوازم مربوط به زیبایی کاهش یافته است.

فروش سشوار نسبت به 18 سال گذشته 23 درصد کاهش را تجربه کرده؛ در حالی که موزر برقی از 25 به 27 سقوط کرده است.

نکته ی جالب و قابل توجه این بوده که در روز های قرنطینه فروش لوازم خانگی برای کاربران، مصرف کنندگان و مشتریان با افزایش روبرو بوده و فروشندگان جهت رضایت مشتریان و کاربران خود برای محصولات و لوازم خانگی خود تخفیف گذاشته اند.

به گفته یکی از فروشگاه های آنلاین لوازم خانگی؛ تخفیف لوازم خانگی تا 27 ماه مه در تمامی فروشگاه های آنلاین ادامه دارد، پس مشتریان و مصرف کنندگان با خیالی آسوده به خرید لوازم خانگی خود بپردازند.

نگهداری لوازم خانگی

استفاده از لوازم خانگی و نگهداری لوازم خانگی

نگهداری لوازم خانگی نیاز به توجه و دقت دارد و شاید یکی از دلایل افزایش استفاده از لوازم خانگی پس از شیوع کووید-19  قرنطینه شدن برخی از شهر ها و حضور بیشتر افراد در خانه است. اهمیت این وسایل در زندگی روزمره افراد بیشتر شده و اکثر اعضای خانواده با این محصولات خانگی سر و کار دارند.

همان طور که اشاره شد، اهمیت نگهداری لوازم خانگی با توجه به استفاده بالا از این محصولات و نقش برخی از آن ها در نظافت و ضدعفونی کردن محیط خانه دو چندان شده است.

نگهداری لوازم خانگی منجر به افزایش طول عمر وسیله شده و دیگر نیاز نیست که برای تعمیر آن هزینه کرد. پیش از این در مطلب هر آنچه که باید از نگهداری لوازم خانگی بدانید!  به ذکر نکاتی برای استفاده صحیح از لوازم خانگی پرداخته شده است که با مراجعه به آن و دفترچه راهنمای محصول می توان به مدت طولانی تر از لوازم خانگی استفاده کرد.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟