بهترین چاقوهای آشپزی
اخبار لوازم خانگی

بهترین چاقوهای آشپزی در سال 2020

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، بهترین چاقوهای آشپزی از ویژگی های منحصر به فرد و کاربردی بهره می برند که ...

زهرا سیاحی | 4 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، بهترین چاقوهای آشپزی از ویژگی های منحصر به فرد و کاربردی بهره می برند که عنوان بهترین ها را از آن خود کرده اند. همچنین هیچ آشپزخانه ای بدون حضور مجموعه کامل از انواع چاقو ها کامل نخواهد بود، پس هر سرآشپز و کاربری برای آشپزی درست با سرعت عمل بالا به مجموعه ای از انواع چاقو ها نیاز دارد.

بهترین چاقو ها

هر کاربری و مصرف کننده ای می داند که با داشتن چاقوی تیزی که نوع آن به درستی انتخاب شده و برای آن کار شکل مناسبی داشته و کاربر بیشترین کنترل را بر روی آن داشته باشد، باعث می شود تا شخص مصرف کننده راحت تر و امن تر آشپزی را انجام دهد. در ادامه این بخش به معرفی بهترین چاقوهای آشپزی در سال 2020 پرداخته شده است.

هر آشپزی در هر آشپزخانه ای از یک چاقوی منحصر به فردی استفاده می کند که به آن چاقوی سر آشپز گفته می شود. این چاقو ساده و همه کاره است که کارهای اولیه آشپزی مانند برش و خرد کردن را به خوبی انجام می دهد. این چاقو در سایزهای مختلفی در بازار لوازم خانگی در دسترس کاربران قرار می گیرد. با سایز بزرگ چاقوی سر آشپز می توان سبزیجات و گوشت را خرد کرد و چون وزن سنگینی دارد برای خرد کردن احتیاج به فشار دادن نیست.

انواع چاقو

ممکن است برای بعضی از کاربران این سوال پیش بیایید که انواع چاقو های موجود در آشپزخانه چه کاربرد هایی دارند و آیا استفاده از آن ها یا حتی خرید آن ها واجب است.

در ادامه به معرفی انواع چاقو برای این دسته از کاربران پرداخته شده است.

چاقوی سبزیجات مخصوص پوست کندن میوه و تراشیدن پوست سیب زمینی و از هسته درآوردن میوه ها و همچنین خرد کردن سبزیجات مورد استفاده قرار می گیرد. این چاقو جهت تمیز کردن میگو و در آوردن تخم فلفل دلمه ای هم نیز کاربرد دارد.

چاقوی سبزیجات

چاقوی مخصوص استخوان برای جدا کردن استخوان از گوشت، مرغ و ماهی استفاده می شود؛ اگر کاربران از این چاقو برای این کار استفاده نکنند مجبور می شوند مقداری از مرغ، گوشت و ماهی را همراه با استخوان آن ها دور بریزند.

چاقو مخصوص استخوان

چاقوی نان از دندانه های تقریبا درشت برای برش نان های تازه و نرمی که احتمال له شدن آن ها وجود دارد مورد استفاده قرار می گیرند. همچنین می توان برای برش کیک و گوشت های نازک نیز استفاده کرد.

چاقوی نان

چاقوی قصابی همانطور که از نامش پیداست برای خرد کردن گوشت های بزرگ و همچنین برش هندوانه، خربزه، آناناس و غیره کاربرد دارد؛ نکته ی قابل توجه ظاهر آن بوده که به چاقوهای دزدان دریایی شبیه است.

چاقوی قصابی

یکی از معروف ترین چاقوها که به عنوان تیز بودن و بریدن استخوان می شناسند، ساطور نام دارد.

چاقوی سرآشپز باید از کیفیت بالایی برخوردارد باشد و بتواند 95 درصد نیازهای یک آشپز را برآورده کند. همچنین برای طول عمر بیشتر این نوع چاقوها باید مراقبت بیشتری شود.

بهترین چاقوهای سرآشپز را بشناسید

چاقوی Mac Professional

چاقوی Mac Professional

این چاقو به سبک ژاپنی ساخته شده و در صدر لیست بهترین چاقوهای آشپزی قرار دارد. همچنین بهترین عملکرد را هنگام بریدن موز، هویج، کره و خرد کردن سبزیجات را ارائه می دهد.

این چاقو به شکلی طراحی شده که سرآشپز به راحتی کنترل آن را به دست دارد و نگران بریدن دست خود نخواهد بود.

چاقوی Wusthof Classic

چاقوی Wusthof Classic

یکی از سنگین وزن ترین چاقوها چاقوی Wusthof Classic است؛ پهنای آن 8 اینچ بوده و به راحتی گوجه را برش می دهد بدون آن که له شود. سنگینی چاقو به کاربر کمک می کند تا هنگام استفاده از آن تیغه ی چاقو را در حرکات مداوم هدایت کند. البته گفتنی است که سنگینی چاقو شما را اذیت نخواهد کرد.

دسته این چاقو طوری طراحی شده که از انگشتان کاربران محافظت می کند. چاقوی یاد شده یکی از بهترین چاقوهای آشپزی بوده و از قیمت مناسبی نیز بهره می برد.

چاقوی Global G-2 Classic

چاقوی Global G-2 Classic

چاقوی سرآشپز نام برده شده از پهنای 8 اینچی بهره می برد و دسته ی آن مانند چاقوی قبلی از انگشتان کاربران محافظت می کند. از طراحی و تیزی منحصر به فردی برخوردار است و به احتی مواد غذایی نرم وسفت را برش می دهد.

چاقوی Zwilling Gourmet

چاقوی Zwilling Gourmet

این چاقو برای افراد کم تجربه در آشپزی بسیار مناسب است، هنگام خرد کردن انواع مواد غذایی نرم و سفت به کاربر کمک می کند تا به خود آسیب نزند و به راحتی مواد غذایی را برش می دهد.

مشخصات چاقوی خوب

افراد هنگام آشپزی از یک چاقوی تیز و منحصر به فرد استفاده می کنند؛ مشخصات چاقوی خوب در خرید انواع چاقو ها نقش مهمی را ایفا می کنند. همانطور که می دانید انوع چاقو هرکدام به تنهایی از ویژگی های منحصر به فردی بهره می برند و برای هر کار مجزایی در آشپزخانه کاربرد دارند.

مشخصات چاقوی خوب

در ادامه به معرفی مشخصات چاقوی خوب پرداخته شده است؛ برای انتخاب یک چاقوی خوب، ویژگی های عمومی مختلفی وجود دارد. هر فرد باید با توجه به راحتی کار با چاقوی مورد نظر خود به خرید آن بپردازد. ممکن است چاقوی خوبی که شما هنگام آشپزی با آن راحت هستید در دست فرد دیگری راحت نباشد.

یک چاقوی خوب از 6 ویژگی کلی بهره می برد که افراد هنگام خرید باید به آن ها دقت کنند تا از خرید خود نهایت رضایت را داشته باشند. مشخصات چاقوی خوب شامل موارد ذیل می شود:

تیغه ثابت

دسته راحت و بدون لغزش

تیغه ضخیم

طول تیغه استاندارد

دنباله تیغه کامل

تیز شدن راحت

بهترین مارک چاقوی قصابی

قصاب ها برای ارائه خدمات خوب به مشتریان به چند وسیله کاربردی نیاز دارند تا در کمترین زمان بهترین گوشت را بفروشند. قصاب ها نیز مانند سرآشپزها به انواع چاقو نیاز دارند زیرا آن ها برای خرد کردن و برش انواع گوشت از جمله گوشت گاو، گوسفند، مرغ و ماهی از چاقوهای مختلفی استفاده می کنند. در اکثر قصابی ها از بهترین مارک چاقوی قصابی استفاده می شود؛ این چاقوهای قصابی از این لحاظ به عنوان بهترین مارک شناخته شده اند که بهترین خدمات را در اختیار کاربران خود قرار می دهند.

در ادامه این بخش سری به فروشگاه های آنلاین زده ایم و به معرفی بهترین مارک چاقوی قصابی برای قصابی ها و سرآشپزهای رستوران ها پرداخته ایم.

چاقو قصابی سلطانی زنجان

این چاقو علاوه بر استفاده در قصابی ها برای ذبح حیوانات نیز طراحی شده و برای تیز کردن و صیقلی نمودن تیغه چاقو از چاقو تیزکن استفاده نمائید.

وزن: 125 گرم

جنس بدنه: استیل

جنس دسته: چوب

قیمت: 50 هزار تومان

چاقو قصابی زنجان مدل مروارید

طول کلی این چاقوی قصابی زنجان 26.2 بوده اما طول دسته و طول تیغه به تنهایی به ترتیب 11.8 و 14.4 است. همچنین عرض متوسط تیغه 4 سانتی متر برای انواع برش های گوشت طراحی شده و برای تیز کردن چاقو، فقط از مصقل استفاده شود.

وزن: 182 گرم
جنس بدنه: استیل
قیمت: 45 هزار تومان

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟