تبدیل شوفاژ به کنسول با چند ترفند
دکوراسیون منزل

تبدیل شوفاژ به کنسول با چند ترفند ساده و جالب

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، تبدیل شوفاژ به کنسول یکی از ترفندهایی است که اخیرا رواج پیدا کرده و می ...

نهال وحیدی | 4 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، تبدیل شوفاژ به کنسول یکی از ترفندهایی است که اخیرا رواج پیدا کرده و می تواند زیبایی خانه را دو چندان کند. یکی از اجزایی که با دیزاین درست باعث زیبایی محیط هایی مانند منزل و یا برخی شرکت ها می شود شوفاژ است.

حال این پرسش مطرح است که برای این وسیله چه دیزاینی مناسب است؟! همه می دانید که شوفاژ به تنهایی زیبایی ندارد و طراحی آن بسیار ساده است. اما با ترفند های مختلفی مانند کاور و یا تبدیل آن به کنسول و هر وسیله ای دیگر نیز می توانید زیبایی آن را چند برابر کنید. تبدیل شوفاژ به کنسول تنها یکی از چندین ترفندی است که می توان برای مخفی کردن شوفاژ ها بکار برود.

روش های دیگری مانند استفاده از شلف ها، تبدیل به میز، ساخت پیشخوان برای گیاهان و یا دکوری های کوچک، رنگ زدن شوفاژ، تبدیل به کمد های چوبی، ساخت ویترین و … کاربرد دارد. تبدیل شوفاژ به کنسول و یا شلف یکی از پرکاربرد ترین روش ها است زیرا از این شلف و کنسول ها در امور مختلفی می توان بهره برد.

تبدیل شوفاژ به کنسول

 قبل از هر چیزی باید بدانید که کنسول ها جذاب و لوکس ترین اجزایی هستند که در هر محیط می تواند باشد. در گذشته از این کنسول ها فقط در خانه های اشرافی وجود داشت اما امروزه در اکثر خانه ها به دلیل اینکه فضای کافی وجود ندارد از کنسول های صفحه ای یا دیواری استفاده می کنند. اگر در خانه کنسول ندارید به وسیله شوفاژ ها و تبدیل آن به یک میز کاربردی، می توانید از آن ها نهایت بهره را ببرید.

هم چنین از گذشته تا به امروز تغییراتی در نوع و شکل کنسول ها به وجود آمده به طور مثال چند پایه به بعضی مدل های آن اضافه شده که بسیار کاربردی تر از قبل هستند زیرا در مدل های بدون پایه این قابلیت که بدون تکیه به دیوار بایستند را نداشتند اما مدل های پایه دار به راحتی و جدا از تکیه به دیوار قرار می گیرند.

میز کنسول:

تبدیل شوفاژ به کنسول و میز

برای مخفی کردن شوفاژ، ایده ای بسیار زیبا تبدیل آن به کنسول است. استفاده های مختلفی از این میز ها می توان کرد و از نظر طراحی و مدل برای مکان های مختلف در هر ابعادی مناسب هستند و شما به سلیقه خودتان می توانید طرح آن را انتخاب کنید. بهتر است بالای میز کنسول از آینه استفاده کنید تا زیبایی بیشتری دردکوراسیون محیط اطراف ایجاد شود.

شلف روی شوفاژ:

تبدیل شوفاژ به کنسول و شلف

یکی دیگر از پرکاربرد ترین اجزای هر خانه ای شلف ها هستند. اگر شوفاژ ها در فرورفتگی دیوار قرار دارد با استفاده از شلف های درب دار می توانید آن را زیبا تر کرده و روی آن یک گلدان یا وسایل مورد نیاز و هم چنین مجسمه های زینتی قرار دهید.

این برآمدگی ها امکان دکوری های بیشتر و هم چنین پوشاندن شوفاژ را فراهم می کنند. ایده شلف ها برای هر محیطی مانند اتاق خواب، پذیرایی، شرکت، آشپزخانه و … بسیار مناسب است هم چنین از طریق ایجاد شلف ایده های بیشتری در تغییر دیزاین وجود خواهد داشت زیرا با قرار دادن هر وسیله ای بر روی شلف می توانید فضای ان مکان را تغییر دهید و به آن شخصیت ببخشید.

هم سطحی شوفاژ با دیوار:

تبدیل شوفاژ به کنسول

از روش های دیگر برای مخفی کردن شوفاژ ها به هم سطحی آن با دیوار می توان اشاره کرد. این روش می تواند همراه با ایجاد یک کمد یا قفسه بالای شوفاژ نیز همراه باشد. برای مکان هایی مانند راهروی ورودی و یا اتاق خواب بدون کمد، ایده ی مناسبی است.

اگر شوفاژ شما در آشپزخانه قرار دارد، با درست کردن یک میز تاشو هم آن را مخفی کرده و هم به عنوان میز غذا خوری کودک از آن استفاده کنید. هم چنین از این نوع میز ها در اتاق خواب ها هم به عنوان میز مطالعه و کار نیز می توان بهره برد.

ایجاد ویترین:

تبدیل شوفاژ به کنسول

یکی از اجزایی که بسیار در تکمیل دکوراسیون منزل تاثیر دارد، ویترین است. اکثر خانه ها به دلیل کمبود فضا از ویترین استفاده نمی کنند اما با کمی خلاقیت می توانید شوفاژ های ساده را به ویترین هایی زیبا و کاربردی تبدیل کنید.

به کمک یک نجار می توانید شوفاژ ها را به ویترین تغییر داده و در فضاهای مختلف سالن ها یا نشیمن و هم چنین اتاق خواب  و.. قرار دهید و دیزاین خانه خود را به زیباترین حالت دکور کنید هم چنین استفاده از طراحی های چوبی ایده ای فوق العاده برای زیبایی این دکوراسیون است.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟