تلویزیون هوشمند 5 جی ویومی
اخبار لوازم خانگی

تلویزیون هوشمند 5 جی ویومی 75 اینچی عرضه شد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، تلویزیون هوشمند 5 جی ویومی به عنوان اولین تلویزیون هوشمند مجهز به فناوری 5 ...

زهرا سیاحی | 4 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، تلویزیون هوشمند 5 جی ویومی به عنوان اولین تلویزیون هوشمند مجهز به فناوری 5 جی عرضه شده است. شرکت ویومی (Viomi) که یکی از شرکت های زیر مجموعه برند چینی شیائومی بوده، در روز گذشته (سه شنبه) از رونمایی و عرضه تلویزیون هوشمند خود خبر داد که این محصول جدید از فناوری 5 جی و دوربین دارای هوش مصنوعی بهره می برد.

تلویزیون هوشمند 5 جی ویومی مجهز به صفحه نمایش 75 اینچی و اینترنت اشیا است. نسل پنجم اینترنت به شدت مورد توجه ارائه کنندگان سرویس های مخابراتی قرار گرفته است تا جایی که از هم اکنون شبکه های مبتنی بر این فناوری نوید ارائه خدمات متنوع در این حوزه را می دهند.

تلویزیون هوشمند

بر اساس بررسی های انجام شده استفاده از فناوری نسل پنجم از ابتدای سال 2020 میلادی گسترده و فراگیر می شود. در این میان نتایج یک پژوهش که توسط موسسه گارتنر صورت گرفته محبوب ترین کاربردهای فناوری مخابراتی نسل پنجم را مشخص کرده است.

بررسی های تخصصی این موسسه نشان می دهد که استفاده از اینترنت اشیاء در صدر این جدول قرار خواهد گرفت.

موضوعی که می تواند باعث ایجاد رقابت نفسگیر میان شرکت های لوازم خانگی برای تولید و ارائه محصولات به روزتر و با مطابقت بیشتر اینترنت اشیاء شود. در این میان 59 درصد از صاحبان مشاغل و متخصصان حوزه فناوری بر این امر تاکید کرده اند.

جایگاه دوم استفاده از فناوری مخابراتی نسل پنجم تلفن همراه به دریافت و مشاهده ویدئوهای فوق دقیق از طریق گوشی های هوشمند و غیره اختصاص خواهد یافت.

اینترنت اشیاء

رتبه های سوم تا ششم در این زمینه نیز مربوط به ارائه خدمات اتوماسیون و کنترل، دسترسی به خدمات بی سیم ثابت، تحلیل عملکرد و ردگیری موقعیت مکانی است.

همچنین این تحقیق نشان می دهد که استاندارد مخابراتی نسل پنجم بین ۳ تا ۵ سال مورد استفاده قرار خواهد گرفت و این امر باعث کاهش شدید استفاده از خطوط تلفن ثابت و دیگر روش های ارتباطی خواهد شد. از سوی دیگر شرکت های تجاری و خصوصی نیز استقبال قابل توجهی از این فناوری به عمل خواهند آورد و خدمات متنوعی را بر همین اساس ارائه می کنند.

اینترنت نسل پنجم

ازجمله دیگر کاربردهای فناوری مخابراتی نسل پنجم که محبوبیت کمتری خواهند داشت، می توان به خدمات واقعیت افزوده و واقعیت مجازی، هوشمندسازی شهرها، شناسایی چهره، بلاک چین، تامین امنیت عمومی، خودران کردن خودروها و تولید انواع حسگر اشاره کرد.

یکی دیگر از محصولات معرفی شده صفحه نمایش هوشمند با عنوان 21 فیس است. صفحه نمایش هوشمند 21 فیس در چهار سایز 45 اینچ، 55 اینچ، 65 اینچ و 75 اینچ ارائه شده است.

مدل 75 اینچی این دسته از محصولات هوشمند ویومی از رزولوشن 8 کی برخوردار بوده و در مدل ذکر شده یک پردازنده 4 هسته ای به همراه جی پی یو استفاده شده؛ در کنار این پردازنده یک رم 8 گیگابایت و حافظه داخلی 128 گیگابایت تعبیه شده است.

از دیگر مشخصات تلویزیون هوشمند 5 جی ویومی می توان به بلندگوی 100 واتی قدرتمند اشاره کرد که دارای فناوری دالبی آتموس است.

مدل 75 اینچی تلویزیون جدید ویومی از کیفیت تصویر 8 کی و اینترنت 5 جی پشتیبانی می کند؛ همچنین از تراشه Qualcomm 5 جی بهره می برد.

در قسمت های بالایی این تلویزیون هوشمند 75 اینچی حسگر هایی با هوش مصنوعی قرار داده شده است.  این دوربین از طراحی پاپ آپ استفاده نمی کند و به همین دلیل همیشه باز خواهد بود. این حسگر ها شامل دو حسگر تعاملی و فاصله ای می شود. از دیگر ویژگی های دوربین مذکور می توان به کیفیت 1080 پی اچ دی اشاره کرد.

گفتنی است که تلویزیون هوشمند جدید ویومی از چندین پروتکل مختلف از جمله زیگبی، وای فای 6 و بلوتوث پشتیبانی می کند.

علاوه بر مشخصات و ویژگی های یاد شده، این تلویزیون از کنترل هوشیاری هوش مصنوعی بهره می برد؛ به این معنا است که کاربران می توانند کنترل هایی نظیر ارسال سریع، تنظیم میزان صدا بدون استفاده از کنترل را از راه دور انجام دهند.

همچنین شرکت چینی ویومی از رونمایی مدل های 55 اینچ و 65 اینچ این برند به همراه پشتیبانی از وای فای 6 خبر داد.

اولین تلویزیون هوشمند 5 جی جدید ویومی از تاریخ 18 ژوئن در فروشگاه های آنلاین و آفلاین خبر داد که از طریق وب سایت های Jingdong، Tmall، Suning و Viomi در کشور چین در دسترس کاربران و مشتریان خواهد بود.

هنوز هیچ اطلاعاتی در مورد قیمت این محصول منتشر نشده است.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟