دکوراسیون منزل

نظم دهی به کشو ها و طبقه بندی کمد ها با چاشنی خلاقیت!

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، نظم دهی به کشو ها از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا با توجه به کوچک تر شدن ...

نهال وحیدی | 4 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، نظم دهی به کشو ها از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا با توجه به کوچک تر شدن خانه ها و کمبود فضای در آپارتمان های امروزی مرتب کردن و جاسازی وسایل یکی از دغدغه افراد تلقی می شود.

افرادی که در خانه های کوچک زندگی می کنند برای جاسازی وسایل خود معمولا از دو روش دور ریختن لوازم اضافی و یا قرار دادن آن ها در انباری استفاده می کنند اما یک راه سومی نیز وجود دارد و آن هم نظم دهی به کشو ها و کمد ها است.

  نظم دهی به کشو ها و طبقه بندی کمد ها باعث می شود تا هر وسیله سر جای خود قرار بگیرد و آسان تر از قبل در دسترس باشد تا دیگر نیازی به صرف زمان طولانی برای پیدا کردن آن نشود.

انواع روش های طبقه بندی:

باکس های پلاستیکی:

نظم دهی به کشو ها و باکس پلاستیکی

یکی از راه های نظم دهی به کشو ها استفاده از باکس های پلاستیکی است که در انواع کمد و کشو ها کاربرد دارند. معمولا در این جعبه های پلاستیکی انواع جوراب و یا لوازم آرایش و هم چنین ابزار های مختلف قرار می دهند.

باکس های پارچه ای:

نظم دهی به کشو ها

با استفاده از باکس های پارچه ای در کمد و یا کشو ها به همه ی کمر بند ها و حوله ها یا کیف های مجلسی کوچک نظم بدهید و از مرتب شدن آن لذت ببرید. از این باکس ها در آشپزخانه نیز می توان بهره برد.

جعبه های مقوایی:

نظم دهی به کشو ها

یکی‌از روش های طبقه بندی کشو ها استفاده از انواع جعبه های کفش یا هر وسیله ای که در بسته بندی آن از جعبه های مشابه استفاده شده، در کنار هم قرار می دهید و اینگونه کشو ها را قسمت بندی می کنید. در این جعبه انواع لباس یا هر وسیله دیگری مانند کتاب هایی در سایز متوسط قرار می دهید. این روش جزء ساده ترین مدل های نظم دهی کشو ها است و در هر خانه ای قطعا چندین جعبه کفش پیدا می شود.

سبد های پلاستیکی:

نظم دهی به کشو ها

از دیگر روش های مرتب کردن کشو ها استفاده از سبد های پلاستیکی در سایز های مختلف است با استفاده این سبد های پلاستیکی لباس، حوله، لوازم آرایش، مداد و جامدادی، انواع برس های مو و یا هر وسیله ی دیگری را به راحتی در جای خود قرار دهید.

سینی های کوچک:

با قرار دادن چند سینی کوچک در داخل کشو ها می توانید برای نظم دهی به لوازم آرایش مدادی و یا برس های مو و هم چنین انگشتر یا سنجاق سر های مختلف نیز بهره ببرید.

نظم دهی به کشو ها

با کمی خلاقیت می‌توانید از انواع وسایل های دور ریختنی مانند جعبه های دستمال کاغذی، بطری های شیشه ای برخی آبمیوه و سس ها و … برای نظم دهی کشو و کمدتان  استفاده کنید فقط کافی است ایده هایی نو ایجاد کرده و با حوصله در راستای زیبا تر شدن محیط داخل خانه تلاش کنید.

کشو های لباس معمولا فضای زیادی ندارند پس با این روش های گفته شده فضای بیشتری را برای لباس هایتان ایجاد کنید. یکی از روش های دیگر برای فضای داخل کمد ها استفااده از آویز ها به صورت داخل هم است به طوری که شما با آویزان کردن یک لباس با آویز بعدی در زیر آویز قبلی فضای بیشتری در کمد خواهید داشت البته این فضا بستگی به ارتفاع کمدتان نیز دارد.

طبقه بندی کشوها در آشپزخانه:

یکی از مکان هایی که همیشه باید مرتب و ساماندهی شود آشپزخانه است. معمولا تعداد ظروف هر خانم با سلیقه ای بسیار زیاد است و نظم دهی به این ظرف ها در کابینت و کشو های کمی که در آشپزخانه ها وجود دارد امکان پذیر نیست پس باید به فکر چاره ای بود!

نظم دهی به کشو ها و طبقه بندی کابینت

قطعا در انواع  پلاسکو فروشی ها طبقه بندی هایی را مشاهده کردید که برای نظم دهی در کشو های آشپزخانه استفاده می شود. این طبقه ها به صورتی طراحی شدند که برای هر ظرفی منحصر به فرد است به طور مثال در بخش بالایی این طبقه فرورفتگی ای برای قرار دادن قاشق و چنگال و بخشی دیگر برای چاقو است. در نوع دیگر این محصول پایه هایی برای جدا سازی بشقاب ها و پیش دستی قرار گرفته که بنا بر سایز و ارتفاع کشوی مورد نظر انتخاب می شود.

طبقه بندی کابینت های آشپزخانه:

برای طبقه بندی کابینت ها می توانید از چند لیوان پلاستیکی کمک بگیرید به این طریق که لیوان ها را به هم چسبانده و در کابینت مورد نظر قرار دهید و در آن برای جای چاقو و یا قاشق و چنگال استفاده کنید. همچنین با چوب های جدا کننده طبقات می توانید کابینت ها را به چند قسمت تقسیم کرده و هر طبقه را مخصوص یک ظرف یا حتی ادویه جات قرار دهید.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟