دکوراسیون منزل

پارکت و لمینت چه تفاوتی دارند؟

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، یکی از نکات حائز اهمیت در ساخت خانه انتخاب کفپوش مناسب است زیرا باید دارای ...

نهال وحیدی | 4 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، یکی از نکات حائز اهمیت در ساخت خانه انتخاب کفپوش مناسب است زیرا باید دارای نکات مثبتی در جهت استفاده طولانی داشته باشد تا طی داراز مدت بر اثر شست و شو و یا برخورد با اجسامی تیز خراب نشود. یکی از پر مصرف ترین نوع کفپوش ها در ایران و جهان انواع پارکت و لمینت است. بخش عظیمی از دکوراسیون منزل به انتخاب یک کفپوش مناسب و زیبا بستگی دارد که بر اساس آن می توانید بقیه نقاط منزل را بچینید البته از کفپوش ها فقط در خانه استفاده نمی شود و هر مکانی اعم از باشگاه یا حتی محیط های دیگر نیاز به یک کفپوش مناسب دارند تا رفت وآمدی راحت داشته باشند.

خیلی از مردم هنگام خرید و انتخاب کفپوش توجه ای به پارکت های لمینت ندارند و در واقع فکر می کنند پارکت های چوبی و لمینت یکی هستند در حالی که اینطور نیست زیرا تفاوت هایی بین این دو کفپوش وجود دارد که با دانستن این موضوع می توانید در هنگام خرید تصمیم گیری بهتری داشته باشید. پارکت و لمینت به علت یک سری تفاوت های کوچک اما مهم با هم در رقابت هستند پس با وجود این تفاوت ها این سوال پیش می آید که کدام کفپوش را انتخاب کنید و یا کدام پارکت مناسب تر است؟! پس با ما همراه باشید تا در ادامه به انتخاب مناسب بین این دو کفپوش به شما عزیزان کمک کنیم.

پارکت چوبی و پارکت لمینت چیست؟

پارکت و لمینیت

در مجموع به لایه های مسطح که از جنس چوب درختان است و به عنوان کفپوش از آن استفاده می شود پارکت چوبی می گویند. چوب این کفپوش معمولا از درختانی نظیر بلوط، کاج، بامبو، افرا است که از لحاظ مقاومت، درختان بامبو و افرا با بقیه رقابت می کنند و طرفداران بیشتری به علت همین ویژگی دارند.

Laminate flooring یا همان پارکت لمینت به مجموعه لایه های فشرده شده چوب و مواد دیگر که با هم ترکیب می شوند و طی یک فرایند هایی به صورت فشرده به بازار عرضه می‌گردد. داخل این لمینت ها معمولا از ملامین صمغ و نوعی فیبر چوبی استفاده می شود که باعث بهتر چسبیدن مواد به هم شده و ترکیب این مواد در برخی کشور ها از استاندارد های خاصی پیروی می کنند.

تاریخچه کفپوش لمینت:

 پارکت و لمینت

پارکت لمینت اولین بار در کشور سوئد توسط شرکت perstorp در سال ۱۹۷۷ ساخته و پس از گذشت کمتر از ده سال وارد بازار اروپا شد و بعد ها در سال ۱۹۹۴ در بازار های آمریکا نفوذ کرد و تا به امروز جای خودش را در سطح جهانی پیدا کرده است. نوع دیگر این لمینت ها که برای نصب، نیاز به چسب ندارند باز هم در سوئد توسط یک شرکت دیگر تولید و در سال ۱۹۹۶ به بازار عرضه شد.

مزایای پارکت لمینت:

پارکت و لمینیت

لمینت نسبت به پارکت چوبی از مزایای بیشتری برخوردار است به طور مثال مقاومت لمینت در برابر آب و رطوبت بیشتر است و همین امر باعث شست و شوی آسان این پارکت می شود. در برابر اجسام نوک تیز نیز مقاومت بیشتری داشته و به راحتی خط نمی افتند، دارای تنوع طرح و زیبایی بیشتر و هم چنین این دسته از پارکت ها به راحتی قابلیت تعویض بوده و نصب آسان دارند و با این همه نقاط قوت و مثبت قیمت بسیار مناسب تری نسبت به کفپوش های دیگر با این اندازه کارایی دارند.

مزایای پارکت چوبی:

پارکت و لمینیت

پارکت چوبی در بین مردم جای خود را باز کرده و نمی توان گفت که جنس این کفپوش از سایر کفپوش ها بهتر یا بدتر است اما می توان گفت بین انتخاب پارکت های چوبی و لمینت بهتر است از لمینت استفاده کنید زیرا مزایای بیشتری نسبت به پارکت چوبی دارد از مزایای پارکت چوبی می توان به طبیعت دوستی و طبیعی بودن طرح های آن اشاره کرد.  اما کسانی که به هر دلیلی پارکت های چوبی را برای خانه های خود انتخاب کردند بهتر است با رعایت نکات زیر در دوام آن تاثیر گذار باشید:

جنس پارکت ها چون از چوب است باید کمتر در معرض آب و رطوبت قرار بگیرند هم چنین تغییرات آب و هوایی تاثیر زیادی در دوام پارکت های چوبی دارد. معمولا هر چند وقت یکبار نیاز به سوهان کشی دوباره دارند و هم چنین نباید با جسم نوک تیزی برخورد کنند و درنهایت با رعایت همین چند نکته می توانید در مدت زمان طولانی تری از آن ها استفاده کنید.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟