گسترش قاچاق لوازم خانگی
اخبار لوازم خانگی

گسترش قاچاق لوازم خانگی نسبت به تولید داخل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی از گسترش قاچاق لوازم خانگی نسبت به تولید داخل ...

نفیسه رحیمی | 4 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی از گسترش قاچاق لوازم خانگی نسبت به تولید داخل خبر داد و گفت: در حال حاضر میزان لوازم خانگی قاچاق موجود در داخل کشور ۲۰درصد بیشتر از تولید داخلی است.

مرتضی میری ضمن انتقاد از گسترش قاچاق لوازم خانگی نسبت به تولید داخل اظهار کرد: در حال حاضر میزان لوازم خانگی قاچاق موجود در داخل کشور ۲۰درصد بیشتر از تولید داخلی است؛ یعنی از ۳.۳ میلیارد دلار لوازم خانگی که سالانه به فروش می‌رسد، ۱.۵ میلیارد دلار آن تولید داخل و ۱.۸ میلیارد دلار آن قاچاق است.

او ادامه داد: این درحالی است که هم کیفیت محصولات داخلی ما بالا رفته و هم تولیدکنندگان در شرایط سختی اقدام به تولید می‌کنند که با فراهم بودن زمینه قاچاق انگیزه تولید کاهش خواهد یافت؛ ضمن اینکه اگر این میزان قاچاق صرف تولید داخل شود ۳۰درصد به حجم نیروی کار کنونی این صنعت افزوده خواهد شد.

میری همچنین به اشتغالزایی بالای صنعت لوازم خانگی اشاره کرد و گفت: با توجه به افزایش تولید داخل، میزان اشتغالزایی این صنعت افزایش یافته به طوریکه یکی از کارخانجات تولیدی در سه ماه اول امسال حدود ۳۰۰ نفر و کارخانه دیگر حدود هزار نفر استخدامی داشته است.

به گزارش اقتصاد آنلاین، وی در پایان تاکید کرد: در حال حاضر تعداد کارخانه‌های نوپا رو به افزایش است و در این راستا باید توجه کنیم که کمیت فدای کیفیت نشود و با افزایش تعداد کارخانه‌ها کیفیت محصولات نیز ارتقای بیشتری یابد.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟