اشتباهات رایج در چیدمان پذیرایی
دکوراسیون منزل

اشتباهات رایج در چیدمان پذیرایی و توصیه حرفه ای ها!

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، محیط خانه به بخش های مختلفی مانند اتاق خواب، آشپزخانه، اتاق نشیمن، حمام ...

نهال وحیدی | 4 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، محیط خانه به بخش های مختلفی مانند اتاق خواب، آشپزخانه، اتاق نشیمن، حمام و… تقسیم بندی می شود اما یکی از مهم ترین قسمت های هر خانه ای اتاق پذیرایی آن است.در این بخش قصد داریم تا به بررسی اشتباهات رایج در چیدمان پذیرایی بپردازیم و راهکارهایی را برای جلوگیری از این اشتباهات پیشنهاد دهیم.

معمولا در چیدمان و دکوراسیون هر مکانی اشتباهاتی وجود دارد که با بالا بردن سطح اطلاعات خود در این زمینه از این اشتباهات می توانید جلو گیری کنید. برای دیزاین سالن پذیرایی باید به نکات بسیار ریزی توجه داشته باشید تا دچار اشتباهات رایج در چیدمان پذیرایی نشوید.  به محلی که برای اعضای خانواده محیط مرکزی خانه و هم چنین بزرگ ترین اتاق منزل را که از میهمان ها در آن پذیرایی و استقبال می شود و جهت برگزاری جشن ها و مراسم ها در محیط خانه است را سالن پذیرایی می گویند. همانطور که گفته شد بزرگترین اتاق هر خانه را به عنوان پذیرایی مشخص کرده و محیطی آرامش بخش و زیبا و با نشاط برای خانواده و یا میهمان ها فراهم می کنند که افرادی که در آن رفت و آمد می کنند احساس راحتی کنند.

از این اتاق معمولا برای دورهمی های خانوادگی، برگزاری میهمانی و جشن های کوچک و … استفاده می شود پس باید به گونه ای طراحی شود تا توجه هر فردی که وارد آن مکان می شود را به خود جلب کند.

رنگ دیوار پذیرایی

اشتباهات رایج در چیدمان پذیرایی و دیوار

یکی از نکاتی که باید به آن توجه کرد رنگ دیوار های این مکان است زیرا در این اتاق باید احساس گرمی محیط خانواده و دوستانه را به افرادی که در آن مکان رفت و آمد می کنند را منتقل کند پس در نتیجه استفاده از رنگ های سرد و بی روح یکی از اشتباهات رایج در این سالن محسوب می شود. رنگ هایی مانند کرم، قهوه ای، زرد، ترکیب های سرد و گرم نظیر زرد و آبی، نارنجی و سفید و… بسیار مناسب برای این مکان هستند.

نور پردازی پذیرایی

اشتباهات رایج در چیدمان پذیرایی

نور پردازی در سالن پذیرایی باید به گونه ای باشد که احساس آرامش همراه با نشاط را منتقل کند که این حس قطعا با زدن یک لامپ به تنهایی ایجاد نخواهد شد پس بهتر است از ترکیب نور طبیعی در روز و لامپ های مختلف به گونه ای که بیش از حد و اصرافی نباشد استفاده کنید. ترکیب نور های طبیعی و لامپ ها همیشه نور زیبایی را منعکس می کنند و استفاده هر کدام به تنهایی باعث یکنواختی در محیط می شود هر چند که در شب هم استفاده از نور طبیعی غیر ممکن است و باید حتما از نور‌ های مصنوعی مانند انواع لامپ و مهتابی ها کمک گرفت.

مبل و میز جلو مبلی برای پذیرایی

اشتباه رایج در چیدمان پذیرایی و  مبل

یکی دیگر‌از اشتباهات رایج در چیدمان پذیرایی، بی توجهی به ارتفاع مبل و میز جلو مبلی است. زیرا باید این اجزا به گونه ای انتخاب و طراحی شوند که ارتفاع بین آن دو با هم هماهنگ و استاندارد باشد تا هنگام پذیرایی دچار مشکل نشوید. نکته بعدی در انتخاب رنگ مبلمان است باید مدل و طرح هایی را انتخاب کنید که فضای پذیرایی را پر انرژی و شاداب تر نشان دهد رنگ های روشن و مبلمان طرح دار این انرژی را منتقل خواهند کرد. به طور مثال می توانید از دو رنگ مبل استفاده کنید و حتما مجبور به ست کردن همه مبل ها با هم‌ نیستید و از ترکیب پارچه هایی که به هم می آیند نیز می توانید استفاده کنید.

ظرف مناسب سالن پذیرایی

اشتباه رایج در چیدمان پذیرایی

یکی از نکاتی که در چیدمان بسیار مهم است استفاده از بهترین ظروفی که در اختیار دارید زیرا با این کار توجه و احترام خاصی به عنوان میزبان برای مهمان قائل شده اید و هم چنین فضای پذیرایی شما بسیار زیبا تر خواهد شد. انتخاب مدل ظرف و ظروف در پذیرایی سلیقه ای است و هر فرد با توجه به نکاتی مانند وسعت میز پذیرایی و سایر میز ها این ظروف را انتخاب می کند.

جنس های مختلفی مانند ظرف های چینی، سفالی، شیشه ای، سرامیک، طرح های چوبی و…. وجود دارد که بنا بر سلیقه خودتان می توانید انتخاب کنید. چند تا از ظروفی که حتما باید در سالن پذیرایی وجو داشته باشند عبارتند از ظرف میوه و شیرینی، آجیل خوری، زیر دستی و چاقو، قاشق و ظروف مخصوص برای انواع دسر و ژله ها و …. هستند. درانتخاب زیردستی و چاقو یا قاشق ها سعی کنید از ظروفی که وزن سنگینی دارند استفاده نکنید.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟