دکوراسیون پذیرایی 2020
دکوراسیون منزل

دکوراسیون پذیرایی 2020 از نگاهی نزدیک تر!

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، دکوراسیون همیشه موضوع جذابی بوده و اگر سری به ترند های گوگل بزنید خواهید ...

نهال وحیدی | 4 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، دکوراسیون همیشه موضوع جذابی بوده و اگر سری به ترند های گوگل بزنید خواهید دید که این موضوع از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. در این مقاله قصد داریم تا شما را با دکوراسیون پذیرایی 2020 بیشتر آشنا کنیم. شاید باورتان نشود اما بهتر است بدانید که دکور بندی سالن پذیرایی برای خانم های خانه دار و با سلیقه بسیار مهم است زیرا این بخش نشان دهنده کدبانو بودن هر خانمی بوده و این که که تا چه اندازه خوش سلیقه است.

نکات زیادی برای داشتن دکوراسیون شیک وجود دارد که با رعایت آن ها می توانید یک پذیرایی زیبا و مدرن یا حتی کلاسیک داشته باشید فقط کافی است با کمی خلاقیت و ایده های نو از هر محیط یا حتی از رنگ سال زیباترین دکوراسیون پذیرایی 2020 را برای خود ایجاد کنید.

همانطور که می دانید رنگ سال 2020 آبی کلاسیک بوده و شما از طریق این رنگ می توانید بخش زیادی از دیزاین پذیرایی خود را تکمیل کنید. برای مثال می توانید از مبل و یا پرده هایی با این رنگ استفاده کنید و فضای خانه را علاوه بر مدرن بودن به یک فضای کلاسیک تبدیل کنید زیرا این رنگ به گونه ای است که با اکثر دکوراسیون ها ترکیب زیبایی را ایجاد می کند.

مدل پردهای اتاق پذیرایی

دکوراسیون پذیرایی 2020  و پرده

اگر اتاق پذیرایی شما دارای پنجره است باید از پرده های بلند و تقریبا نازک استفاده کنید زیرا اگر جنس پارچه پرده ضخیم باشد در طول روز مقدار روشنایی لازم به اتاق نرسیده و در نتیجه باعث ایجاد فضایی کسل کننده می شود. هم چنین استفاده از تناژ رنگی کفپوش ها با پرده می توانید ترکیب زیبایی را در اتاق پذیرایی ایجاد کنید. اگر هم به دنبال ایده های مدرن برای پرده ها هستید باید از طرح های ساده و بدون کتیبه استفاده کنید. پارچه هایی مانند حریر این امکان را به شما می دهد تا فضایی مدرن برای اتاق پذیرایی ایجاد کنید.

دکوراسیون پذیرایی های بزرگ و مدرن چگونه طراحی می شود؟

دکوراسیون پذیرایی 2020 بزرگ و مدرن

چیدمان های زیادی برای طراحی انواع پذیرایی ها وجود دارد اما این که با یک تشخیص دقیق از مقدار فضایی که در اختیار دارید تا یک چیدمان درست داشته باشید نکته بسیار مهمی است. معمولا فضای پذیرایی ها را کمی بزرگ تر از بقیه مکان های داخل خانه تعیین می کنند زیرا این مکان بیشتر برای رفت و آمد میهمان ها و برگذاری مراسم های کوچک انجام می شود. در طراحی دکوراسیون پذیرایی بزرگ باید دو نکته بسیار مهم را رعایت کنید:

اولین نکته این است که برخی فکر می کنند چون فضای بزرگی در اختیار دارند باید از انواع دکوری یا مجسمه و… استفاده کنند و در واقع محیط را با انواع وسایل شلوغ کرده و فقط قصد پر کردن آن را دارند اما این کار بسیار اشتباه است زیرا باعث نامتعادل شدن پذیرایی می شود.

دومین نکته  برقراری هارمونی میان رنگ های استفاده شده در پذیرایی است. منظور از هماهنگی، ست بودن رنگ همه ی وسیله ها نیست بلکه منظور آن است که با استفاده از یک چرخه رنگی نزدیک به هم که در نگاه اول باعث ایجاد تضاد های عجیب نمی شود دکور اتاق پذیرایی را کامل کنید.

دکوراسیون پذیرایی 2020  و مدرن

برای مدرنیته شدن دکور بندی سالن پذیرایی باید قبل از هر چیزی معنی این کلمه را به درستی بدانید. در واقع کلمه مدرن یک واژه لاتین است که در معنای فارسی به مفهوم تازه و یا جدید اشاره دارد. پس با این معنی منظور از دکوراسیون مدرن استفاده از وسایل های جدید و بروز که می تواند با چاشنی های کلاسیک ترکیب شود تا فضایی خاص را ایجاد کند. بسیاری از مردم طراحی  مدرن را با سبک معاصر اشتباه می گیرند و به همین دلیل اکثر منتقدان در زمینه طراحی با این سبک از دکوراسیون مخالف اند زیرا می گویند که سبک مدرن سبب ایجاد اشتباه و فراموشی طرح اصلی دکوراسیون معاصر می شود. در واقع یک تفاوت کلی میان دکوراسیون معاصر و مدرن وجود دارد آن هم این است که سبک معاصر یعنی سبکی که هم دوره با عصر حاضر بوده و به همین ترتیب در جریان است و به صورت دوره ای شکل می گیرد اما دکوراسیون مدرن اینگونه نیست.

اگر فضای خانه ی شما به گونه ای است که در رنگ دیوار و و برخی اجزای آن آثار طراحی های سنتی وجود دارد با تغییر آن ها می توانید به یک محیط مدرن دست پیدا کنید به طور مثال رنگ دیوار ها را به رنگ سفید و یا کرم تغییر دهید یا از انواع کاغذ دیواری هایی با طرح های ساده یا خطوط صاف استفاده کنید. هم چنین از نورپردازی توسط انواع هالوژن و لوستر ها بهره ببرید و در نهایت با ترکیب وسایل های بروز و جدید در کنار موارد گفته شده خانه ای با سبک مدرن داشته باشید.

مبل های مناسب برای پذیرایی مدرن

دکوراسیون پذیرایی 2020  و مبل مناسب

در طراحی های مدرن نکته های اصلی مانند مبل، پرده و فرش وجود دارد زیرا با انتخاب درست در این بخش ها می توان گفت نصف راه در طراحی مدرن را طی کرده اید. در این بخش قصد داریم تا در انتخاب مبل مناسب برای سالن پذیرایی مدرن به شما کمک کنیم.

برای انتخاب مبل باید طرح های سلطنتی و کلاسیک را فراموش کنید زیرا این دسته از مبل ها برای سالن هایی با سبک مینیمال مناسب هستند اما اگر قصد ترکیب طراحی های کلاسیک و مدرن را دارید می توانید از این دسته مبلمان هم استفاده کنید.

چه فرش هایی مناسب فضا هایی با دکوراسیون مدرن هستند؟

دکوراسیون پذیرایی 2020  و فرش مناسب

بیشتر مردم با شنیدن کلمه مدرن خانه هایی بدون فرش و کفپوش های سرامیکی یا پارکت را تصور می کنند اما در واقع اینطور نیست. برای خانه هایی با سبک مدرن باید از فرش هایی با حالت های گرد یا مستطیل استفاده کرد البته به یاد داشته باشید که اندازه این فرش ها باید به گونه ای باشد تا کل فضای اتاق را پر نکند. اگر از فرش های گرد برای اتاق پذیراییتان استفاده می کنید می توانید آن را به گونه ای پهن کنید که زیر مبل ها قرار گیرد و در واقع یک حریمی برای فضای مبلمان ایجاد کند.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟