طرز تهیه نوشیدنی های خنک
خانم ها بخوانند!

طرز تهیه نوشیدنی های خنک برای رهایی از گرمای تابستان

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، با شروع فصل گرما و نزدیک شدن به تابستان، خیلی ها به دنبال انواع خوراکی و ...

نهال وحیدی | 4 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، با شروع فصل گرما و نزدیک شدن به تابستان، خیلی ها به دنبال انواع خوراکی و نوشیدنی های خوش طعم برای این فصل هستند.  طرز تهیه نوشیدنی های خنک برای تابستان بسیار راحت تر از آنچه که تصور می کنید هستند و معمولا در فصل های گرم سال مصرف این نوع از نوشیدنی ها بیشتر شده و باعث سر حالی و نشاط در افراد می شود.

نوشیدنی های خنک تابستانی انواع مختلفی دارند که حتی بیشتر آن ها را در خانه نیز می توانید تهیه کنید. همانطور که می دانید  طرز تهیه نوشیدنی های خنک بسیار راحت است و شما هر زمان که دوست داشتید می توانید این نوشیدنی ها را در کمترین زمان حاضر و با آن از اعضای خانواده و یا میهمان هایتان پذیرایی کنید.

نوشیدنی های خانگی بسیار مفید هستند زیرا از مواد طبیعی و تازه ای هستند که خودتان تهیه کرده اید. در این مقاله قصد داریم انواع نوشیدنی هایی که می توانید در خانه آن ها را تهیه کنید آموزش دهیم. این نوشیدنی ها بسیار مفید هستند و انواع ویتامین ها را دارند و هم چنین برخی از آن ها به عنوان یک سم زدای عالی برای بدن عمل می کنند و مصرف این نوشیدنی ها باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود.

 طرز تهیه نوشیدنی های خنک و خانگی
کوکتل زرد

 طرز تهیه نوشیدنی های خنک

مواد لازم : آب لیمو تازه، آب پرتقال تازه، آب آناناس، یخ

یک پیمانه آب لیموی تازه را به همراه چهار پیمانه آب پرتقال و آناناس داخل مخلوط کن بریزید و کمی هم بزنید سپس مقداری یخ به آن اضافه کنید و دوباره به وسیله ی مخلوط کن هم بزنید تا یخ ها خورد شوند در آخر می توانید در یک لیوان بزرگ ریخته و به همراه یک برش لیمو و یا آناناس روی لیوان را تزئین کنید.

کوکتل استوایی

 طرز تهیه نوشیدنی های خنک

مواد لازم : آب لیمو تازه، آب زردآلو، آب آناناس، آب گلابی، یخ

ابتدا مقداری یخ را در مخلوط کن بریزید و خورد کنید سپس آب میوه های گفته شده را به میزان دلخواه یعنی آن مزه ای که دوست دارید بیشتر حس شود را به آن اضافه کنید و دوباره به مدت ۱ دقیقه میکس کنید و در دیوان مورد نظر ریخته و سرو کنید.

موهیتو

 طرز تهیه نوشیدنی های خنک و موهیتو

مواد لازم : یک لیمو تازه،  برگ نعنا، آب گازدار، شکر قهوه ای، یخ

لیمو را به شش قسمت مساوی تقسیم کرده و دو تیکه از آن را خورد می کنید و در لیوان می ریزید سپس دو قاشق غذا خوری شکر قهوه ای را به همراه برگ نعنا با لیمو ها مخلوط می کنید و به صورت فشاری ضربه می زنید در نهایت لیوان را پر از یخ کرده و آب گازدار را اضافه می کنید البته می توانید از سودا به جای آب استفاده کنید اما اگر این کار را کردید شکر را حذف کنید تا موهیتو خیلی شیرین نشود.

کوکتل هویج زنجبیل

 طرز تهیه نوشیدنی های خنک

مواد لازم : چهار عدد هویج شیرین، یک عدد سیب بزرگ، دو عدد پرتقال، مقداری پودر زنجبیل

آب هویج، سیب، پرتقال را گرفته و با هم‌ مخلوط کنید سپس زنجبیل را به آن ها اضافه کنید و در یخچال قرار دهید تا خنک شود.

شربت ریحان

 طرز تهیه نوشیدنی های خنک و ریحان

مواد لازم : شکر، آب خنک، برگ ریحان تازه، یخ

ابتدا شکر و آب را روی حرارت کمی هم بزنید تا به خوبی مخلوط شود سپس از روی حرارت برداشته و کمی صبر می کنید تا خنک شود بعد از چند دقیقه  برگ های ریحان‌ را اضافه کنید و هم بزنید و در نهایت آب و کمی یخ خورد شده را با آن ترکیب کرده و میل کنید اگر دوست دارید می ‌توانید ‌کمی لیمو تازه نیز به آن اضافه کنید.

اسموتی آناناس و موز

 طرز تهیه نوشیدنی های خنک و موز

مواد لازم : یخ، شیر، موز، آناناس

ابتدا یخ و مقداری از شیر را به خوبی میکس کنید سپس موز و آناناس را به مخلوط اضافه می کنید و در آخر بقیه شیر را روی آن ها ریخته و به خوبی هم می زنید سپس زمانی که به خوبی میکس شد، دو قاشق غذا خوری عسل را به آن اضافه کرده و میل می کنید.

نوشیدنی زنجبیل لیمو

 طرز تهیه نوشیدنی های خنک

مواد لازم : زنجبیل تازه، آب لیمو ترش، عسل، یخ

ابتدا هفتاد گرم زنجبیل را پوست کنده و خلالی کنید و بعد  داخل مخلوط کن ریخته سپس آب یک لیمو ترش بزرگ را به زنجبیل اضافه کرده و مخلوط کنید در نهایت یک لیتر آب را به مخلوط بیا فزایید و مجددا میکس کرده و از صافی رد کنید، دو قاشق غذا خوری عسل را در مقداری آب حل کنید و در ظرفی که یخ ریختید، مخلوط به دست آمده را به آن اضافه کنید.

دتاکس

 طرز تهیه نوشیدنی های خنک و دتاکس میوه ای

یکی از نوشیدنی های فصل تابستان دتاکس است. این ترکیب سبب سم زدایی در بدن شده و معمولا صبح ها مصرف می شود. هم چنین می توانید این نوشیدنی را همراه با غذا های سبک مانند انواع سوپ نیز میل کنید اما تاثیر اصلی این نوشیدنی را در صبح ها قبل از مصرف صبحانه خواهید دید.

طرز تهیه دتکاس میوه ای

مواد لازم : سیب، دارچین، کیوی ، لیمو، خیار، نعنا، آب جوشیده سرد شده

سه بطری در دار تهیه کنید در بطری اول مقداری سیب خرد شده به همراه چند چوب دارچین، در بطری دوم مقداری کیوی خرد شده و لیمو و در آخرین ظرف خیار و نعنا را ریخته و داخل همه ی بطری ها را با آب پر کنید و یک روز در یخچال قرار دهید و روز بعد میل کرده و از سم زدایی آن شگفت زده شوید.

نوشیدنی شکلاتی یخ زده

 طرز تهیه نوشیدنی های خنک و شکلات یخ زده

مواد لازم : شیر، یخ، سس شکلاتی، کرم کاکائو، شکلات خرد شده

شیر، یخ و کاکائو و یک قاشق سس شکلاتی را با هم مخلوط کنید. مقداری از سس شکلات را در یک لیوان بریزید و مخلوط تهیه شده را در لیوان سس بریزید و در نهایت شکلات خرد شده و خامه و مقداری سس شکلاتی را اضافه کنید.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟