مرکز فناوری سامسونگ-امیرکبیر
فناوری

دهمین دوره پذیرش شتابدهی مرکز فناوری سامسونگ-امیرکبیر

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، مرکز فناوری سامسونگ-امیرکبیر از سال ۹۶ هر ساله در فراخوانی عمومی طی سه دوره پذیرش ...

زهرا سیاحی | 4 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، مرکز فناوری سامسونگ-امیرکبیر از سال ۹۶ هر ساله در فراخوانی عمومی طی سه دوره پذیرش تیم‌‌های استارتاپی ایده‌های نوآور را انجام می‌دهد و پس از اتمام مراحل داوری میان ایده‌ها، تیم‌های پذیرفته شده را مورد حمایت همه‌جانبه خود قرار می‌دهد. این سه دوره پذیرش شتابدهی مرکز فناوری سامسونگ-امیرکبیر در بهار، تابستان و نیمه دوم هر سال برگزار می‌شود.

بهار سال ۹۹ نیز دهمین دوره پذیرش شتابدهی مرکز فناوری سامسونگ-امیرکبیر انجام گرفت و  تیم‌های فعال در حوزه‌های: بهداشت و سلامت، محیط‌‌زیست، انرژی و آموزش توانستند از طریق پر کردن فرم آنلاین، متقاضی ورود به مرکز شوند. ۸۶۰ متقاضی تا ۶ خردادماه به عنوان آخرین مهلت ثبت‌نام در دهمین دوره شرکت کردند.

از ایده تا انجام

با توجه به حوزه‌های مرتبط به فعالیت‌های مرکز فناوری سامسونگ-امیرکبیر از میان ایده‌های ارسالی، حوزه آموزش با ثبت حدود ۳۴۰ ایده ۳۹ درصد از مجموع ایده‌های ارسالی را تشکیل داده است و پس از آن حوزه «سلامت و بهداشت» با اختلافی ناچیز در صدر ایده‌های ثبت‌نامی قرار دارند. حوزه محیط‌زیست و انرژی در رتبه‌های پایین‌تر جدول قرارگرفته‌اند.

مرکز فناوری سامسونگ-امیرکبیر

در بررسی سطح استارتاپ‌ها نیز آمارها نشان داد ۶۰ درصد استارتاپ‌ها در مرحله ایده‌پردازی قرار دارند  و حدود ۶ درصد از آنها در مرحله پیشرفت و جذب سرمایه هستند. این مهم خود نشان از تضادی قابل تامل داشت که وجود ایده‌های خلاق و نوآورانه بسیاری را در فضای استارتاپی ایران نوید می‌داد که نیاز مبرم به حمایت مالی برای رشد و توسعه میان آنها به خوبی قابل مشاهده است.

در همین آمار نشان می‌دهد کمتر از ۲۰ درصد استارتاپ‌ها به ساختار تیمی دست یافته‌اند و تقویت ساختار تیمی یکی دیگر از ارکان حیاتی و مورد نیاز تیمهای استارتاپی در ایران است.

 

اپلیکیشن‌ها؛ بیشترین ایده‌ها

ایده‌های نوآورانه و تیم‌های استارتاپی در سه بخش وب‌سایت، اپلیکیشن و نرم‌‌افزار، ثبت‌نام کرده‌اند. اپلیکیشن‌ها با فاصله و با داشتن ۵۰ درصد در رتبه اول  نوع محصول ارائه شده قرار داشتند. وب‌سایت و پس از آن نرم‌افزار به ترتیب در رتبه دوم و سوم جای گرفته‌اند.

توسعه روزافزون گوشی‌های هوشمند و استفاده عموم مردم جامعه از موبایل گویا فرصت خوبی را برای توسعه‌دهندگان و تیم‌های استارتاپی فراهم نموده است و استقبال گسترده تیم‌ها در ساخت اپلیکیشن‌های جدید و مبتکرانه این امر را به خوبی نمایان کرده‌ است.

 

آغاز داوری ایده‌ها

از ششم خرداد و با پایان یافتن روند پذیرش، مرحله داوری ایده‌ها آغاز شده است و تا پایان خرداد ادامه دارد. اکنون فرم‌های ارسالی در فاز بررسی‌های اولیه قرار گرفته‌اند. در این مرحله طی ایمیلی به افراد منتخب اطلاع‌‌رسانی می‌شود که در پروسه  تدوین و ارائه طرح پیشنهادی خود قرار بگیرند. از بین این گروه افراد منتخب برای روز مصاحبه و ارائه حضوری ایده و استارتاپ خود به مرکز فناوری سامسونگ-امیرکبیر دعوت می‌شوند. در نهایت پس از طی مراحل داوری ۵ استارتاپ در مرحله نهایی انتخاب می‌شوند و مورد حمایت مرکز قرار می‌گیرند. حمایت از تیم‌های انتخابی در قالب بخشی از مسئولیت‌های اجتماعی سامسونگ، در مقام یک شهروند حامی جامعه انجام می‌شود و این شرکت کوچکترین سهمی از مالکیت استارت‌آپ‌های مورد حمایت خود برنمی‌دارد.

تیم‌های استارتاپی و علاقمندان به راهکارآفرینی و ایده‌های نو که نتوانستند در دوره دهم پذیرش مرکز، شرکت کنند می‌توانند تابستان سال جاری در مرحله یازدهم پذیرش شتابدهی مرکز فناوری سامسونگ-امیرکبیر ثبت‌نام کنند. همچنین راه‌های ارتباطی با مرکز فناوری سامسونگ-امیرکبیر  و اطلاع از زمان فراخوان‌ها از طریق وب‌سایت مرکز و شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام، تلگرام، توییتر و لینکدین امکان‌پذیر است .

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟