فاصله استاندارد مبلمان تا تلویزیون
دکوراسیون منزل

فاصله استاندارد مبلمان تا تلویزیون چه قدر است؟

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، با رشد تکنولوژی و پیشرفت ابزار الکتریکی مانند تلویزیون ها، استقبال مردم از ...

نهال وحیدی | 4 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، با رشد تکنولوژی و پیشرفت ابزار الکتریکی مانند تلویزیون ها، استقبال مردم از این محصولات افزایش یافته که تقریبا اکثر مردم در جهان بیشترین زمان خود را با استفاده از تلویزیون ها به وسیله تماشا ی انواع برنامه ها، انجام بازی و سرگرمی و کار هایی از این قبیل می گذرانند. اما همانطور که می دانید انواع وسایل های برقی و گجت ها دارای اشعه هایی ضعیف یا قوی هستند که به همین دلیل باید در استفاده از آن ها یک سری استاندارد ها را رعایت کنید تا در گذر زمان دچار مشکلات و بیماری های مختلف نشوید. در این مقاله قصد داریم درباره فاصله استاندارد مبلمان تا تلویزیون صحبت کنیم زیرا  یکی از مسائلی است که اکثر مردم توجه خاصی به آن ندارند.

در هر زمینه ای، یک سری مسائل چهارچوب استاندارد ها را مشخص می کند در مورد فاصله استاندارد مبلمان تا تلویزیون نیز نکاتی مانند مساحت فضای نشیمن و ابعاد تلویزیون و ارتفاع مبل تاثیر زیادی در این زمینه دارند. در صورت عدم رعایت این فاصله ممکن است دچار اختلال های بینایی و آسیب به چشم ها شوید. در واقع این فاصله باید به گونه ای باشد که نه خیلی نزدیک و نه خیلی دور باشد تا به راحتی زمانی که روی مبل می نشینید، تماشای تلویزیون مشکل ساز نباشد.

فاصله استاندارد مبلمان تا تلویزیون

متخصصان این حوزه با توجه به ابعاد تلویزیون فاصله هایی که در آن آسیبی به چشم ها وارد نمی شوند را بیان کردند که در ادامه به آن می پردازیم:

تلویزیون 22 اینچ: فاصله استاندارد از 100 تا 200 سانتی متر است.

تلویزیون 26 اینچ: فاصله استاندارد از 130 تا225  سانتی متر است.

تلویزیون 32 اینچ: فاصله استاندارد از 205 تا 300 سانتی متر است.

تلویزیون 37 اینچ: فاصله استاندارد از 230 تا 350 سانتی متر است.

تلویزیون 39 اینچ: فاصله استاندارد از 305 تا 390 سانتی متر است.

تلویزیون 42 اینچ: فاصله استاندارد از 355 تا 400 سانتی متر است.

تلویزیون 47 اینچ: فاصله استاندارد از 395 تا 450 سانتی متر است.

تلویزیون 50 اینچ: فاصله استاندارد از 425 تا 525 سانتی متر است.

تلویزیون 55 اینچ: فاصله استاندارد از 475 تا 575 سانتی متر است.

تلویزیون 60 اینچ: فاصله استاندارد از 550 تا 625 سانتی متر است.

تلویزیون 65 اینچ: فاصله استاندارد از 580 تا 650 سانتی متر است.

تاثیر زاویه دید در وضوح تصویر

فاصله استاندارد مبلمان تا تلویزیون

یکی از نکاتی که در تماشای بهتر تصویر تاثیر گذار است مسئله زاویه دید تلویزیون است زیرا اندازه گیری تلویزیون ها به صورت مورب است و با این حساب اگر وضوح تلویزیون شما بالا باشد بدون وجود پیکسل های آزاردهنده می توانید کمی نزدیکتر به تلویزیون قرار بگیرید.

مناسب ترین سایز تلویزیون

فاصله استاندارد مبلمان تا تلویزیون

نکته مهم در زمان انتخاب توجه به فضایی که قصد قرار دادن تلویزیون در آن را دارید، است. یکی از اشتباهات رایج در بین مردم خرید تلویزیون های بسیار بزرگ بوده در حالی که فضای نشیمن آن ها بسیار کوچک است. اکثر مردم فکر می کنند استفاده از تلویزیون های بزرگ یعنی بهترین انتخاب، اما همانطور که می دانید میزان وضوح این تلویزیون ها در خانه های کوچک بسیار پایین می آیند. در واقع انتخاب سایز تلویزیون بستگی به مساحت فضای نشیمن دارد. این فضا را طبق استاندارد هایی که گفته شد می توان تشخیص داد، خرید تلویزیون های بزرگ ایده ی جذابی است اما این انتخاب سبب آسیب های بینایی و در نهایت مشکلات چشمی می شود. نکته بعدی در خرید تلویزیون قیمت آن است همانطور که می دانید هر چه سایز تلویزیون بزرگ تر باشد بنا به قیمت های هر برند گران تر می شود پس ابتدا با توجه به بودجه ای که دارید برای خرید تلویزیون اقدام کنید. با توجه به بودجه، انتخاب ها محدود تر و تصمیم گیری راحت تر می شود.

مناسب ترین مبل جلو تلویزیون

فاصله استاندارد مبلمان تا تلویزیون

اگر می خواهید هنگام تماشای تلویزیون بسیار راحت باشید پس باید در انتخاب مبلی که در مقابل آن قرار می دهید دقت کنید تا به راحتی از تماشای تلویزیون لذت ببرید. حال سوال پیش می آید که جه مبلی مناسب قرار گرفتن جلوی تلویزیون است؟ در پاسخ به این سوال باید بدانید بهترین حالتی که برای چیدمان مبل ها می توان به کار برد استفاده از مبل های ال است. این مبل ها به دلیل فرم طراحی که دارند تعداد نفرات بیشتری می توانند روی آن نشسته و از تماشای تلویزیون لذت ببرند.

در ادامه باید بگوییم که نکته بعدی در راحتی روی مبل هنگام تماشای تلویزیون استفاده از کوسن و یا پشتی های نرم با توجه به فرم مبل است. بعد از مبلمان ال، استفاده از مبل هایی که پایه هایی کوتاه دارند نیز در رده دوم انتخاب ها قرار دارد. این مبل ها به دلیل ایجاد زاویه دید مطلوب و همچنین پهن تر نشان دادن نشیمن انتخاب مناسبی برای قرار گرفتن در مقابل تلویزیون به شمار می روند.

بعضی از افراد نیز تماشای تلویزیون را به حالت دراز کشیده دوست دارند و برای این دسته از افراد پیشنهاد ما استفاده از مبل های تخت شو که قابلیت شبیه تبدیل به تخت شدن را دارند، بوده و به راحتی می توانید از تماشا تلویزیون روی این مبل ها لذت ببرید.

بسیاری از افراد نیز از مبل های راحتی برای اتاق تلویزیون استفاده می کنند که انتخاب این مبل ها کاملا سلیقه ای است و با توجه به رعایت ارتفاع مبل نسبت به تلویزیون و نکاتی مانند آن می توانید از هر نوع مبلی که دوست دارید استفاده کنید و از تماشای تلویزیون روی مبل ها لذت ببرید.

انتهای پیام/

 

نظر شما چیست؟