طراحی اتاق کودک
دکوراسیون منزل

طراحی اتاق کودک در راستای رشد و شکوفایی استعداد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، یکی از جذاب ترین قسمت های دکوراسیون منزل بخش طراحی اتاق کودک است.  این بخش ...

نهال وحیدی | 4 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، یکی از جذاب ترین قسمت های دکوراسیون منزل بخش طراحی اتاق کودک است.  این بخش جذابیت زیادی دارد اما شاید این سوال پیش بیاید که چگونه اتاق کودک را تزیین کنیم تا سبب احساس شادی و هیجان به اندازه در کودکمان شویم؟! از نظر طراحان بهترین تزیین اتاق کودک می تواند طرح هایی باشد که در آن اتاق، کودک شما از حواس پنجگانه خود در جهت رشد و شکوفایی استعداد هایش در آینده دور و نزدیک استفاده کند.

برای طراحی اتاق کودک باید از همه ی خلاقیت خود استفاده کنید تا یک اتاق زیبا برای فرزند خود داشته باشید زیرا کودکان تخیلات قوی دارند و همین موضوع به شما این امکان را می دهد تا فرا تر از چهارچوب هایی که برای دکوراسیون اتاق خواب خود استفاده می کنید، عمل کنید.

طراحی اتاق کودک یکی از شیرین ترین و پیچیده ترین بخش طراحی است باید این مسئله را بدانید که فقط رنگ های آبی و صورتی و یا عروسک های خرسی نیست و موضوع خیلی فرا تر از این حرف ها است. قبل از هر مسئله ای ابتدا کودک باید از نظر روانشناسی بررسی شود و اتاق مطابق رفتار و شخصیت هر کودک طراحی شود زیرا کودکان معمولا بیشترین زمان را داخل اتاق می گذرانند و به همین دلیل باید فضای اتاق را طوری بچینید که به فرزندتان احساس خوب منتقل شود.

نکات طراحی اتاق کودک:

طراحی اتاق کودک

موضوعات زیادی در بخش طراحی وجود دارد اما در این مطلب قصد داریم یک سری از مهم ترین نکات طراحی اتاق کودک را بیان کنیم. اولین مسئله در نظر گرفتن یک فضای کافی برای بازی کودک است در

واقع نباید اتاق را با انواع مبلمان پر کنید و حتما یک بخشی از آن را برای بازی کودکتان در نظر بگیرید.

نکته بعدی این است که باید طوری اتاق را طراحی کنید تا بچه ها در آن فضا بتوانند رویا پردازی کنند زیرا یکی از اصلی ترین روش برای شکوفایی کودک رویا پردازی است و به کمک آن می تواند در گذشت زمان، کم کم متوجه علایق و استعداد هایش شود.

طراحی اتاق کودک

اتاق کودک باید طوری باشد که نمایانگر علاقه فرزندمان شود به طور مثال علاقه به یک شخصیت کارتونی و یا شغل آینده و یا علاقه به تفریحی که خیلی دوست دارد.

باید در اتاق کودک یک فضای دنج را در نظر بگیرید تا در آن قسمت احساس امنیت کند و خودش را متعلق به آن جا بداند تا در این مکان احساس آرامش داشته باشند و آن فضا را مخصوص خودشان بدانند.

طراحی اتاق کودک

مهم ترین و بهترین روش استفاده از انواع رنگ و پتر های مختلف است هم چنین از اشکال هندسی متفاوتی برای دکوراسیون آن در نظر بگیرید. حتما از رنگ های شاد استفاده کنید شما به هیچ وجه اجازه ندارید که فضای اتاق کودکتان را با استفاده از رنگ های تیره دلگیر کنید زیرا فرزند شما باید همیشه احساس شادی و خوشحالی کند.

چیدمان اتاق کودک دو نفره:

طراحی اتاق کودک

اگر در محیط خانه ی شما اتاق کافی برای همه ی اعضا نیست می توانید یک اتاق را برای فرزندانتان در نظر بگیرید و چیدمان اتاق کودک دو نفره را انتخاب کنید. این دکورراسیون به گونه ای است که اتاق را به دو قسمت تقسیم می کنید و هر فرد با توجه به علایق خود می تواند قسمت مورد نظر خود را با وسایلی که دوست دارد بچیند هم چنین با هم فکری یکدیگر نیز می توانند بخش هایی مشترک که از ترکیب سلیقه ی هر دو فرزند باشد. چیدمان اتاق کودک دو نفره باعث ایجاد صمیمیت میان فرزندان و اجتماعی تر شدن آن ها می شود.

تزیین اتاق کودک با عروسک:

طراحی اتاق کودک

یکی از روش هایی که قطعا هر بچه ای عاشق آن می شود، تزیین اتاق کودک با عروسک است. این روش فضای اتاق را برای فرزند شما هیجان انگیز و زیبا تر جلوه می دهد. برای استفاده از عروسک ها نباید آن ها را در گوشه ای از اتاق رها کنید زیرا این کار باعث شلوغ شدن فضای اتاق خواب می شود پس بهتر است یک قفسه در قسمتی از اتاق تهیه کنید و عروسک ها را روی آن بچینید هم چنین بعضی از آن ها را می توانید از سقف به شکل آویز قرار دهید. سعی کنید هنگام نصب قفسه و یا ویترین از محکم بودن ان مطمئن شوید و ارتفاع آن را کم در نظر بگیرید. خوب است بدانید که در جدید ترین دکوراسیون اتاق کودک معمولا مشاهده می شود که اطراف تخت چندین قفسه چوبی قرار می گیرد که روی آن ها را معمولا با عروسک های زیبایی تزیین می کنند و یا به جای عروسک از کوسن های طرح دار استفاده می کنند.

طراحی اتاق کودک

برای اینکه در میان لقب زیباترین اتاق کودک از دکوراسیونی که شما انتخاب کردید یاد شود باید بدانید که به چه فضایی لقب زیبا ترین را می دهند! معمولا برای زیبایی یک فضا اولین مسئله رنگ است. پس باید یک رنگی را انتخاب کنید تا فضای اتاق را دلباز تر نشان دهید. مسئله دوم انتخاب وسایل هایی است که با فضایی که از رنگ دیوار تشکیل شده هارمونی داشته باشد به طور مثال اگر رنگ دیوار را صورتی کم رنگ انتخاب کردید از تخت و پرده هایی به رنگ صورتی ملایم و سفید ترکیب خوبی ایجاد می شود وهم چنین می توانید از رنگ کرم و یا طوسی استفاده کنید.

طراحی اتاق کودک

یکی از نکات مهم برای دکوراسیون اتاق فرزندانمان این است که به هیچ عنوان تابلو، آینه و یا هر وسیله ی سنگین یا شیشه ای دیگر را در بالای تخت و مبلی که کودک روی آن می نشیند نصب نکنید تا از حوادث جلوگیری کنید.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟