فروشگاه لوازم خانگی
اخبار لوازم خانگی

رصد توزیع لوازم خانگی از کارخانه تا خانه

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی از پیشنهاد رصد توزیع لوازم خانگی از کارخانه تا ...

بهنام وحیدی | 4 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی از پیشنهاد رصد توزیع لوازم خانگی از کارخانه تا خانه و پذیرش این موضوع از سوی معاون بازرگانی داخلی وزارت صمت خبر داد و گفت: در صورت افزایش قیمت لوازم خانگی بیش از ۲۵درصد واحد صنفی پلمب می‌شود.

در همین رابطه بخوانید:

افزایش قیمت 20 درصدی تلویزیون و 25 درصدی یخچال و ماشین لباسشویی

مرتضی میری در خصوص وضعیت نابه سامان بازار لوازم خانگی اظهار داشت: روز گذشته پیشنهادی به وزارت صنعت مبنی بر رصد کالا از درب کارخانه تا درب منزل ارائه شد که این موضوع مورد تأیید معاونت بازرگانی داخلی وزارت صمت قرار گرفت. بنابراین مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف و گران فروشی حتما شکایت کرده و یا به سازمان حمایت اعلام کنند.

وی با بیان اینکه قرار است فردا جلسه‌‌ای در این خصوص با معاونت بازرگانی داخلی وزارت صمت داشته باشیم تا ابعاد این موضوع بررسی شود، گفت:‌قرار است در طرح رصد توزیع لوازم خانگی از کارخانه تا خانه تعداد کالایی که مغازه‌دار از کارخانه خریداری می‌کند و فروش آن به مصرف کننده رصد شود.

به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی،کمبود کالا وجود دارد و نمی توان آن را انکار کرد ولی مهم این است که این مقدار کالا با کنترل توزیع شود.

تولید لوازم خانگی داخلی

میری در خصوص به روز شدن سامانه 124 در بخش لوازم خانگی نیز خاطر نشان کرد:‌ تا کنون 12 شرکت در سامانه 124 قیمت‌های خود را اعلام کرده اند و حدود 8 شرکت نیز لیست قیمت خود را به سازمان حمایت ارائه کرده اند و آماده ثبت در سامانه است. بنابراین تا شنبه 20 شرکت فهرست قیمتی خود را درج خواهند کرد و در صورتی که مردم قیمت‌هایی بیش از نرخ های مصوب را در مغازه مشاهده کردند،‌ سریعاً گزارش داده و پس از مشاهده سریعاً برخورد و مغازه پلمپ خواهد شد.

وی در خصوص کاهش تولید و برنامه اتحادیه برای افزایش تولید، تصریح کرد: همه تلاش ما این است که بتوانیم ارز و قطعات مورد نیاز تولید کنندگان را تأمین کنیم و سرپرست وزارت صمت نیز قول اعطای اولویت ارز و ورق را به لوازم خانگی داده است؛ بنابراین اگر این اقدامات محقق شود؛ مشکلات این حوزه در کمبود کالا برطرف خواهد شد.

مرتضی میری؛ رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی با اشاره به اینکه هر روز جلساتی برای کنترل و نظارت بر بازار برگزار می‌شود و با توجه به اینکه همه تولید کنندگان و حتی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی افزایش 20 درصدی برای تلویزیون و 25 درصدی برای سایر اقلام را پذیرفته‌اند و بر همین اساس نیز قیمت‌ها در سامانه 124 درج خواهد شد؛ بنابراین تولیدکنندگان در صورتی که قیمت ها را بیش از 25 درصد افزایش داده باشند باید نرخ‌ها کاهش و در غیر این صورت برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

منبع : تسنیم

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟