اخبار لوازم خانگی

مرجع قیمت لوازم خانگی سامانه 124 است

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، بنابر اطلاعیه سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، ملاک و مرجع قیمت لوازم ...

بهنام وحیدی | 4 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، بنابر اطلاعیه سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، ملاک و مرجع قیمت لوازم خانگی از این پس سامانه 124 خواهد بود و تولیدکنندگان لوازم خانگی تنها تا پایان امروز فرصت درج قیمت در این سامانه را دارند.

با توجه به تصمیمات ستاد تنظیم بازار در مدیریت و کنترل بازار لوازم خانگی و شفاف‌سازی بازار عرضه این محصولات برای مصرف‌کنندگان و ضرورت جلوگیری از سوءاستفاده برخی افراد فرصت طلب در سودجویی از شرایط بازار، حسب اطلاع رسانی مکرر سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به تمامی شرکت‌ها و تولیدکنندگان لوازم خانگی مبنی بر درج قیمت کالاهای خود در سامانه 124، این شرکت‌ها موظفند تا پایان امروز سه شنبه ۲۷خردادماه نسبت به درج یا تکمیل اطلاعات قیمتی کالاهای خود از طریق این سامانه اقدام کنند.

بیشتر بخوانید:

آموزش استفاده از سامانه 124 قیمت لوازم خانگی و روش محاسبه قیمت

بدیهی است از این پس ملاک و مرجع قیمت کالاها و لوازم خانگی عرضه شده در بازار سامانه 124 بوده و بازرسان ویژه این سازمان، سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت و اتحادیه‌های صنفی در بازرسی از بنگاه‌های اقتصادی اطلاعات درج شده در سامانه 124 را ملاک عمل قرار خواهند داد.

لازم به ذکر است، از این پس عدم درج قیمت در این سامانه از سوی بنگاه‌های تولید و اقتصادی تخلف محسوب شده و در صورت کشف کالا بدون درج قیمت در سامانه مذکور ضمن لحاظ تخلف گرانفروشی از مصادق عرضه خارج از شبکه نیز محسوب خواهدشد.

لذا کلیه اصناف و واحدهای توزیعی موظفند در عرضه کالاهای خود ضمن توجه به اطلاعیه‌های صادره، قیمت اعلام شده از سوی این سازمان را نیز ملاک عمل قراردهند.

بیشتر بخوانید:

استعلام جدیدترین قیمت لوازم خانگی در سامانه 124

ضمن تشکر از همکاری و مساعدت بنگاه‌های بزرگ اقتصادی کشور در درج به هنگام اطلاعات کالاهای خود در سامانه مذکور به اطلاع می‌رساند تاکنون ۲۶ شرکت لوازم خانگی، اطلاعات قیمتی حدود ۶۰۰ قلم کالای خود را در سامانه ثبت کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار ال کا ایران، عباس تابش؛ رئیس سازمان حمایت در نشست روز خبری شنبه مورخ 24 خرداد 1399 در همین رابطه به خبرنگار ال کا ایران گفته بود : « بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار، ثبت در سامانه ۱۲۴ بخشی از زنجیر تامین کالا است و اگر کالایی با هر قیمتی پیش از ثبت در سامانه ۱۲۴ در بازار عرضه شود، تخلف است.

فروشگاه لوازم خانگی

رئیس سازمان حمایت در پاسخ به پرسش خبرنگار ال کا ایران مبنی بر میزان افزایش قیمت ۴ محصول لوازم خانگی که بر عهده سازمان حمایت است گفت : با مصوبه هفته گذشته سقف قیمت های لوازم خانگی الزامی بوده و قیمت ها قبل از عرضه باید در سامانه ثبت شده باشد. بازنگری در قیمت ها نیز انجام شده و بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار حداکثر افزایش قیمت تلویزیون ۲۰ درصد و سایر کالاها ۲۵ درصد خواهد بود. این افزایش قیمت پس از ثبت در سامانه 124 اعمال خواهد شد. البته این میزان قیمت بر مبنای قیمت این محصولات در بهمن ماه سال ۹۷ خواهد بود.

عباس تابش

وی به خبرنگار ال کا ایران گفت : این افزایش قیمت ۲۰ و ۲۵ درصدی شامل ۴ محصولی که وظیفه قیمت گذاری آن بر عهده سازمان حمایت است، نیز خواهد بود.

در همین رابطه بخوانید:

تلویزیون ۲۰ درصد، ماشین لباسشویی یخچال و وسایل گازسوز ۲۵ درصد افزایش قیمت خواهند داشت

عباس تابش افزود: از روز ۲۰ ماه خرداد، یک هفته به شرکت های تولیدکننده و سایر ذینفع ها در حوزه لوازم خانگی فرصت دادیم تا بیایند و قیمت اعلام کنند. پیش از اعلام قیمت و ثبت در سامانه ۱۲۴ عرضه محصول در بازار خارج از زنجیره تامین کالا بوده و تخلف است.

معاون وزیر صنعت گفت : پس از اتمام این اگر کالا تولید و عرضه می کنند باید قیمت ها متناسب با قیمت های درج شده در سامانه ۱۲۴ باشد.»

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟